Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring."— Præsentationens transcript:

1 Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller Afdelingsleder, @ventures kompetencecenter for e-læring

2 Mulighed for selv at kigge i materialet Brugerid og passwords Vismandsspillet: elev01@skole.dk/elev01elev01@skole.dk/elev01 Shopit: elev04/elev04 (elevdel)eller gitte/gitte (Underviserdel)

3 Bruger id og passwords Vismandsspillet: elev01@skole.dk/elev01elev01@skole.dk/elev01 Shopit: elev04/elev04 eller gitte/gitte

4 Mål med oplægget At vise eksempler på udviklede materialer, deres brug, samt didaktiske og pædagogiske overvejelser i forbindelse med deres udvikling og anvendelse.

5 Oplægget vil berøre: Didaktiske overvejelser bag brugen af, E-læringsforløb Blended læring Netundervisning Virtuel vejledning Digitale materialer Forskelle mellem e-didaktik og didaktik Findes de og i givet fald hvor?

6 Værktøjer og materialer E-læringsværktøjer er elektroniske redskaber, som indsat i en konkret didaktisk og pædagogisk sammenhæng, bidrager til læringen. E-materialer er altid bygget op omkring en bestemt pædagogik og didaktik. Her har udvikleren af materialet ind tænkt pædagogiske og didaktiske elementer i materialet.

7

8

9 1. Formål og læringsmål

10 2. Forudsætning er Lærende

11 Vismandsspillet - differentiering

12 Virksomhedsøkonomi - Læringsstile

13 2. Forudsætning er Underviser

14 3. Organisering

15 3 former for e-læring: Instruktivistisk Socialkonstruktivistisk Konstruktivistisk

16 4. E-læringens form Instruktivistis k

17 Instruktivistisk

18 Materialerne Lær med underviser: Distribuerende Eksempler: PowerPoints Videoer Dokumentsamlinger I-bøger Test

19 Z-iværk: lær selv

20 Instruktivistisk materiale med konstruktivistisk forløb

21 Tjekspørgsmål

22 Medicinregning : repetition og træning

23 Visiteringstest

24 Underviserens rolle Ekspert Motivere/inspirere eleverne Differentiere materialet Vejlede eleverne Evaluere læringsudbyttet

25 Samarbejdsformen Kooperativ Arbejdsdeling Ét samlet mål for samarbejdet udstukket af arbejdsfordeler Individuelle del-opgaveløsninger Individuelle del-mål

26 Kommunikationsformen Monologisk UnderviserElever

27 4. E-læringens form Socialkonstruktivisti sk

28 Socialkonstruktivistisk

29 Materialerne Lær selv med andre: Praksisorienterede og aktiverende Eksempler: Wikis Blogs Google Docs

30 Vi laver det sammen og deler

31 Underviserens rolle Konsulent Deltager i praksisfællesskabet Deltager i differentiering af materialet Deltager i vejledning af eleverne Deltager i evaluering af læringsudbyttet

32 Samarbejdsformen Kollaborativ Ingen arbejdsdeling Ét samlet mål for samarbejdet udstukket i fællesskab Fælles del-opgaveløsninger Fælles del-mål

33 Kommunikationsformen Polyfon/flerstemmig UnderviserElev

34 4. E-læringens form konstruktivistis k

35 Konstruktivistisk

36 Materialerne Lær selv: Problemorienterede og aktiverende Eksempler: Læringsobjekter Simulationer Spil Test

37 Matematik til IWB: Matematik til IWB: Tilstedeværelse

38 Case simulering ShopitShopit

39 Underviserens rolle Rammesætter/vejleder Overordnet udvælgelse af stof Igangsættelse af aktiviteter Vejlede eleverne på deres opfordring

40 Samarbejdsformen Individuelt Ingen arbejdsdeling Individuelt samlet mål Individuelle del-opgaveløsninger Individuelle del-mål

41 Kommunikationsformen Dialogisk Underviser Elev

42 Det nedre evaluerings- loop

43 Det øvre evaluerings- loop


Download ppt "Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google