Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHelle Bundgaard Redigeret for ca. et år siden
1
0. Kl 2016/2017
2
I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for: 1)Sprog 2)Matematisk opmærksomhed 3)Naturfaglige fænomener 4)Kreative og musiske udtryksformer 5)Krop og bevægelse 6)Engagement og fællesskab
3
SPROG :Samtale, fortælling, Sproglig bevidsthed, forskellige sprog, rim, bogstavernes lyde,ord- og sætninger,) MÅL: Eleven skal kunne genkende alle bogstavers lyd, navn og form Skrivning Læsning MÅL på Arden skole: at alle elever kan læse lydrette ord med to bogstaver Leg med IT og digitale midler Kaptajn Karlsen, opgaver, ude-dansk, i gym.sal, læse i bøger, opleve, eksperimentere, computer osv
4
Spr. Opm i 0. kl
5
MATEMATISK OPMÆRKSOMHED Tal : talsymboler i anvendelse Antal Figurer og mønstre – geometri Sprog og tankegang : størst/mindst, placering :(fra begreb til virkelighed) MÅL på Arden skole: at eleverne ved og kan tallene 1-20, viser forståelse for at plusse, kender kvadrat, firkant, cirkel, trekant, pengebegrebsforståelse Opgaver, matematikbog, udematematik, lege, dagligdag, computer
6
NATURFAGLIGE FÆNOMENER Årets gang Dyr og planter Bæredygtighed Naturnysgerrig
7
Nat/tek
8
KREATIVE OG MUSISKE UDTRYKSFORMER Oplevelser og fremstilling –at udtrykke sig billedligt, musikalsk og dramatisk Kommunikation : kendskab til foto, video og lyd
9
Dala heste
10
KROP OG BEVÆGELSE Fysisk aktivitet Bevægelse og leg - understøttende undervisning Krop og hygiejne* Det sunde valg* Rundt på min skole – kendskab til ude og indearealer Trafik og færdsel* *Obligatoriske emner i Arden 0. kl
11
Motorik
12
ENGAGEMENT OG FÆLLESSKAB(TRIVSEL) Skal ses som en forudsætning for de andre områder Deltagelse ”eleven som ansvarlig deltager” (opdragelse og opførsel) Engagement – at fastholde et valg Samvær og samarbejde – positive relationer til børn med andre værdier/normer (gruppedannelser) Følelser – omtanke, årsager og virkning (omsorg, konsekvenser, hjælpsomhed, forståelse – hele tiden) Selvopfattelse – anerkendelse af styrker/svagheder (inklusion, elevevaluering og feedback)
13
Sverigesudstilling
14
DERUDOVER.. IT OG MEDIER: UDGANGSPUNKT: Eleven har allerede godt kendskab til digitale medier. SPROGLIG UDVIKLING INNOVATION OG ENTREPRENØRSKAB : Nysgerrighed og eksperimenter ”Læreren skal være særlig opmærksom på, om eleven opnår grundlæggende viden og færdigheder. ” (Test, vurderinger, opfølgninger og samarbejde ved undren)
15
Hvad er det vigtigste i O.kl? TRYGHED? KAMMERATSKAB? SKOLEGLÆDE? LÆRING? UDVIKLING? Forskellige holdninger til hvad der er vigtigst
16
YDERLIGERE MÅL Samarbejde (forældre, team, PPR, Fritter) Brobygning
17
VELKOMMENTIL ET FANTASTISK SAMARBEJDE OM AT JERES BØRN FÅR EN GOD SKOLETID… Børnedigt om skole Alle skriver ABC'er under suk og mange veer sidde stille skriver flot frikvarter og ha' det godt fælleskab, forskellighed for din klasse er for fed! Man skal være helt sin egen der er ikke noget i vejen hvis du bare ikke driller går med venskabsgode briller selvom nogen larmer, tramper til din lærer han får kramper Hvis I passer på hinanden taler rart og slut med fanden griner med og ikke af ska' det nok gå godt hver dag husk at være ægte venner husk at holde alles hænder //Astrid Søe ”At undervise er at lære en gang til….”
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.