Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBertram Thorsen Redigeret for ca. et år siden
1
CEB REVA afd. Herning Kommune
2
§ 104 Udslusning af brugere der var i aktivitets og samværs tilbud § 103 Omplacering af de brugere der var mindst arbejdsmarkedsparate til andre tilbud § 103 Træningsforløb og Udplacering af de mest arbejdsmarkedsparate §32 visitering og opfølgning på Træningsforløb og udplacering § fortsat udvikling !! UDVIKLING OVER TID I FORHOLD TIL LOVGIVNINGEN OG FORVENTNINGER TIL UDPLACERING KERNEOPGAVE 2015 MÅL – MIDDEL – MÅL
3
Træningsbaner: ABC OCN Kurser Progressionsmåling Brugerevaluering C B A Opfølgninger & Handleplaner Indslusning: Tilvænning Afdækning Praktikker: Afklarende Optræning Job: Skånejob /Fleksjob Eksternt Beskyttet Beskæftigelse Fastholdelse: Jobnetværk Mentor Virksomhedsindsatsen
4
Introforløb Personligt/ socialt Kurser OCN Motivation Erkendelse Kontaktbesøg Efterfulgt af 14.dages praktik Fagforløb Trænings- baner Interne & eksterne Praktikker OCN Udplacering Praktik Ekstern besk Skånejob Fleksjob Opfølgning Kontakt- besøg Cafe 14 dages fri praktikIndividuel varighed Fastholdelsesforløb ABC forløb OCN personligt OCN fagligt Eksterne aftaler Opfølgning og handleplaner Virksomhedsindsatsen
5
ABC modellen – hvad er det ? A RBEJDSMARKEDSFREDET Arbejdsfokus Arbejde i beskyttede rammer Arbejde og udvikle sig i beskyttede rammer. B ESKÆFTIGELSE Arbejdsmarkedsfokus Beskæftigelse, jobtræning og personlig udvikling Arbejde målrettet med personlig udvikling, arbejdstræning, og ønsker at afklare jobønsker. C OACHING Arbejdspladsfokus Coaching, udvikling og træning ift. arbejdsmarkedet Er afklaret ift. branche og jobønske Praktik i en virksomhed
6
Progressionsmåling.
7
Velkommen til Open College Network
8
OCN - Historie Startede i England for 30 år siden Store urentable industrier blev nedlagt, tusinder blev arbejdsløse. Industriarbejderes faglighed skulle identificeres Deres faglighed blev "scannet", ved at de skulle dokumentere deres kundskab Man kunne give dem omskoling med udgangspunkt i "faglig scanning" OCN voksede ud af dette som metode til at identificere og validere uformel læring. Giver i dag adgang til fx Oxford universitet
9
OCN Træningsbaner – udvikling. OCN-point kan bruges til at ”veksle” uformel kundskab til formel kundskab. OCN-metoden kom til Sverige for omkring 15 år OCN-metoden har de seneste 10 år været i Danmark. OCN Danmark bygger på bl.a. følgende principper: Al læring er værd at anerkende uanset hvor og hvordan det sker. Anerkendelse af læring skal ske i små skridt. Uddannelse tager udgangspunkt i deltageren og udformes efter deltagerens behov. Derefter følger anerkendelsen af læringen. Grundlaget for kvaliteten og legitimiteten er netværket og åbenhed
10
OCN Læringsbevis - hvad er det ? OCN-pointene uddeles på en skala med tre forskellige niveauer: 1.Kendskab 2.Kundskab 3.Mestring Et OCN – Point svarer til 10 timers læring Eksperter gennemgår læringsresultaterne og bedømmelseskriterierne Læringen skal være overførselsbar, opdateret, relevant og fagsproget skal være brancheopdateret OCN bruges i Danmark bl.a. af UU, STU, Produktionsskole, Jobcenter samt private og offentlige virksomheder
11
Validering af uformel kundskab
12
Læringspunkter Køkken RedskaberHygiejneMadvarer Teknikker Indkøb Rengøring Madretter Maskiner Orden
13
Læringspunkter RedskaberHygiejneMadvarer Teknikker Indkøb Rengøring Madretter Maskiner Orden
14
Læringsbevis
17
Eksempler på manualer: Adfærd og kropssprog Arbejdstempo Basal hygiejne Kom godt ud af døren Gruppearbejde og gruppedannelse Generelle arbejdsmarkedsfærdigheder Køkken og Kantine Træværksted Syning Metal Landbrug Gartneri Vuggestue og børnehave Ældrepleje Kvickly
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.