Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere."— Præsentationens transcript:

1 TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere

2 OM SPØRGESKEMAUNDERSØGELSEN Respondenter –Alle uddannelsesledere med grundforløb på erhvervsuddannelser –Population 383 uddannelsesledere –Respondenter identificeret via ug.dk Tidsplan –Udsendt 9. november 2010 –1. rykker 19. november 2010 –2. rykker 24. november 2010 –Lukket 30. november 2010 Svarprocent 83 %

3 EMNER I SPØRGESKEMA –Hvad kendetegner stærke elever? –Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på grundforløbet? –Fokus på grundforløbspakker for stærke elever? –Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på hovedforløbet? –Hvad er rammerne for tilbud til ‘stærke elever –Den strategiske forankring –Drivkræfter og barrierer

4 Hvad kendetegner stærke elever?

5 HVAD KENDETEGNER STÆRKE ELEVER? I hvilken grad opfatter I følgende som kendetegn ved de 'stærke elever' på din indgang? De 'stærke elever' … (Sæt én markering i hver linje)

6 Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på grundforløbet?

7 GODSKRIVNING Har I givet godskrivning til 'stærke elever' på grundforløbet for optaget august 2010? (Sæt én markering) (N=306) Hvilken type godskrivning har 'stærke elever' fået på grundforløbet for optaget august 2010? (Sæt én markering) (N=168)

8 VALGFAG/ GRUNDFAG PÅ HØJERE NIVEUA Har I på grundforløbet tilbud om valgfag på højere niveau? (Sæt én markering) (N=310) I en åben svarkategori har respondenterne kunne notere navn og niveua på valgfag (N=73). De har bl.a noteret Dansk D og C, Engelsk C og B, Fransk C, Tysk C, matematik C, Virksomhedsøkonomi B, Afsætning B, IT. Uklarhed i anvendt terminologi. Se Noter

9 INDIVIDUELT TILRETTELAGTE FORLØB Har I på grundforløbet tilbud om individuelt tilrettelagte forløb, hvor enkelte 'stærke elever' kan tage udvalgte fag på højere niveau? (Sæt gerne flere markeringer) (N=311)

10 EUX Udbyder I EUX på din indgang på skolen? (Sæt én markering) (N=314)

11 Fokus på grundforløbspakker for stærke elever

12 HVOR MANGE HAR SÆRLIGE HOLD? Har I på grundforløbet andre særlige hold for 'stærke elever'? F.eks. Grundforløbspakker målrettet 'stærke elever' på indgangen, at 'stærke elever' samles på tværs af hold på indgangen i udvalgte fag eller at ‘stærke elever’ samles på tværs af indgange i udvalgte lektioner (Sæt gerne flere markeringer) (N=305)

13 ORGANISERING AF SÆRLIGE HOLD Hvilken type af hold er jeres tilbud '[NAVN]'? (Sæt én markering) (N=99)

14 ORGANISERING GRUNDFORLØBSPAKKER Hvilken type af hold er jeres tilbud '[NAVN]'? (Sæt én markering) (N=99) Bemærk, I dette og de efterfølgende udvalgt dem som 1) har hold og som 2) organiserer holdene som grundforløbspakker på indgangen eller hold på tværs af indgange. Se note.

15 MÅLGRUPPE GRUNDFORLØBSPAKKER Hvem er de primære målgrupper for jeres tilbud '[NAVN]’ til 'stærke elever'? (Vælg maksimalt tre svarmuligheder) (N=99)

16 INDHOLD GRUNDFORLØBSPAKKER Hvilket særligt indhold indgår i jeres tilbud '[NAVN]' i forhold til det ordinære forløb? (Sæt gerne flere markeringer) (N=99)

17 LÆNGDEN GRUNDFORLØBSPAKKER Hvor langt er jeres tilbud '[NAVN]' i forhold til et ordinært grundforløb? (Sæt én markering) (N=99)

18 POSITIVT UDBYTTE GRUNDFORLØBSPAKKER I hvilken grad har I oplevet følgende positive udbytte af jeres tilbud ‘[NAVN]' til 'stærke elever'? (Sæt én markering i hver linje)

19 NEGATIVT UDBYTTE GRUNDFORLØBSPAKKER I hvilken grad har I oplevet følgende negative udbytte af jeres tilbud ‘[NAVN]' til 'stærke elever'? (Sæt én markering i hver linje)

20 Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på hovedforløbet?

21 TILBUD PÅ HOVEDFORLØBET Hvilke typer af tilbud er der til 'stærke elever' som på nuværende tidspunkt går på hovedforløbene på din indgang? (Sæt gerne flere markeringer) (N=262) Usikkerhed i respondtmasse. Se Noter

22 Rammerne for tilbud til ‘stærke elever’

23 STRATEGISK FORANKRING I hvilken grad.... (Sæt én markering i hver linje)

24 DRIVKRÆFTER OG BARRIERER Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? (Sæt én markering i hver linje)


Download ppt "TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google