Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme."— Præsentationens transcript:

1 I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme

2 E GENE ERFARINGER Hvad lærte jeg? o Forventninger og for-forståelser o Ens tidligere kontekst og har en indflydelse o Den måde man bliver set på, stemmer ikke altid overens med hvordan man ser sig selv.

3 S YMBOLSK VOLD (J ARVINEN.2007:357)

4 TO PRAKSISSER, TO KULTURER SYNLIG PÆDAGOGIK : Eksplicit rammestyring Underviser Passiv Udenadslære USYNLIG PÆDAGOGIK: Implicit rammestyring Studerende Aktiv Anvendelse (Gitz-Johansen:2006:136)

5 Æ NDRET SYN PÅ DE INTERNATIONALE STUDERENDE FLEKSIBILITET (Wong:2004:165)

6 LØSNINGSFORSLAG: Buddy-ordning Afgørelse omkring hvilken type proces man ønsker sig. Mere synlige, eksplicitte krav. (Nygaard:2011:66)

7 R EFERENCER Gitz-Johansen, Thomas (2006): Den pædagogiske sortering (kap 7) I: Thomas Gitz- Johansen Den multikulturelle skole – integration og sortering. Frederiksberg: Roskilde Univeritetsforlag, 131-149 Järvinen, Margaretha (2007): Pierre Bourdieu. I Andersen og kasperesen (2007) I: Klassisk og moderne samfundsteori. 4. udgave. Hans Reitzels Forlag, 345- 366 Wong, Joseph Kee-Kuouk (2004): Are the learning styles of Asian International students Culturally or Contextually based? In Intrenational Education Journal, vol 4, no 4. Educational Research Conference 2003 – special issue, 154-165 Dansk Center for Ingeriøruddannelse (2011, 31 maj). ”Skolen skal tilpasse sig jer (de danske studerende), og I skal tilpasse jer skolen” (dansk studerende). http://www.dacin.dk/aktiviteter/udviklings-og- forskningsprojekter/Rapport%20evaluering%20af%20internationaliseringsprojektet% 20-%20final.pdf Lokaliseret d. 28.02.2013http://www.dacin.dk/aktiviteter/udviklings-og- forskningsprojekter/Rapport%20evaluering%20af%20internationaliseringsprojektet% 20-%20final.pdf Aalborg Universitet: http://www.internationaltkontor.aau.dk/buddy/ Lokaliseret d. 03.03.2013.http://www.internationaltkontor.aau.dk/buddy/

8 S PØRGSMÅL & D ISKUSSION


Download ppt "I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google