Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia."— Præsentationens transcript:

1 Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia

2 Fire kundeundersøgelser Rejsekort A/S ”før rejsekort undersøgelse” blandt 1801 respondenter. Udført af Megafon. Movia har spurgt 3003 personer i Movia S og Movia V om både rejsekort og mange andre spørgsmål. Udført af Epinion. Takstsamarbejdet i Hovedstadsområdet har spurgt 2991 personer i en ”før måling” og 1335 brugere af rejsekort i en eftermåling. Udført af Ogilvy One. Nordjyllands Trafikselskab NT har spurgt 836 nordjyske rejsekortkunder, hvoraf 396 svarede. Udført af markman customer management. Orientering om rejsekort - 14 02 2012

3 Resultater Med svar fra både brugere og ikke brugere af kollektiv trafik har undersøgelserne givet værdifuld viden om, hvorledes kunderne har oplevet informationen og introduktionen af rejsekortet, købet af rejsekort og brugen af rejsekort, herunder Check Ind og Check Ud og optankning af kort. Generelt har kunderne taget godt imod rejsekort Den øgede information, der er givet i Movia Syd viser sig at have positiv effekt. Målrettet information er den største udfordring for en succesfuld overgang til rejsekort Orientering om rejsekort - 14 02 2012

4 Resultater testpilot Hovedstaden 01/02/12 Base: 9500 udsendte emails: Tilmeldte testpiloter: 3127 testpiloter (32,9%) Faktiske køb rejsekort blandt testpiloter: 1876 (59,9%) Faktiske køb rejsekort i forhold til udsendte emails: 1876 (19,7%)

5 KPI måling KPI måling er foretaget blandt testpiloter der har købt og brugt et rejsekort i hovedstaden. Vi har spurgt ind til: – Bestillingssituationen – Modtagelse af rejsekort og velskomstflyer – Rejseerfaringer

6 KPI måling Testpiloter: bestillingssituation, 1335 %Ja, i høj grad Ja, i nogen grad Hverken/e ller Nej, i mindre grad Nej, slet ikke Var det nemt at forstå forskellene mellem flex/personlig? 44,936,9510,62,5 Var du i tvivl om hvilken type rejsekort, du skulle vælge? 5,527,35,419,342,4 Synes du, det er nemt og brugervenligt at bestille rejsekort? 4440,76,7 1,9 Forstår du, hvordan din rejse udregnes når du rejser med rejsekort? 25,937,86,921,38,1 Forstår du dine muligheder for at tanke op? 63,829,43,12,80,8

7 KPI måling Testpiloter: Modtagelse af rejsekort og velkomstflyer, 916 personer %Ja, i høj grad Ja, i nogen grad Hverken/e ller Nej ikke helt Nej, slet ikke Synes du, at brevet og folderen, som du fik sammen med dit rejsekort, giver dig svar på dine spørgsmål om det nye billetsystem?25,553,910,87,32,4 Synes du, at det var nemt at sætte klistermærket med dit rejsekort-ID på dit rejsekort?57,420,97,24,110,4 Forstår du, hvordan du skal checke ind og ud med dit rejsekort henholdsvis før og efter din rejse?60,5341,33,11,2 Har du overblik over i hvilke tog og busser, du kan bruge rejsekort i Hovedstadsområdet?33,144,9512,24,8 Forstår du, hvordan du tanker dit rejsekort op?70,9252,31,20,8

8 KPI måling Testpiloter: rejseerfaringer, 1144 %Ja, i høj grad Ja, i nogen grad Hverken/ Eller Nej ikke helt Nej, slet ikke Oplever du, at rejsekort gør det nemmere at betale for rejser med bus, tog og Metro? 37,139,99,47,95,7 Oplever du, at rejsekort giver dig billigere rejser? 10,126,125,514,124,1 Oplever du, at rejsekort er medvirkende til at rejseoplevelsen bliver bedre? 935,6 9,810,1 Har rejsekort fået dig til at rejse mere med bus, tog og Metro? 1,810,636,910,740 Vil du anbefale rejsekort til andre?32,141,313,57,35,8

9 Kundeundersøgelse i Syd og Vest. -Omkring to tredjedele af borgerne i begge områder har hørt om, at der er kommet nyt billetsystem. Omkring 90 % af dem ved, at det nye er rejsekort. -Lidt mere end halvdelen tanker op med tank-op-aftale. -I Syd er 53 % tilfredse eller meget tilfredse med informationen om det nye billetsystem. Det er en tand højere end i Vest, hvor tallet er 34 %. Forklaring: I Syd var de vant til elektronisk system. Øget informationsniveau i Syd. -62 % er tilfredse eller meget tilfredse med muligheden for at tanke rejsekortet op. -47 % har anbefalet andre at købe et rejsekort. (hhv. 59 % i Syd og 37 % i Vest)

10


Download ppt "Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google