Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til Indkøbs-ABC En introduktion til effektive indkøb på de selvejende institutioner 16. juni 2016 Jens Hedegaard Madsen, kundepartner, SKI Irene.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til Indkøbs-ABC En introduktion til effektive indkøb på de selvejende institutioner 16. juni 2016 Jens Hedegaard Madsen, kundepartner, SKI Irene."— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til Indkøbs-ABC En introduktion til effektive indkøb på de selvejende institutioner 16. juni 2016 Jens Hedegaard Madsen, kundepartner, SKI Irene Pless, koncernindkøber, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling Partnerskabet for effektive indkøb på de selvejende institutioner: Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling Uddannelses- og Forskningsministeriet SKI

2 16. Juni 2016 Dagens program: Indkøbs-ABC 09.30 – 10.00 Morgenmad og registrering 10.00 – 10.10 Velkomst og introduktion v/ SKI og Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL) 10.10 – 10.40 Institutionerne har ordet Hvad er institutionernes udfordringer på indkøbsområdet i dag? 10.40 – 11.00 Hvilke regler og love gælder for institutionernes indkøb v/ SKI og MBUL Udbud: Hvem, hvad og hvornår? Indkøb under tærskelværdierne for EU-udbud 11.00 – 11.30 Hvorfor selv gå i udbud, når andre allerede har gjort det for dig?  Indkøbsmuligheder på Statens Indkøbs rammeaftaler, v. Irene Pless (MBUL)  Indkøbsmuligheder på SKIs rammeaftaler, v. Jens Hedegaard Madsen (SKI) 11.30 – 12.15 Frokost og netværk 12.15 – 13.00 Konkrete og praktiske bud på det effektive indkøb Erfaringer fra EUC Sjælland. v/ indkøbskoordinator ved EUC Sjælland Tina Karsberg 13.00 – 13.10 Afrunding og tak for i dag

3 Vis hjælpelinjer ved placering af billeder: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’vis’ tegnehjælpelinjer på skærmen 3. Vælg “OK” Tekst med punktliste PUNKTOPSTILLING For at skifte niveau, klik på ’forøge listeniveau’ eller ’mindske listeniveau’ Rammerne for institutionernes indkøb lige nu: Omprioriteringsbidraget, med en årlig bevillingsreduktion på to procent Analyser af bl.a. indkøbet på ungdomsuddannelserne peger på besparelsespotentialer på indkøbsområdet (”Quartz-analyserne”) Den nye, danske udbudslov.

4 Vis hjælpelinjer ved placering af billeder: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’vis’ tegnehjælpelinjer på skærmen 3. Vælg “OK” Tekst med punktliste PUNKTOPSTILLING For at skifte niveau, klik på ’forøge listeniveau’ eller ’mindske listeniveau’ Analyser af indkøbet på ungdomsuddannelserne Analysen af ungdomsuddannelsernes drift omfatter indkøb, bygningsdrift, administration, ledelse og identificerer i alt 33 forbedringsforslag med et samlet effektiviseringspotentiale på ca. 1 mia. kr. 10 af forslagene har direkte tilknytning til institutionernes indkøb – hvert med estimeret besparelsespotentiale. It (hardware og software m.m.) Fødevarer Hoteller, konferencer, rejser Møbler Undervisningsmaterialer Kontorartikler, medie, reklame, grafik, tryk Rengøring Håndværkerydelser på timebasis Ingeniør- og arkitektydelser Mindre serviceydelser (vagt, vinduespolering, elevator- og ventilationsservice m.m.)

5 Vis hjælpelinjer ved placering af billeder: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’vis’ tegnehjælpelinjer på skærmen 3. Vælg “OK” Tekst med punktliste PUNKTOPSTILLING For at skifte niveau, klik på ’forøge listeniveau’ eller ’mindske listeniveau’ Partnerskabet for effektive indkøb på de selvejende institutioner Partnerskabet er et samarbejde mellem: Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL) Uddannelses- og Forskningsministeriet (UFM) SKI (Staten og Kommunernes Indkøbsservice) Partnerskabsaftalens formål er: At understøtte effektive indkøb på de selvejende institutioner gennem videndeling, erfaringsudveksling og formidling af gode indkøbsaftaler. Rådgivningsgruppen: Styregruppen der leder arbejdet med at omsætte partnerskabets formål i konkrete aktiviteter for institutionerne (konferencer, info-møder m.m.) 12 institutionsrepræsentanter udpeget af at lederforeningerne.

6  Claus Engsted, økonomi- og administrationschef, Randers Social og sundhedsskole (formand, udpeget af Danske SOSU-Skoler)  Line Møller Grosen, konsulent, Danske SOSU-Skoler (udpeget af Danske SOSU-Skoler)  Ib Thyge Christensen, indkøbs- og regnskabschef, UC Capital (næstformand, udpeget af Professionshøjskolernes Rektorkollegium)  Gerly Rimmer, indkøbschef, VIA UC (udpeget af Professionshøjskolernes Rektorkollegium)  Tina Karsberg Nygaard, indkøbskoordinator, EUC Sjælland (udpeget af Danske Erhvervsskoler)  Anne With-Knudsen, økonomikonsulent, Danske Erhvervsskoler (udpeget af Danske Erhvervsskoler)  Henrik D. Rasmussen, økonomi- og ressourcedirektør, CELF, (udpeget af Danske Erhvervsskoler)  Ulla Lundgaard, administrationschef, Viborg Gymnasium (udpeget af Danske Gymnasier)  Jytte Colling, indkøbschef, Slagelse Gymnasium (udpeget af Danske Gymnasier)  Kirstine Kjemtrup, specialkonsulent, Danske Gymnasier (udpeget af Danske Gymnasier)  Torben Hollingdal, økonomi- og administrationschef, VUC Djursland (udpeget af VUC-lederforeningen)  Per Nielsen, driftsudvikler, Københavns Erhvervsakademi, (udpeget af Erhvervsakademiernes Rektorkollegium) Partnerskabet for effektive indkøb på de selvejende institutioner Rådgivningsgruppens medlemmer udpeges af institutions- og lederforeningerne på MBULs og UFMs områder:

7 Partnerskabsaktiviteter: Institutionsrettede konferencer, info-møder m.m. Partnerskabet for effektive indkøb på de selvejende institutioner


Download ppt "Velkommen til Indkøbs-ABC En introduktion til effektive indkøb på de selvejende institutioner 16. juni 2016 Jens Hedegaard Madsen, kundepartner, SKI Irene."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google