Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook (28.792 følgere), Instagram (8.652 følgere),

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook (28.792 følgere), Instagram (8.652 følgere),"— Præsentationens transcript:

1 SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook (28.792 følgere), Instagram (8.652 følgere), Twitter (5.061 følgere), LinkedIn (546 følgere), Google+ (410 følgere) og Pinterest (205 følgere) – alle pr 10. februar 2016. Der er betydelig mere aktivitet og vækst på Facebook, Instagram og Twitter, da der her er den største vækst, aktivitet og følgerskare. Fx boostes posts på Facebok jævnligt (betalt øget synlighed og rækkevidde), og det er en både effektiv og billig måde at give Grønland synlighed. Sociale medier spiller i dag en stor rolle i inspirationsfasen før turister køber rejser. Ifølge ITB travel Trend Report 2015/16 er ca. 70% af alle internationale rejsende aktive social media brugere, og ca. 30% af disse bruger aktivt sociale medier i deres research omkring destinationen, både før og under rejsen. Turister stoler generelt meget mere på pier-to-pier anmeldelser af turistprodukter (som på fx TripAdvisor) end på hotellernes og produktudbydernes egne selvrosende hjemmesider. Det er stadig svært at påvise SROI (Social Return On Investment) men vi kan på greenland.com statistik se at over 2% af trafikken kommer ind via sociale medier, primært Facebook. Det er med andre ord et område der ikke kan ignoreres. Samtidig ser vi vores konkurrenter investere (primært arbejdstimer) på området, og derfor vil det være et område VG vil prioritere indtil videre, og nøje følge udviklingen på. En ny tendens er, at destinationer partner op med bloggers og andre social-media influencers. Også denne slags tiltag er VG i gang med, og det er spændende at se om det vil give et fornuftigt resultat.

2 FACEBOOK STATISTIK Q4-15 Det er kendetegnende for VG’s facebook.com/ilovegreenland, at der er en forholdsvis jævn vækst på ca. 7% pr kvartal i antallet af tilhængere (likes af Page). Posts boostes jævnligt, og alt efter budget for boost forøges ’reach’ (antal personer som ser post’en). Typisk boostes en post med 500-1000 kr Hvis man ser bort fra den boostede effekt nås typisk 5.000-10.000 FB brugere per post (dvs. ’organisk’) Et boost til 1.000 kr giver 30.000-35.000 flere ’views’ (brugere der ser VG’s post), så det er temmelig billigt at købe ekstra synlighed på Facebook Facebook er verdens største sociale medie med over 1,5 milliarder brugere og en vækst på 14,4% 2014-2015. Kilde: Statista.com

3 FACEBOOK STATISTIK Q4-15 Den typiske ’fan’ af VG’s Facebook.com/ilovegreenland Page, er en dansk kvinde mellem 25 og 54 år: I perioder er der brugergrupper fra bestemte lande der i særlig grad liker, kommenterer og/eller deler. I denne periode, de sidste 28 dage op til 10.02.16, har det særligt været kvinder mellem 35- 44 år fra Danmark, USA og Spanien der har været aktive på vores Page

4 INSTAGRAM STATISTIK Q4-15 Siden begyndelsen af 2015 har VG’s Instagram profil haft en stor vækst i antallet af followers. Instagrams globale vækst er også meget stor – fra 300 mil til 400 mil brugere de seneste ni måneder (kilde: Instagram) Som det fremgår ovenfor stiger antallet af likes-per-post, både fra followers og fra andre Instagram brugere. I de seneste måneder er det dog overvejende fra followers Antallet af kommentarer er også steget markant de sidste måneder, og nu langt overvejende fra followers. Konklusionen er, at VG’s Instagram profil har nået en ’kritisk masse’, og ser ud til at have et stort potentiale for at bringe øget synlighed ift. billeder fra Grønland, og kan understøtte brandingindsatserne via VG’s hashtags #GreenlandPioneer og #ColourfulNuuk

5 TWITTER STATISTIK Q4-15 Twitter anvender VG både ift. B2B kommunikation og til B2C kommunikation. Platformen er særlig populær i Nordamerika, og det er også primært på det marked at VG’s indsats koncentreres. Selv om Twitters vækst globalt er ved at stagnere: VG’s Twitter.com/ilovegreenland profil har haft en jævn, behersket vækst de senere år – her udviklingen i november (kilde: Twitter): VG har i foråret ’15 kørt en #ColourfulNuuk hashtag kampagne på Twitter, som har ført til øget brug af vores hashtags #ColourfulNuuk og #GreenlandPioneer. VG anvender dermed Twitter både ift synlighed og som branding værktøj ift. pioneer brandet. - er der stadig pæn vækst i Nordamerika, og estimeres til at fortsætte i de kommende år (kilde: Statista.com) Vækst globaltVækst Nordamerika

6 BLOGGERS OG INFLUENCERS Q4-15 Visit Greenland tager de næste skridt ift. sociale medier, og indgår samarbejde med ’influencers’ som vi føler vi kan arbejde godt sammen med. Dette enten ved at feature dem på sociale medier eller greenland.com i form af et 'takeover', fotoalbum deling eller i form af en sponsoreret rejse En af de nøglepersoner vi er i dialog med, er @paulzizka (63.7K følgere på Instagram), en fotograf der afvikler foto-tours med sin partner @Davebrosha (11K følgere på Instagram). Vi er i øjeblikket i dialog om hvordan vi i 2016 kan samarbejde om at skabe indhold/content der giver værdi for begge parter, bruge hinandens platforme til at skabe synlighed for hinanden, og at få tilført nyt fotomateriale til VGs fotodatabase under ’Oplevelsesøkonomi’ Instagram bliver en mere og mere indflydelsesrig platform for vores brand, pga. dens høje interaktions-rate, og det høje antal social media influencers der benytter platformen I 3. kvartal 2015 har Visit Greenland også deltaget i nogle ’Twitter chats’ hvor vi har samarbejdet med partnere såsom Quark Expeditions, Passion Passport, Lonely Planet og Afar. Disse chats er gode til at få identificeret potentielle nye journalister eller social media influencers som vi kan samarbejde med i fremtiden Tekst: Tanny Por, VG Social Media


Download ppt "SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook (28.792 følgere), Instagram (8.652 følgere),"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google