Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger 1 1 7 7 9 9 10 12 16 Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger 1 1 7 7 9 9 10 12 16 Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?"— Præsentationens transcript:

1 Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger 1 1 7 7 9 9 10 12 16 Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb? Er der tovholder? Er der behov for udrednings- møde? Hvem skal deltage? Dagsorden udarbejdes Hvem skal ellers informeres? Indkaldelse Info om møde T Det professionelle system 8.1 5.1 Der er ikke oplysningskort på borgeren 6.1 11 Indkaldelse 13 14 Referat skrives og udsendes Referat Samtykke Tovholder informeres om behov Indkaldelse udsendes Afholdelse af udrednings møde Udrednings planen opdateres 2 2 Behov for helhedsorienteret udredning Kan der opnås samtykke? 3 3 Samtale med borger 4.1 Mulighed for begrænset samtykke? Nej 5 5 6 6 4 4 Oplysnings kort Oplysnings kort 8 8 15 Udrednings plan Vurderings- kriterier Referat Den fortsatte koordinering af sagen er som beskrevet i forløbsbeskrive lse for koordinerende møder Medarbejderen, der oplever et behov for udredning er foreløbig tovholder Oplysnings- kortet påbegyndes

2 Handlevejledning for helhedsorienteret udredning Tilbage 1.Nogen oplever behov for helhedsorienteret udredning af relevante borgere (se ’Vurderingskriterier’). Det kan være: Borger Myndighedssagsbehandler (Social og koordinerende team, ydelsesteam, jobcenter, børnefamiliesagsbehandler) FKRC Eksterne samarbejdsparter (Psykiatrien, botilbud, bostøtte, gadeplansindsatsen, pårørende, beskæftigelsestilbud, hospital, hospitalssocialrådgivere og kriminalforsorgen) Behovet kan opstå som følge af: Borgers overgang til nyt tilbud Uforudsete hændelser Uhensigtsmæssige forløb Overgang fra Familieafdelingen til voksenområdet 3. 4. 5. Som indledning til en helhedsorienteret udredning skal der være et personligt møde med borgeren, hvor der indhentes oplysninger om sagen. Der indhentes samtykke fra borgeren med henblik på oplysning af sagen hos relevante aktører. I samarbejde med borgeren skabes der overblik over, hvilken støtte og hjælp borgeren allerede modtager. Hvis den, der oplever koordinationsbehovet (initiativtager), arbejder på rådhuset, så kan man slå op på borgerens sag i Workbase, hvor der er oprettet et ”oplysningskort” som journalnotat til sagen. Af dette fremgår, hvem der leverer ydelser og støtte til borgeren. 5.1 Hvis der ikke er et oplysningskort på borgeren undersøges det, hvor mange sager borgeren har, og hvor disse sager er forankret. De pågældende afdelinger noteres. Initiativtager fungerer som tovholder, indtil andet er aftalt. Udredningsplanen udfyldes med de foreliggende oplysninger og der tages stilling til, hvilket behov der er for indhentning af yderligere oplysninger og kontakt til samarbejdsparter. Udredningsplanen forefindes i Workbase og vedhæftes den konkrete sag i Workbase som et journalnotat. (Se også www.frederiksberg.dk/koordination )www.frederiksberg.dk/koordination 6. Oplysningskortet tjekkes for at se, om der er udpeget en tovholder for borgerens sag. 6.1 Hvis der ikke er udpeget en tovholder for borgeren, fungerer initiativtager som tovholder, ind til andet er aftalt på et koordinerende møde. 7. Tovholder kontaktes og informeres om behovet for udredning. 8. Behovet for et udredningsmøde drøftes. 8.1 Hvis det vurderes, at der ikke er behov for udredningsmøde afsluttes forløbet. 8.2 Hvis der er behov for yderligere information fra andre aktører, for at vurdere om der er behov for et udredningsmøde, kontakter tovholder disse aktører og indhenter den nødvendige information. 9.Tovholder og initiativtager drøfter, hvem der skal deltage på mødet. 10.Tovholder og initiativtager drøfter dagsorden for mødet, og tovholder udarbejder denne. Der tages udgangspunkt i en standarddagsorden. (forefindes på www.frederiksberg.dk/koordination samt i Workbase) www.frederiksberg.dk/koordination 11.Tovholder vurderer, hvem der bør informeres om mødet ud over mødedeltagerne. Tovholder udsender kortfattet informationsmail om mødet til disse. 12.Tovholder indkalder til mødet og udpeger referent. Indkaldelsen indeholder: Tid for mødet Sted for mødet Dagsorden Deltagerliste 13.Udredningsmødet afholdes. Tovholder er mødeleder. Der tages udgangspunkt i den udsendte dagsorden. Vær opmærksom på inddragelse af borger på mødet. Samtykkeerklæring skal eventuelt fornyes. Eventuel dato for næste møde aftales 14.Referat fra mødet skrives. Referat udsendes til alle deltagere og dem der blev udsendt info til under punkt 8. Referatet udsendes senest en uge efter mødet er afholdt. 15.Udredningsplanen udfyldes af tovholder med vurdering af støttebehov og lægges på Workbase som journalnotat. 16.Hvis der ikke opleves behov for yderligere udredning af borgeren fortsætter koordineringen som beskrevet i forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møder. Alle relevante redskaber: Dagsordenskabelon, Udredningsplan, Oplysningskort samt beskrivelse af Tovholders funktion er tilgængelige i Workbase og på www.frederiksberg.dk/koordination www.frederiksberg.dk/koordination

3 x x Hvad betyder de forskellige figurer? x x x x x x x x Start/afslutning I det professionelle system Start/afslutning Samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra det professionelle system til samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra samarbejdspartnere /borger til det professionelle system Aktiviteter i det professionelle system Aktiviteter hos samarbejdspartnere/ borgere Skillevej/beslutnings- punkter Sekvensflow Informationsflow Afgrænsning af organisatoriske enheder/borgeren Tilbage


Download ppt "Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger 1 1 7 7 9 9 10 12 16 Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google