Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMads Bonde Redigeret for ca. et år siden
2
Overblik
3
Mål Målet med udviklingsprojektet: At skabe et konkret undervisningsforløb, der i fremtiden kan tilbydes ungdomsuddannelser. Målet med selve undervisningsforløbet: At give eleverne viden om og forståelse for hvordan tilgængelig viden bliver til gennem forskningsbaserede processer. At tilbyde eleverne autentiske læringsmiljøer ud fra tanken om den åbne skole. At give eleverne mulighed for selv at arbejde forskningsbaseret på tværs af relevante fag og faggrupper. At bygge bro mellem naturvidenskab og humaniora
4
Rybners TEKNISKE GYMNASIUM Ca. 480 elever Alle elever har: Matematik mindst B-niveau Kemimindst B-niveau Fysikmindst B-niveau Teknologimindst B-niveau Biologi mindst C-niveau Teknikfag på 3. år
5
HTX bekendtgørelse Kernestof Kemi : Stoffers opbygning og egenskaber Udvalgte uorganiske stoffers egenskaber Reaktionstyper Kvantitative og kvalitative analyser Didaktiske principper: Forståelse af kemi og kemiens betydning i hverdag og omverden.
6
HTX bekendtgørelse Kernestof Biologi : Cellens opbygning Mikroorganismers vækst Eksempel på bioteknologisk metodes anvendelse Didaktiske principper: Betydning af anvendelse af biologisk teori og metode Eksperimentelt arbejde
7
HTX bekendtgørelse Kernestof Teknik – Proces, levnedsmiddel og sundhed: Analysemetoder og kvalitetsvurdering Bioteknologi Miljøteknik Mikrobiologi Didaktiske principper: Problembaseret læring i projektforløb, der tager udgangspunkt i en teknisk problemstilling
8
HTX bekendtgørelse Kernestof Teknologihistorie : Historiske perioder Kildekritisk tilgang Didaktiske principper: Fordybelse i en periodekarakteristisk teknologi og dens samspil med produktionsmæssige, videnskabelige, økonomiske, metalhistoriske og samfundsmæssige forhold
9
Mulige emner Konservering af vanddrukkent træ Metalkonservering Malerikonservering Konserveringsetik
10
Historisk forståelse og konserveringsetik Eleverne bliver udfordret i at kunne tage højde for etiske dilemmaer i konserveringsarbejdet. Eleverne får indblik i hvordan det historiske aspekt hænger sammen med de naturvidenskabelige undersøgelser og processer (Bro mellem humaniora og naturvidenskab)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.