Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug. Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug. Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup."— Præsentationens transcript:

1 Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug

2 Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup MISSION DVL skal skabe en ny digital identitet og platform i løbet af 2017 DVL har nogle delmål allerede i 2016 PROCES Der er mange steder, hvor et så ambitiøst projekt kan møde problemer Peytz & Co foreslår en proces, der afdækker behovene og mulighederne DVL bliver klædt på til at træffe de rigtige beslutninger

3 Processen sætter fokus på Medlemmernes forventninger til DVL DVL’s dialog og kommunikation med medlemmer og andre interessenter Sammenhæng mellem kommunikation, tekniske systemer og databaser Sammenhæng mellem DVL’s ydelser og kommunikationsplatforme Kompetence-behov for at gennemføre projektet Identifikation af de elementer, hvor DVL enten med fordel selv kan stå for eksekveringen eller hvor en ekstern partner vil være at foretrække Særligt fokus på tilmeldingssitet til DVL’s ture (2016)

4 Bo Mikael Bo er kontaktdirektør og seniorrådgiver. Bo er konceptudvikler og særligt dygtig til at finpudse koncepter, så de står knivskarpt. Bo er desuden stærk, når det gælder formidling af indhold og hans ekspertise er efterspurgt. Bo underviser blandt andet på Danske Mediers efteruddannelse, og på den redaktionelle lederuddannelse samme sted. Bo har blandt andet tidligere været nyhedsredaktør på BT, og digital chefredaktør for alle internet- udgaver af Bonnier Publications medier. Bo er desuden naturmenneske og vandre i både indlland og udland i sin fritid.

5 Lars Noe Seniorrådgiver Lars Noe Lauridsen er kandidat i medievidenskab fra Århus Universitet, og har solid erfaring med at rådgive ud fra et brugerperspektiv. Han har ti års erfaring med at gennemføre kvalitative analyseprojekter for kunder som Steen & Strøm, Nationalmuseet, DEAS’ storcentre, DR, TDC, Lederne, Muskelsvindfonden og mange flere. Lars kom til Peytz & Co fra analysebureauet Anex, som han stiftede i 2005. Hos Peytz & Co er han leder af analyseafdelingen, og arbejde desuden med digital strategi ud fra et brugerperspektiv.

6 Søren Queitsch Søren er leder af Rådgivningsafdelingen, og har meget lang erfaring med digital forretningsudvikling. Søren har været administrerende direktør for IDG Danmark gennem 10 år, hvor han med succes flyttede bl.a. Computerworld fra papir til net – en bedrift i medieverden. Inden var han direktør på Mediehuset Ingeniøren, hvor han ligeledes stod for opbygningen af Ingeniørens, dengang nye, forretningsområder: Nettet, messer, forlag og konferencer. Søren har gennem årene været bestyrelsesmedlem i en lang række brancheorganisationer og virksomheder. Søren er desuden drivende kræft bag Hjælperytterne, der er en (meget aktiv) cykel-klub, der støtter Gigtforeningen.

7 Processen 1. Research af DVL’s univers 5. Workshop 2 4. Strategi 3. Surveys/interviews 2. Workshop 1 6. Plan + anbefalinger

8 Research af DVL’s univers Sammenhænge mellem nuværende systemer og databaser, såvel eksterne og interne Indholds- og trafikflow mellem magasin, site, mobile og sociale medier Gennemgang af medlemsdatabase, diverse tilmeldingssites, tur-database, turlederdatabase samt ERP-systemer Gennemføres af seniorrådgiver Bo Mikael og analyse- afdelingen

9 Workshop med DVL DVL’s forventninger til hele processen og resultatet af processen Deltagere: Ledelsen i Dansk Vandrelaug og Søren Queitsch og Bo Mikael

10 Medlemsundersøgelse Surveys eller kvalitative interviews med udvalgte medlemmer af DVL og evt. potentielle medlemmer Skal identificere de kerne-ydelser, medlemmerne vægter højest Skal desuden identificere hvilket indhold eller funktioner, der skal bruges for at levere kerne-ydelserne Gennemføres af analyseafdelingen og af Analysechef Lars Noe og Bo Mikael

11 Handlingsplan Opsamling af den indsamlede viden til en samlet handlingsplan for hvordan indhold og teknik skal spille sammen for, at DVL kan opfylde visionen Udarbejdes af Søren Queitsch og Bo Mikael

12 Workshop Præsentation og evt. tilretning af handlingsplanen for ledelsen af DVL for at kunne lave en endelig plan for DVL’s kommende projekt Gennemføres af ledelsen i DVL og af Søren Queitsch og Bo Mikael

13 Handlingsplanen På baggrund af forrige workshop revideres handlingsplanen evt. og Peytz & Co kommer med konkrete anbefalinger til, hvordan DVL får mest ud af teknik, indhold og økonomien Planen indeholder desuden fokuspunkter, som Peytz & Co kan se, er særligt vigtige for DVL Heri kommer også en konkret anbefaling til, hvordan den kommende digitale turtilmelding kan løses. Gennemføres af Søren Queitsch og Bo Mikael

14 Og så er Dansk Vandrelaug klar til nye udfordringer

15 Bo Mikael bm@peytz.dk 2890 1992 bm@peytz.dk Søren Queitsch sq@peytz.dk 27200300


Download ppt "Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug. Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google