Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHedvig Andersen Redigeret for ca. et år siden
1
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS
2
BYNET 2018 Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune Sikre bedre sammenhæng i den kollektive trafik Gennemført mindre busomlægninger Afsat 130 mio. kr. til busfremkommelighed
3
3 BUSOMLÆGNINGER
4
BUSFREMKOMMELIGHEDSPROJEKTER Højklasset busløsning på Frederikssundsvej (forventes færdigt ultimo 2015) Flintholm Station (forventes færdigt ultimo 2013)
5
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS ”Hovedstadens nordlige bydel skal i de kommende år udvikles til en aktiv og visionær vidensbydel” ”Bedre Bus til Nørre Campus skal forbedre det kollektive trafiktilbud og skabe gode forbindelser fra den nye vidensbydel Nørre Campus til City og Lufthavnen” Afsat 73 mio. kr. i Københavns Kommune og 60 mio. kr. fra Staten (buspuljer)
6
VIDENSBYDEL NØRRE CAMPUS
7
KOLLEKTIV TRAFIKBETJENING I 2018
8
BRUGERUNDERSØGELSER
11
BRT Bustracé Prioritering i signal- anlæg Dynamisk realtidsinfo Branding Høj- klassede stationer FOKUSOMRÅDER
12
Strækning: ca. 5 km. BRT-busbaner: 2,5 km. Traditionelle busbaner: 1 km. Busbaner/BRT: 80 % af strækningen Rigshospitalet Vibenshus Runddel Metrostation Nørreport Station BUSTRACÉ
14
VIBENSHUS RUNDDEL Busstation Metrostation Busbaner
15
BUSSTATIONER
17
ITS OG TRAFIKINFORMATION Dynamisk parkering Aktiv signalstyring Trafikinformation
18
EFFEKTER Fremkommelighed Regularitet Rejsetidsgevinster: 10-20 % Driftsbesparelser: 10-12 mio. kr. pr. år Tilbagebetalingstid: 8-10 år
19
PROCES Maj 2012: Politisk godkendelse om igangsætning af hovedprojekt og anlæg Juni 2012 – Juni 2013: Hovedprojekt forventes afsluttet marts 2013 (inkl. udbud af anlægsopgave) Juni 2013 – Oktober 2014: Anlæg
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.