Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBjørn Frank Redigeret for ca. et år siden
1
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech
2
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Salg i praksis Generelt om salg Salg i PremiTech (min hverdag) Inspiration til at tænke ”ud af boksen”
3
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Hvad skal du bruge din tid på? Salg, salg og salg
4
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Vær skarp på, hvad og hvordan du vil sælge Hvad er det du vil sælge? Hvilket behov løser det hos din kunde? Hvordan kan du hjælpe din kunde, til at se, at din vare løser din kundes behov?
5
Lars Haugaard, +45 5156 5311
6
Vi har ikke kunder nok – øhhh hvad gør vi ? Er det dit produkt ? Er det din præsentation ? Er det din målgruppe ? Er det noget andet ?
7
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Salg i praksis (altså helt lavpraktisk) Inden mødet: Ring (eller få nogen til at gøre det for dig) Fortæl hvad dit produkt kan hjælpe kunden med Bed om et møde På mødet Lyt, fortæl, næste skridt
8
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Spild ikke din tid Book møder med de rigtige - dem der vil købe Lav så lidt som muligt af de ting der ikke genererer salg Dine kunder er totalt ligeglade med smarte opfindelser og teknik. Det handler KUN om hvad din kunde får ud af at bruge dit produkt Prøv noget andet end det dine konkurrenter gør
9
Lars Haugaard, +45 5156 5311 PremiTech: Ny og ukendt Automatisk måling ude ved hver enkelt bruger i modsætning til traditionel måling inde på serverne Spændende fordi det er nyt, giver taletid Usikker investering fordi det er ukendt
10
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Eksempel på hvor forskelligt det samme IT system kan opføre sig hos forskellige brugere
11
Lars Haugaard, +45 5156 5311 PremiTech’s udfordringer 1 Produktet løser et problem kunderne måske ikke rigtigt kan relatere til før de står midt i det Vores konkurrenter sagde det samme som os. Vores præsentation manglede ”Unique Selling Points”
12
Lars Haugaard, +45 5156 5311 PremiTech’s udfordringer 2 Vi var ikke helt skarpe på hvem vi skulle have møde med hos kunden og hvor store kunder vi skulle gå efter Prisen var en hindring for en hurtig beslutning
13
Lars Haugaard, +45 5156 5311 End users can only be effective if the IT systems are effective Performance Guard monitors IT service delivered to all users from all systems all the time
14
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Vælg fra!
15
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Leje i forhold til køb 300.000 12.500
16
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Resultat af kursændring 2006: 14 nye kunder 2007: 40 nye kunder
17
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Salg i udlandet
18
Lars Haugaard, +45 5156 5311
19
Blue Ocean Strategy Gør dit produkt billigere –Fjern alt det kunden er ligeglad med –Skær ned på ting der ikke gør en stor forskel Gør dit produkt mere værdifuldt –Tilføj mere af det som giver værdi for kunden –Skab ting som giver helt ny værdi for kunden
20
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Joint Strike Fighter - F35
21
Lars Haugaard, +45 5156 5311
25
Cirque du Soleil Tema Multimedie Teater Ingen stjerner Ingen dyr Højere pris Nye kunder
26
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Swatch Konkurrenterne Digital Pris = 75$ Swatch Pris = 40$ Plast rem 1/3 dele 1/3 omkostning
27
Lars Haugaard, +45 5156 5311 Ford T Kun 1 model Samlebånd 1/3 af prisen
28
Lars Haugaard, +45 5156 5311
33
bagemaskinen.dk
34
Lars Haugaard, +45 5156 5311
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.