Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER."— Præsentationens transcript:

1 FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER

2 Afkryds på den første side i kontrakten om der ansøges om godkendelse på pleje/ praktisk bistand eller begge dele.

3 Leverandøren må ikke have en ubetalt forfalden gæld til det offentlige på mere end 50.000 kr. Dokumentation: Fortrykt formular, bilag B, underskrives og fremsendes i forbindelse med ansøgning om godkendelse.

4 Udbudslovens § § 135, 136 og 137: Leverandøren ikke må være omfattet af de udelukkelsesgrunde, som er oplistet i Udbudslovens § § 135,136 og 137. Ordregiver skal udelukke en ansøger hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg. Det vedrører bl.a. forhold om deltagelse i kriminel organisation (eksempelvis organiseret økonomisk kriminalitet, deltagelse i karteller) bestikkelse, hvidvaskning af penge, ansøger er under konkurs, alvorlige forsømmelser, strafbare forhold og forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter. Dokumentation: Gyldig Serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.

5 Generel vurdering af virksomhedens og lederens egnethed til opgaven. Dokumentation: Daglig leders CV fremsendes samtidig med ansøgning om godkendelse. Dette med henblik på vurdering af lederens egnethed til varetagelse af opgaven.

6 Økonomiske nøgletal for de sidste 3 år. Nøgletal der skal fremsendes er årsresultat, egenkapital, likviditet, afkastningsgrad og soliditetsgrad. Med likviditet forstås primært likviditetsgrad og omfanget af likvide midler. Dokumentation: Fortrykt formular, bilag C udfyldes og fremsendes i forbindelse med ansøgning om godkendelse. Dispensation for nystartede virksomheder mht. fremvisning af nøgletal. I stedet for nøgletal skal virksomheden fremvise en udførlig forretningsplan inc. finansiering mv. Mindstekrav for deltagelse er positiv egenkapital (eller nul) for hvert af de 3 år, eller positiv udvikling i egenkapitalen i de 3 år samt en ikke negativ udvikling i likviditet over de sidste 3 år.

7 Årlig minimumsomsætning Der stilles krav om en årlig minimumsomsætning på 1.250.000 Kr. for leverandører af personlig pleje og praktisk bistand, og 750.000 kr. for leverandører der udelukkende leverer praktisk bistand. Samlet omsætning opfattes som den omsætning virksomheden har haft de sidste 12 måneder på området for personlig bistand og /eller pleje. Personlig bistand omfatter ikke udelukkende rengøring på frit valgs området man kan ligeledes indeholde omsætning oppebåret ifm. aktiviteter på det private marked samt rengøring og/eller personlig pleje i andre kommuner. Dokumentation: Fortrykt formular, bilag C, udfyldes og fremsendes i forbindelse med ansøgning om godkendelse.

8 Forsikring Leverandøren er forpligtet til i hele aftaleperioden at opretholde lovpligtig arbejdsskadeforsikring, sædvanlig tingsforsikring samt sædvanlig erhvervsansvarsforsikring, herunder driftsforsikring for skader, for hvilke der er ansvar efter dansk rets almindelige regler. Leverandøren skal til enhver tid opretholde en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på min. 10 millioner d.kr. Dokumentation: Leverandører skal senest ved underskrift af kontrakten fremsende kopi af gyldige forsikringer.

9 Garanti Odense Kommune har indført en garantimodel hvor leverandører ved godkendelse stiller en garanti på minimum 50.000/100.000. På de årlige opfølgningsmøder mellem Udbud og Kontraktstyring og leverandøren vil der blive fulgt op på garantien ift. det antal borgere leverandøren har på det tidspunkt og denne vil blive reguleret og kan stige i takt med at leverandøren får flere borgere. Garantien kan også falde såfremt leverandøren mister borgere – dog kan den aldrig nedsættes til under de 50.000/100.000.

10 Intervaller – praktisk bistand: 0-100 borgere – Garanti på 50.000 101-300 borgere – Garanti på 125.000 301-500 borgere- Garanti på 200.000 501-800 borgere – Garanti på 325.000 801-1100 borgere – Garanti på 450.000 Intervaller – Praktisk bistand og/eller pleje: 0-100 borgere – Garanti på 100.000 101-300 borgere – Garanti på 200.000 301-500 borgere – Garanti på 300.000 501-800 borgere – Garanti på 500.000 801-1100 borgere – Garanti på 650.000 Dokumentation: Leverandøren skal senest ved underskrift af kontrakten fremsende den i bilag D vedhæftede garantierklæring. Garantierklæringen skal være udfyldt og underskrevet af et anerkendt pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab.

11 Egenkontrol Leverandøren bedes beskrive virksomhedens egenkontrol. Odense Kommune vil gerne samarbejde med leverandører, som har styr på de forskellige arbejdsgange og processer.

12 Datasikkerhed Dokumentation: Leverandøren skal senest ved underskrift af kontrakten fremsende det vedhæftede bilag 11, Databehandleraftale. Bilaget fremsendes i underskrevet stand.

13 Der stilles krav om tiltrædelse til Odense Kommunes social- og arbejdsklausuler. Dokumentation: Vedhæftede bilag E og F underskrives og fremsendes ifm. ansøgning om godkendelse. Der følges op på den sociale klausul 1 gang om året.


Download ppt "FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google