Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til Supplier i Emrox NET2 som er udviklet af BlueFront AB og som er markedsførende i Norden inden for IT-support på reparationshåndtering (MRO.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til Supplier i Emrox NET2 som er udviklet af BlueFront AB og som er markedsførende i Norden inden for IT-support på reparationshåndtering (MRO."— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til Supplier i Emrox NET2 som er udviklet af BlueFront AB og som er markedsførende i Norden inden for IT-support på reparationshåndtering (MRO – Maintenance, Repair, Overhaul) kort sagt reklamationshåndtering mellem butik og leverandør. Dette er løsningen for alle som er trætte af papir, arkivmapper og en konstant ringen på telefonen. Irriterende kunder som rykker for deres service og er utilfreds med den service de har fået. Vend et problem til en mulighed, vend service fra omkostning til lønsomhed! Vort system er tilpasset virksomheder inden for brunevarer, hvidevarer, små el, mobiltelefoni og foto. Vi har løsninger for hele vejen - fra butikker til værksteder, leverandører, fragtselskaber og forsikringsselskaber. Vi reducerer og automatiserer administrative processer, afkorter slutkundens ventetid og vender dermed et problemområde til en forretningsmulighed. Lad BlueFront hjælpe din virksomhed med at give god kundeservice! Mere om BlueFronts produkter finder du på www.bluefront.comwww.bluefront.com support@bluefront.comsupport@bluefront.com (+46 8 505 277 20) eller fso@bluefront.com (61 60 75 55)fso@bluefront.com

2 2 Denne manual er indelt i tre trin. Gem gerne denne manual på din PC eller udskriv materialet til senere brug. Klik på linket her for neden for at komme direkte til det trin du er intresseret i. Trin 1 Trin 1 – log in og ”ansøg” hos leverandør Trin 2 Trin 2 – godkend aftalen fra leverandør Trin 3 Trin 3 – registrere en ordre + opfølgning Support

3 Trin 1 – Login og opret konto samt ”ansøg” hos leverandør 3 Først skal du oprette en konto for din Butik ved at trykke på klik her. Udfyld skemaet og registrer dig. Du vil inden for 24 timer herefter modtage mail med de login oplysninger du skal bruge. OBS! STORE og SMÅ bogstaver skal anvendes for at du kan logge ind!

4 Trin 1 - Login og ”ansøg” hos leverandør 4 Ved logoin ser du denne menu. 1) Du skal nu logge in som Admin med password ”admin” og klikke på Login-knappen. 2) Klik på Vedligeholdelse -> RMA -> Leverandører! 1 2

5 Trin 1 - Login og ”ansøg” hos leverandører 5 Du ser nu menuen for leverandører som det er muligt at benytte til lowcost håndtering (RMA). 1) Marker og vælg den/de leverandører som du sælger produkter fra og som du ønsker at kontakte via EMROX.NET (supplier) angående kreditering eller ombytning. 2) Klik på højrepilen for at oprette ”Mine leverandører” 1 2

6 Trin 1 - Login og ”ansøg” hos leverandører 6 Du ser nu de Leverandører som du har valgt til højre i vinduet under ”Mine leverandører” Hver leverandør har status ”Behandler” – dette indebær at respektive Leverandør skal behandle din ”ansøgning” og oprette en aftale for din butik. Denne proces kan tage nogle timer eller dage.

7 Trin2 - Godkend aftalen fra leverandør 7 (Login som normalt) Klik på Vedligeholdelse -> RMA -> Leverandører! Er leverandøren klar med din ansøgning og har oprettet en aftale skal du godkende denne! (Denne proces kan tage nogle dage.) Klik på ”Afventer svar” 2 1

8 Trin 2 - Godkend aftalen fra leverandør 8 Du ser nu menuen med Leverandøres aftale (du kan muligvis være nød til at ”rulle” ned i web-vinduet beroende på hvor meget text der er i aftalen, for at kunne markere og godkende aftalen).

9 Trin 2 - Godkend aftale fra leverandør 9 Nu ændres status til ”Godkend” og du kan nu registrere en ansøgning (kreditere/ombytningsprodukt) til denne leverandør (se Trin 3 næste side)

10 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 10 1) Klik på ”Hjem” og ikonet 2) ”Ny ordre” OBS! Alle opgaver findes altid stadig i systemet og kan findes på forsiden og ”Søg” 1 2 * *

11 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 11 1) Kunde: tast kundens mobil- eller private telefonnummer. Ejer butikken objektet markeres i feltet ”Ejet af butik” 2) Artikel: tast artikelnummer (hele eller dele af nummer – f.eks. abc123 hvor der kan søges på hele artikelnumret eller abc1 og ændre alternativ til ”Artikelnavn” 3) under artikelfeltet. 4) Klik på ”Opret ordre” 1 3 4 2

12 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 12 Søgning på telefonnummer foretages og resultatet præsenteres som vist forneden (ved behov kan du ændre personens kontaktoplysninger). ( * ) ”Søg telefonnummer” er du ikke tilfreds med de adresseoplysninger som du fik ved første søgning kan du søge igen via dette felt). 1) Klik på ”Gem” *

13 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 13 Her præsenteres resultatet af din søgning på Artikel. Klik på det Artikelnavn som RMA reklamationen omfatter.

14 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 14 Nu ser du menuen hvor du skal udfylde de øvrige oplysninger om din reklamation. De felter som er markeret med en blå prik er obligatoriske (savner du en oplysning for serienr. angives ”x” eller ”-”). Når alle felter er udfyldt klik på ”Opret” * *) Faneblade Information (som vist tilvenstre) Kommentarer (meddelelser), Dokument (leverandør aftale), Udskriv (indleveringskvitering)

15 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 15 1) Nu har du oprettet en RMA reklamation og kan udskrive en ”Afleveringskvittering” ved at klikke på RMA modtaget. Herefter fæster du arket på apperatet med tape eller elistik. 1

16 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 16 Leverandøren modtager din ordre i sin ende af EMROX.NET og beslutter (kan tage nogle timer eller få dage) hvad du skal gøre med apperatet. Klik på ”Følg op”

17 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 17 I denne menu ”Handling” kan du følge dine aktuelle RMA ordrer! Klik på ”Handling”.

18 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 18 Hjem -> ”Følg op” -> Handling. Handling – her ser du den 1) Ansøger aktion – viser hvad leverandøren ønsker du gør før reklamationen kan godkendes. Kontroller - er værksteder som undersøger reklamationen for at afgøre om kredit skal udbetales. Adresseoplysninger 2) finder du ved at klikke på Info-knappen (i). (Når du har udført leverandørens ønsker kan du markere ”Håndteret” 3a) – dermed forsvinder opgaven fra menuen handling – klik herefter på gem 3b) 1 2 3a 3b

19 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 19 Hjem-> ”Følg op” -> Forkert RMA. Hvis leverandøren ikke umiddelbart kan godkende RMA ansøgningen og ønsker mere information vil de fremgå under emnet ”Forkert RMA” 1) 1

20 Trin 3 - registrere ordren + opfølgning 20 Hjem -> ”Følg op” -> Færdig (Afslut RMA). Når leverandøren har færdigbehandlet din RMA ansøgning findes den her - og du kan se hvilken handling og bedømmelse leverandøren har besluttet. Når du har set og accepteret dette afkrydser du i ”Luk” og dermed forsvinder opgaven fra menuen. Klik herefter på ”Gem”. OBS! Alle opgaver findes fortsat i systemet og kan findes under Hjem og ”Søg”

21 Support21 Behøver du support?! Klik på menuen ”Support” og du ser kontaktmuligheder. Under ”Seneste version” ser du de tillæg og modifieringer som er gjort i systemet. Tak for interessen! Mere om BlueFronts produkter finder du på www.bluefront.com www.bluefront.com


Download ppt "Velkommen til Supplier i Emrox NET2 som er udviklet af BlueFront AB og som er markedsførende i Norden inden for IT-support på reparationshåndtering (MRO."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google