Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser."— Præsentationens transcript:

1 Online Reputation Management

2 Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser mv. ORM Nyhedsmedier Bloggs Sociale medier Konkurrenter Osv.. SEO Dialog Retsligt PPC Opkøb

3 Agenda  Online Reputation Management  Live eksempler  Værktøjer til overvågning  Søgemaskineoptimering

4

5 ORM eksempler  Faliure, Terrible liar, Hulemand Faliure  Fona Fona  Vordingborg Køkken Vordingborg Køkken  SERP DominansDominans  Stein Bagger blev tidligere løst sådan her Stein Baggerher  Aidonline Aidonline  Forsvaret – ”Jægerbogen”  Visit Denmark Visit Denmark

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Værktøjer til ORM

25 Blogging og Sociale medier – hvorfor? Et must i ORM  Branding  Dominans i SERP  Dialog med kunderne Dialog med kunderne  Vende dårlig omtale inden det bliver til et problem  Som minimum til overvågning

26 Monitorering / overvågning  Google Alerts Google Alerts  Google Søgeindsigt Google Søgeindsigt  Google Trends Google Trends  Search Twitter Search Twitter  Backtype Backtype  Overskrift.dk Overskrift.dk  Blogbot.dk Blogbot.dk  Flere værktøjer på: www.klaushall.comwww.klaushall.com

27 Google sidder på 95%

28 Forskellige søgemaskiner  Google  bing  Yahoo  Krak  Kelkoo  Edbpriser  YouTube  Eniro  De Gule Sider  Jubii  Pricerunner  Jobindex  Osv…..

29 Google 11 november 1998

30 Forslag til søgning

31 Søgemaskineoptimering

32 Hvad er det som tæller? Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! Unikt indhold! --og så lige de rigtige søgeord--

33 14 tips til ”gør det selv” SEO Skriv dine søgeord her: 1.Hjemmesidens adresse (URL) 2.Sidens navn/titel 3.Overskrifterne 4.Fremhævet tekst 5.I brødteksten 6.Alternativ billedtekst 7.Billede filerne 8.Bruge META Keyword 9.Skrive META Description Og husk i øvrigt at: 10.Undgå tekniske fejl på siden 11.Undgå Flash og javascripts i menuen 12.Skaffe indgående links 13.Linke til store websteder 14.Lav stavefejl – med omtanke Læs mere på: www.klaushall.comwww.klaushall.com

34 14 tips til ”gør det selv” SEO Skriv dine søgeord her: 1.Hjemmesidens adresse (URL) 2.Sidens navn/titel 3.Overskrifterne 4.Fremhævet tekst 5.I brødteksten 6.Alternativ billedtekst 7.Billede filerne 8.Bruge META Keyword 9.Skrive META Description Og husk i øvrigt at: 10.Undgå tekniske fejl på siden 11.Undgå Flash og javascripts i menuen 12.Skaffe indgående links 13.Linke til store websteder 14.Lav stavefejl – med omtanke Læs mere på: www.klaushall.comwww.klaushall.com

35 Dette ændre søgeresultater lige nu Allerede i drift  Indekserbare Video og Flashfiler (eller i i hvert fald en workaround)  Ordbog: Mente du…..  Varianter af endelser  Synonymordbog / Semantisk søgning (findes allerede i det små, men det bliver helt sikkert bedre)  Google translate  Tal til Google - brug din iphoneiphone  Billedgenkendelse Billedgenkendelse Fremtiden også byder på  OCR scanning af billedfiler og billeder i PDF dokumenter  Talegenkendelse i video og podcast  http://www.google.com/experimental/ http://www.google.com/experimental/ Adam Lasnik

36 Tak for opmærksomheden Klaus Hall  www.klaushall.com www.klaushall.com  www.klaushall.dk www.klaushall.dk  www.startvaekst.dk www.startvaekst.dk  www.twitter.com/klaushall www.twitter.com/klaushall  LinkedIn  Facebook  Picasa  Plaxo  Flickr  Ning  Osv…


Download ppt "Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google