Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ARBEJDSTIDSAFTALE Lederkursus 2014. Kapitel 1 Indledning Forudsætningerne for, at aftalen kan fungere og dermed, at intentionerne i forordningen om folkeskolen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ARBEJDSTIDSAFTALE Lederkursus 2014. Kapitel 1 Indledning Forudsætningerne for, at aftalen kan fungere og dermed, at intentionerne i forordningen om folkeskolen."— Præsentationens transcript:

1 ARBEJDSTIDSAFTALE Lederkursus 2014

2 Kapitel 1 Indledning Forudsætningerne for, at aftalen kan fungere og dermed, at intentionerne i forordningen om folkeskolen kan opfyldes. lederkursus 2014

3 Kapitel 2 Arbejdstidens tilrettelæggelse Skoleårets længde Antal uger, som aktiviteterne kan fordeles på for de ansatte Pointberegning Grundlaget for udregning af tid til ledelse og skolebibliotek lederkursus 2014

4 Kapitel 2 (fort.) Aktivitetsplan Indhold Antal undervisningstimer samt generelle og individuelle opgaver Forventet fordeling af opgaver på skoleåret hhv. semestre Tillæg Tidstermin for særlige opgaver, der forudsætter særlig forberedelse, f.eks. Lejrskole, studieture, prøver mv. Mødeplanlagte aktiviteter på lørdage og søndage Angivelse af, hvilke teams f.eks. trin- og fagteams Andre opgaver f.eks. skole-, trin- og klassefester lederkursus 2014

5 Kapitel 2 (fort.) Aktivitetsplan Frister Udleveres foreløbigt senest den 15. juni Endelig udleveres senest den 1. august, dog med mulighed for forlængelse til den 1. september, hvis der ankommer eller rejser lærere i løbet af sommeren Regler for ændringer i aktivitetsplaner Regler for lønnedgang lederkursus 2014

6 Kapitel 2 (fort.) Mødeplaner Indhold Alle aktiviteter med mødepligt til med start- og sluttidspunkt Frister Senest 4 uger før semesterstart, dog 1. august ved skolestart ændringer varsles med 1 uge, med mindre andet er fastsat i SU lederkursus 2014

7 Kapitel 2 (fort.) Mødeplanen Lærernes undervisning og øvrige mødeplanlagte opgaver så vidt muligt i sammenhæng Højst delt arbejde i forbindelse med forældremøder og sociale arrangementer 20 gange om året Mulighed for op til 5 dage uden mødeplanlagte aktiviteter Alle dage skal medregnes med mindst 3 LØNtimer Opgaver, der ikke fremgår af mødeplanen er henlagt til lærerens egen disposition lederkursus 2014

8 Kapitel 3 Tid til undervisning Al undervisning omregnes med faktor 1,88 – dette gælder også vikartimer for alle ansatte lærere Omregningsfaktoren dækker: Løbende evaluering Udfærdigelse af handleplaner Standpunktsbedømmelser Egen og fællesforberedelse for klasser på et trin Deltagelse i ordinære møder i pædagogisk råd og trin på op til 75 timer årligt Deltagelse i pædagogiske dage op til 20 timer årligt lederkursus 2014

9 Kapitel 4 Tid til andre opgaver end undervisning Generelle opgaver Pauser og tilsyn – 200 timer Skole- hjemsamarbejde – 60 timer Sociale opgaver – 55 timer Forberedelse af møder i samarbejdsudvalget – 6 timer Individuelle opgaver lederkursus 2014

10 Kapitel 5 Tillæg Skoletillæg Husgerning Specialundervisning Kollegielærere Rådgivere, rådgivningslærere og fagvejledere Skolebibliotek Ulempeydelser Særlige funktioner Tolkning lederkursus 2014

11 Kapitel 6 og 7 Bestemmelser Opgørelse af arbejdstiden Overtid Lønfradrag Udbetaling af løn Regulering af tillæg Ikrafttræden lederkursus 2014


Download ppt "ARBEJDSTIDSAFTALE Lederkursus 2014. Kapitel 1 Indledning Forudsætningerne for, at aftalen kan fungere og dermed, at intentionerne i forordningen om folkeskolen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google