Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVictor Christoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Selvbooking Planner Glostrup d. 19.11.2015
2
Udvikling indkaldelser Skanderborg 2.1.
3
Hvad skete der i februar? Der kom fokus på opgaven – Åbnede ”Hvid tid" for samtlige vejleder i hele åbningstiden – Fjernede personmarkeringer – Udarbejdede foldere og visitkort – Sendte breve til samtlige dagpengemodtagere vedr. muligheden for selvbooking – Åbnede op for flere typer samtaler – Information på kommunens hjemmeside – Plakater på gangene
4
Ledelsesmæssig opbakning til projektleder På personalemødet i februar, blev vejlederne informeret om at: – Samtlige borgere SKAL opfordres til at selvbooke næste samtale – Dette skal noteres i samtalen med borgeren – Vejlederne må ikke længere indkalde selv – Selvbooking er fra nu en skal-opgave!
5
Opfølgning De borgere der ikke havde selvbooket, trods det var aftalt, blev ringet op når der var ressourcer til det, og borgeren blev hjulpet med selvbookingen over telefonen Projektleder sørgede for, at vejlederne var klædt på til opgaven og var fortrolige med Planner. Alle vejledere blev undervist i bl.a. at oprette fravær i deres egen kalender
6
Motivation/statistik
7
Vejledernes reaktion I starten var nogle vejledere forbeholdne over for selvbooking, da de var vant til at have kontrol over deres egen kalender Med tiden har alle vænnet sig til, at borgerne selvbooker, og synes der er flere fordele end ulemper Det handler om at kunne ”give slip”
8
Strategi - SD Borgere indkaldes via brev til 1. møde – Informationsmøde – Efterfulgt af kort individuel personlig samtale Borgere opfordres til at oprette sig på Jobnet Fordelene ved Jobnet forklares til borgerne – bl.a.: – Mulighed for selvbooking af telefoniske samtaler – Mulighed for selvbooking af individuelle samtaler – Borger kan læse ”Min Plan” på Jobnet – Borgere kan se deres aktivitetskalender på Jobnet
9
Vejledning i oprettelse på Jobnet Manual i oprettelse på Jobnet er lavet. Her vises i billeder, Hvordan borgeren opretter sig på Jobnet. De borgere der ønsker materialet, får det udleveret på gruppemødet.
10
Manual - uddrag
11
Sidegevinst for jobcenteret Det er nu lovpligtigt at sygemeldte borgere skal kunne læse ”Min plan” – Vi slipper for at sende planen ud til borgerne, da de kan se den på Jobnet hvis de har oprettet ”Min side” – Borgerne kan kvittere for ”Min plan” elektronisk på Jobnet
12
Samtaler/opgaver Samtlige sagsbehandlere skal åbne op for hvid tid – Hvis borgeren er på Jobnet opfordres der til, at næste møde selvbookes – Der udleveres materiale vedr. selvbooking, så borgeren ved hvem der skal bookes hos og hvornår – Ved alle efterfølgende møder, opfordres borgeren til at selvbooke
13
Visitkort & Folder
14
Fordele ved selvbooking Sagsbehandleren sparer tid når borgeren selvbooker Det er let for borgeren selv at flytte mødet og sparer tid for telefonvagten Borgeren har mulighed for at blive ringet op af sagsbehandleren -> tilfreds borger Borgeren er glad for muligheden for at vælge dato og tidspunkt inden for rammerne der er givet af sagsbehandleren
15
Tak for nu
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.