Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen."— Præsentationens transcript:

1 Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen

2 Formål Navn Navnesen Formålet med kampagne 3 er at understøtte foreningernes arbejde med at tiltrække og anerkende frivillige gennem forenings- og aktivitetsudvikling Kampagnen skal fokusere på vores kontakt til og dialog med lokalforeningerne med henblik på at skabe udvikling lokalt. Kampagnen skal bruges som et redskab til i højere grad at rette DGI Østjyllands ressourcer og aktiviteter mod foreningsudvikling. Kampagnen skal synliggøre og profilere DGI Østjyllands styrker og kerneydelser i forhold til frivillighed og foreningsliv. Internt formål

3 Titel på kampagnen? Navn Navnesen Åben konkurrence om at byde ind med en titel – igangsættes til ledelsesforumsmøde Deadline for forslag: 15. december Vinderen offentliggøres ved julearrangement 18. december Præmie?

4 Navn Navnesen Formålet er at understøtte foreningernes arbejde med at tiltrække og anerkende frivillige og sætte fokus på værdien af foreningen, som ramme for Østjydernes idrætsdeltagelse Det vi kommunikerer til omverdenen Formål

5 Navn Navnesen  1. fase fra dd. - 30. november - politisk proces og design af kampagnen. 30. november præsentation på ledelsesforum af oplæg til kampagnen  2. fase fra 1. december – 1. maj 2014– intern mobilisering og kompetenceudvikling af frivillige og medarbejdere, aftaler med foreningerne og evt. opstart af aktiviteter ‒ Kick off arrangement for frivillige og ansatte 25.04.14  3. fase 1. maj 2014 – 31 december 2014 - afholdelse af kampagnen ‒ Konference om frivillighed og foreningsliv 29.11.14  4. fase 2015 - forankring af indsatsen internt i DGI og fortsat arbejde med formålet Faser i kampagnen

6 Navn Navnesen Kick Off for frivillige og medarbejdere i DGI Ø Skabe overblik og kendskab til DGI Ø produkter for frivillige, undervisere og medarbejdere. Fokus på foreningskontakt – hvordan skaber vi kontakten? Særlig fokus på ”styrk foreningen” kurser – herunder uddannelse og opbygning af task force Min. 20 foreninger igangsætter længerevarende foreningsudviklings- forløb. DGI Ø udarbejder strategi for hvem og hvordan Kommunikationsstrategi og de gode historier Kommunikation omkring foreningsguiden Konference om foreningsliv og frivillighed Evaluering og handlingsplan for forankring Elementer i kampagnen

7 Navn Navnesen

8 Fredag d. 25. april kl. 16-22 Kick Off for frivillige og medarbejdere i DGI Ø Forkælelse og Anderkendelse Fagligt teoretisk indlæg Overblik over Kampagne 3

9 Navn Navnesen Kommunikation Synlighed af produkter (internt og eksternt) Gode historierForeningsguiden

10 Navn Navnesen Konsulenter er tovholdere, frivillige løser afgrænsede opgaver Task force Frivillige/ undervisere Underviser kurser Afgrænsede opgaver, lønnet Uddannes til at varetage udvalgte kurser Procesmagere/ Foreningsudviklere Afgrænsede foreningsudviklingsopgaver, lønnet Skabe netværk og erfaringsudveksling i gruppen Aktivitetsgrupper/ politikere Ambassadører Salg, ulønnet Klædes på via ledelsesforum og kick off Konsulenter Tovholdere Kontaktperson Procesmager Tilrettelægger forløb og følger foreningen hele vejen gennem forløbet Skal kunne det indledende visions og målsætningsarbejde Kobler relevante undervisere og procesmagere på forløbene Uddannes via individuelle indsatser og sidemandsoplæring

11 Navn Navnesen Definitionen af længerevarende udviklingsforløb baseres på en delvist subjektiv vurdering af konsulent og frivillige, udfra følgende kendetegn: Flere veje til et længerevarende forløb og forskellige veje gennem forløbet, fx starte og slutte stort, eller starte småt og slutte stort. Strategisk udvalgt af DGI eller ”tilfældigt opstået”. Flere temaer: Arbejdet med min. 3 af 7 temaer (udgangspunkt i Foreningstesten), Ledelse, Frivillige, Medlemmer, Aktiviteter, Faciliteter, Kommunikation, Lokalsamfund Tid og/eller volumen, fx udvikling over flere måneder og/eller mange indsatsområder, konsulentopgaver, resultater Udarbejdelse af katalog med eksempler på gode historier DGI Østjyllands ”Køkkenkatalog” med inspirerende udstillingseksempler og attraktive pakketilbud om foreningsudvikling Længerevarende udviklingsforløb

12 Navn Navnesen Forskel på ”kende til” og ”kunne” Værktøj og produkter Styrk foreningen Foreningstest Forenings- undersøgelse Proces- orienteret mødeledelse ?? Procesguide til Forenings- udvikling Forenings- guiden ??

13 Navn Navnesen Lørdag d. 29. november 2014 Målgruppe: Foreningsledere, DM foreningerne, årets foreninger, kommunale embedsmænd, medarbejdere og frivillige i DGI Østjylland Teoretisk fagligt indhold Frivillighed og foreningsliv Konference

14 Navn Navnesen Min. X (75) deltagere til Kick Off arrangement X (20) frivillige undervisere i task force X (20) længerevarende foreningsudviklingsforløb med fokus på rekruttering og anerkendelse af frivillige Klar formuleret strategi og handlingsplan for foreningskontakt for alle aktivitetsgrupper Dialog med x antal foreninger om frivillighed, rekruttering og anerkendelse X antal pressehits med fortælleringer om frivillighed Foreningsguiden præsenteret skrifteligt for alle foreninger og mundtligt for x antal foreninger X (100) antal deltagere til foreningskonferencen Succeskriterier kvalificeres af ledelsesforum Forslag til succeskriterier


Download ppt "Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google