Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAndreas Kjeldsen Redigeret for ca. et år siden
2
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning er et samarbejde med alle ansatte -Samtale som værktøj og samarbejde er eneste vej frem.
3
Hvad -Vejledning af tidligere elever -3 år frem -Spørg om alt og jeg skal hjælpe/ guide dig -Den personlige samtale -Praktisk hjælp -Statistik 3 år frem
4
Hvordan -Aftaler i skoleårets afslutning -Facebookgruppen -Mailadresse til forældrene -Vejleder kontakter elever i enesamtaler, dels i spørgsmål til alle. -Elever eller forældre opfordres til at henvende sig.
5
Hvorfor - 95% på landsplan - 100% hos os, sådan at vi skaber plads. - Efterskolens plads i skolelandskabet - Den personlige vejledning - Det er os, der kender dem - Hvad skal der til for at gennemføre ungdomsuddannelsen - Alle skal føle sig hørt og set.
6
Cases -Hans, der ville på STX, helst uden at lave lektier. -Berta som bare gerne ville hygge og feste. -Charlotte og Konrad som ikke kom på Aurehøj, men endte på Rødovre. -Else som skal vælge mellem sprog og musik -Helle som skal flytte til Bornholm -Jason, som pga sygdom skal til sygeprøve og derefter søge ungdoms- -Uddannelse.
7
Forventninger -Være en del af vejledningstilbudet -100 % af vores elever gennemfører en ungdomsuddannelse -10 kl. på efterskolen er vigtig også i vejledningsøjemed. -Efterskolens vejledning kan noget andet og mere - det personlige kendskab er en afgørende faktor i vejledningen. -e-vejledning er dygtig, men upersonlig og langt væk. -UU-centrene er nye og fremmede. Derfor bliver vi endnu vigtigere. -Vejledning kan/skal udbygges på efterskolerne. -Efterskolerne kan vise vejen til god vejledning.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.