Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016."— Præsentationens transcript:

1 AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016

2 Balders Have 1. Velkomst v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 2. Tildeling af boliger - principper v/Finn Larsen, Udlejningschef 3. Hvordan fremkommer huslejen v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 4. Forpligtende naboskab – Hvad er det? v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 5. Processen frem mod indflytning og status på byggeriet v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 6. Præsentation af kommende mødetemaer v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent 7. Lodtrækning om adresser v/ Finn Larsen, Udlejningschef i KAB

3 Tildeling af boliger - principper

4 Tildeling af bolig m.v. Boligerne er nu fordelt Der var ca. 56 ansøgninger Min nye adresse Efter mødet vil der være en lodtrækning Trækker først ét nummer Trækker herefter en adresse Hvis I bytter adresser så skal i gøre det i dag

5 Tildeling af bolig m.v. Hvornår kan vi flytte ind Forventet indflytningsdato er den 15. juni 2016

6 Lejekontrakt Lejekontrakt og girokort på indskud og første måneds husleje udsendes 15. januar 2016 Lejekontrakt skal være underskrevet og delindskud 25.000 kr. betalt senest 30. januar 2016 Restindskud og første måneds husleje senest 9. juni 2016 Sammen med lejekontrakten skal der skrives under på en allonge (tillæg) til lejekontrakten der indeholder særlige forhold, som: Forsøgskoncept Kommunikation Indskud Vedligeholdelse i lejeperioden Råderet Fraflytning

7 - Hvordan fremkommer huslejen? v/Mikkel Kjøgx, kundekonsulent

8 Udlejningsbudget Balders Have Standardbudget for 2016 - Areal 3.381 m2. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ordinære udgifter: I alt Nettokapitaludgifter: 2.294.000 kr. ____________ I alt2.294.000 kr. ------------------ Offentlige og andre faste udgifter: Grundskyld152.000 kr. Vandafgift 12.000 kr. Renovation 45.000 kr. Forsikringer 58.000 kr. El – fællesarealer 20.000 kr. Administration inkl. moms160.000 kr. __________ I alt447.000 kr. ---------------

9 Udlejningsbudget Balders Have Variable udgifter: Renholdelse 90.000 kr. Alm. vedligehold. 85.000 kr. Diverse udgifter 60.000 kr. Uforudsete 30.000 kr. __________ I alt265.000 kr. – ca. 8,5 % Henlæggelser: Planlagt og periodisk118.000 kr. Fraflytningsordning 3.000 kr. Lejetab m.v. 7.000 kr. ___________ I alt128.000 kr. ----------------- Udgifter i alt3.134.000 kr.

10 Forpligtigelser – aftale i lejekontrakten Større forpligtigelser end andre almene boliger Selvforvaltning – intet personale Fælles renholdelse – forpligtiget til at deltage i fælles arbejde Individuelt ansvar for vedligehold og renholdelse Udlejer kan få foretaget vedligehold / renholdelse på beboerens regning, såfremt de ikke lever op til ovenstående.

11 Forpligtigelser – aftale i lejekontrakten Såfremt lejer undlader at opfylde sine forpligtigelser i henhold til denne aftale, herunder at deltage i fælles ansvar for afdelingens drift, vedligeholdelse, renholdelse m.v., kan udlejer vælge at opsige lejemålet som misligholdt. Såfremt lejer ikke længere er i stand til at opfylde sine forpligtigelser på grund af nedsat førlighed, sygdom el. lignende, skal der søges en fleksibel løsning evt. ved afdelingsbestyrelsens mellemkomst. Såfremt der ikke kan opnås anden aftale pålignes lejer en tillægsleje som kompensation for den manglende opfyldelse af forpligtelserne, som herefter varetages af udlejer.

12 Forpligtende naboskab – Hvad er det? - v/Mikkel Kjøgx, kundekonsulent

13 En boligorganisation – organisatorisk opbygning

14 Afdelingens formelle spilleregler Et årligt afdelingsmøde (budget og valg) Afdelingsbestyrelse (fleksibelt antal medlemmer) Forvalte afdelingsmødet beslutninger Forestå driften Udarbejde budgetter i samarbejde med administrationen Tage ansvar for problemer Indkalde og forberede afdelingsmøder

15 Digitalt og socialt fællesskab – Facebook Grøndalsvænge Langhusene Ravnsborg Enebærstien

16 Processen frem mod indflytning Hvad sker der nu? Og i de kommende måneder?

17 Status på byggeriet Hvor langt er byggeriet Udvendige arbejder er afsluttet. Indvendig aptering pågår. Udearealer, beplantninger og belægninger mangler. Tidsplanen Indflytning 15. juni 2016

18 Processen frem mod indflytning 1. Byggeperiode - Byggeriet opføres - Byggeudvalg er referencegruppe - Udarbejdelse af driftsvejledninger m.v. - Udlejning, huslejeberegning etc. 2. Aflevering af byggeri - Byggeriet afleveres - Kvalitetssikring og mangelafklaring Sker i samarbejde mellem: Projektleder Byggeteknisk ressource Kundekonsulent

19 Kundekonsulentens opgaver – Balders Have Medvirker ved overgang fra byggefase til driftsfase År 1 & 2 – Fejl og mangler År 2 & 3 – Rammerne for eget driftsansvar I driftsfase afdelingens kontaktperson i KAB Sparringspartner for afdelingsbestyrelsen - v/Mikkel Kjøgx, Kundekonsulent

20 Processen frem mod indflytning - møderække 1. møde – i dag 5. januar 2016 2. møde – marts 2016 Hvordan skal man bo i en energiklasse I-bolig Hvad gør og kan jeg i min bolig Husorden, arbejdsudvalg m.m. Status på byggeriet 3. møde – maj 2016 (ca. 1 måned før indflytning) Indflytning og mangelafhjælpning Status på byggeriet 4. møde – september 2016 (ca. 2 måneder efter indflytning) Stiftende afdelingsmøde

21 Tildeling af boliger v/ Finn Larsen - og nu til tildeling af boliger


Download ppt "AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google