Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang."— Præsentationens transcript:

1 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang og ventetid ved bus/tog og dermed reklamere for offentlig transport.

2 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net HYPOTESE En af de mest nævnte grunde hvorfor kollektiv transport (KT) ikke bliver brugt, er at rejsetiden er for lang. Samtidig mener folk at bilkøer er hurtigere end de i virkeligheden er (specielt dem der kører bil ) Dette betyder at de 2 typer af transport er vurderet forskelligt selvom, rejsetiden fra dør til dør er den samme. Denne subjektive forskel på opfattelsen kan blive reduceret ved at oplyse om parametrene.

3 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net Egentlig og oplevet rejsetid Egentlig dør-til-dør rejse tid med KT oplevet dør-til-dør rejse tid med bil oplevet dør-til-dør Rejse tid med KT Egentlig dør-til-dør rejsetid med bil Forskellen i den oplevede dør-til-dør Rejse tid mellem bil og KT

4 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net FORMÅLET MED PROJEKTET At vise det er muligt at reducere den oplevede rejsetid fra dør til dør At forbedre det image offentlig transport har At sikre at de bløde parametre bliver taget med i det repetoire af parametre den offenlig transport bliver målt på

5 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net MÅLGRUPPER KT brugere Bilejere

6 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net DEMONSTRATIONEN Hvad? Reducere oplevet dør-til-dør rejsetid gennem afspændingsøvelser / vejrtrækningssøvelser mens man venter på den offentlige transport Hvorfor? Beslutning af emne Helbred / Fitness / velvære er in i øjeblikket Personlige fordele er nemme at godtgøre og demonstrere

7 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net DEMONSTRATIONEN Hvor? Ved busstoppesteder og togstationer og i transportmidler Hvordan? Medie support (TV, brochure, flyer, poster, website, etc.) Reklamer Konkurrence

8 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net BUS STOPPESTED

9 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net Kender du kampagnen „I Form På Farten“? In Nej Ja Korrekt svar Ingen ide om indholdet Delvist korrekt percentages

10 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net Tror du at denne kampagne kan være med til at forkorte ventetiden? Ja 73% Ved ikke 18% Nej 9%

11 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net Hvad mere kunne være nyttigt?? * Mellem andre ting kunne være danse trin, sende hilsner, on-line stemmer på emner af tiden,vise gymnastiske øvelser Menings målinger en mulighed

12 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net HVORDAN BLEV DU OPMÆRKSOM PÅ KAMPAGNEN? multiple mentions possible

13 KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN www.transportlearning.net Et estimat af ventetiden med og uden øvelser 1 to 0,7 1 to 1 1 to 1,31 to 1,61 to 1,91 to 2,21 to 2,51 to 2,81 to 3,1 0 10 20 30 40 Gennemsnit med bevægelse Gennemsnit uden bevægelse Gennemsnit uden bevægelse = 1,29 Gennemsnit med bevægelse =1,72


Download ppt "KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google