Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHilmar Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
Hvilke incitamenter understøtter høj kvalitet i sundhedsvæsenet Afdelingsvinkelen Odd Ravlo Klinikchef Hoved-Orto Aalborg Universitetshospital
2
AUH – Handleplan 2013 Merestyrke effektiviteten Bedreforbedre kvaliteten Billigerereducere omkostningerne Effektive sammenhængende patientforløb af høj kvalitet Ny Ledelsesstruktur Viceklinikchef HR Viceklinikchef Patientforløb
3
Patient forløb Sammenhængende På tværs af specialer, klinikker og sektorer Høj kvalitet Fra symptom til rask og hjemme igen
4
Overgang mellem sektorer: Praksis > Ambulatorium Patientens Team Stafettankegang
5
Overgang Ambulatoriet > Operation Kommunikation Patientens Team
6
Overgang Operation > Udslusning Ordinationer Efterbehandling Genoptræning
7
Overgang Hospital > Hjem Aftale med Kommune genoptræning og rehabilitering Gå hjem Team Opfølgning
8
Rask og glad patient hjemme igen! Patientteam Henvisningskultur > Tilgængelighedskultur Relationel koordinering Stafettankegang
9
Incitamenter Faglig Stolthed Kvalitetsdatabaser LUP PROM Arbejdsglæde Medarbejdertilfredshedsundersøgelser Evalueringsprojekter - Ny Ledelsesstruktur
10
Projekter : Patientforløb og Relationel Koordinering Øjenambulatoriet AMD - aldersrelateret makuladegeneration Enkeltstående undersøgelser/behandlinger hver sin dag Ændret til pakkeforløb på samme dag Patienttilfredshed Ortopædkirurgisk sengeafsnit Medicinsk stuegang på Ortopædkirurgiske patienter Faglig kvalitet Kortere indlæggelse ”Ortopækirurgerne står i kø for at gå fællesstuegang”
11
DET VAR SÅ DET!!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.