Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011."— Præsentationens transcript:

1 Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011

2 Agenda 1. Baggrund 2. Nøgletal 3. Kendetegn 4. Strategien 5. Mission, vision og værdier 6. Effektivisering 7. Organisering 8. Udfordringer i 2010 9. Spørgsmål? 2

3 3 Baggrund

4 4 Historien  Koncernservice blev dannet 1. april 2007  I starten fokus på administration af it og økonomi  Vækst: Fra 330 medarbejdere i 2007 til 430 medarbejdere i 2011.  Et shared service center  Indtægts dækket virksomhed

5 5 Nøgletal

6 6 IT IT-arbejdspladser: 18.000+ (48.000 medarbejdere i alt) Servere: 80 fysiske (30+50), 1000+ virtuelle IT-brugere med mail: 25.000+ Fysiske adresser: 1.600+ Applikationer: ca. 475 (Desktop, Client/server og Legacy) Skoleområdet: 13.000+ (3500 adm.) IT-arbejdspladser 80 servere

7 7 Nøgletal Koncernservice 170 medarbejdere på IT-området It-Budget ca. 350 mio DKK IT Contract Management – 600 mio DKK Hardware Software Konsulenter Omsætning: ca. 600 mio. DKK Medarbejdere: 430 (2011) Løste sager i 2009: 155.717

8 8 Kendetegn

9 9 Kendetegn: Servicemodellen Selvbetjening Kundecenter Leverancecenter Innovationscenter Kunde Styring IT Økonomi Personaleservice Konsulent, Aftaler & Strategisk IT Kundeservice Koncept Metode Proces Styring

10 Organisation 10

11 11 Kendetegn Et Shared Service Center Fordele for kunderne:  Vi tilbyder de ydelser, som kunderne har brug for og som har forretningsmæssig værdi for KK  Kunderne betaler en fast pris for ydelserne  Kunderne har mulighed for at effektivisere, fordi de kender omkostningerne ved ydelserne

12 12 Kendetegn Et flersporet Shared Service Center Mulighed for stordriftsfordele:  Flere forretningsområder (it, øk., personale)  En selvbetjeningsløsning  Et telefonnummer  En kunderelation  En ledelse  En bygning

13 13 Styregruppen

14 Projektets organisation 14

15 Styregruppens opgaver Kommitment i organisationen Fokus på tildeling af nødvendige ressourcer Løsning af issues Økonomi Manglende ressourcer Politiske udfordringer Større prioriteringer i forhold til den øvrige portefølje Kende status på projektet (formanden) Være orienteret omkring risici 15

16 Samspil mellem styregruppe & projektet Tæt samarbejde mellem PL og SF Ugentligt møde Opsummering omkring risici Økonomi Fremdrift Forventninger til PL Statusrapport (frekvens?) Overblik Alternativer Anbefalinger omkring beslutninger 16

17


Download ppt "Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google