Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland."— Præsentationens transcript:

1 Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

2 Viden om virksomhedernes behov og ønsker 6. maj 2014Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland  Landsdækkende survey  Udarbejdes halvårligt  Lokale survey’s  Ekstern konsulent  Andre metoder  Håndbog i brugerundersøgelser  Opfordring til at deltage i projekt  Differentieret service

3 Landsdækkende survey – et uddrag  Udarbejdet i efteråret 2013  33 pct. af virksomhederne i Østdanmark har samarbejdet med et jobcenter ift. løntilskud, virksomhedspraktik eller jobrotation  11 pct. Af virksomhederne har samarbejdet med et jobcenter i forbindelse med rekruttering  49 pct. af virksomhederne vurderer samarbejde som meget godt eller godt  10 pct. forventer at anvende jobcentret til at rekruttere nye medarbejdere til ordinære job i 2013 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

4 Landsdækkende survey - 2 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvorfor ønsker virksomhederne ikke at rekruttere gennem jobcentrene?

5 Lokale surveys – ønsker til samarbejde med jobcentret Resultater fra undersøgelse i Kalundborg  41 pct. af virksomhederne ønsker tætte relationer  22 pct. af virksomhederne ønsker et uformelt samarbejde  27 pct. af virksomhederne ønsker en situationsbestemt service  Ca. 10 pct. af virksomhederne ønsker begrænset service Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

6 Differentieret service - Kalundborg Virksomheden tilbydes – efter behov - formelt samarbejde om følgende forskellige produkter:  Én indgang til virksomheden på tværs af kommunegrænser  Erhvervsservice med én indgang + kontaktperson i jobcentret  Jobservice: inden for 24 timer - besked om relevante kandidater; inden for 72 timer - screenet kandidater eller anden aftale om en løsning på deres rekrutteringsbehov  Opkvalificeringsforløb med virksomhedspraktik/løntilskud  Jobrotation/GVU/Voksenlærling  Fastholdelse af medarbejdere  Efteruddannelse af medarbejdere  Tilbud om koordineret samarbejde med uddannelsesinstitutioner via jobcentret Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

7 Differentieret service - Glostrup  Et væsentligt udvidet virksomhedsnetværk med tre ringe af samarbejdspartnere, hvor virksomhederne får tilbudt forskellige grader af kontakt og service.  Den yderste ring: interesserede samarbejdspartnere, ikke nødvendigvis faste samarbejdsaftaler, men interesse for samarbejde mv.  Den midterste ring: virksomheder, der ønsker fastere samarbejdsrelationer som mindre partnerskaber, eller aftaler om regelmæssig kontakt, kontaktpersonsordninger mm.  Den inderste ring: virksomheder, der ønsker at indgå mere vidtgående partnerskabsaftaler eller virksomhedscentre Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

8 Håndbog i brugerundersøgelser 2014  Udsendt til jobcentrene den 28. april 2014  Giver mulighed for at gennemføre spørgeskemaundersøgelser hos virksomhederne  Jobcentre, der ønsker det, kan deltage i et fælles projekt – understøttet af BRHS  Trinvis vejledning med elektronisk udgave af spørgeskemaet er på vej (defgonet) Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

9 Borddrøftelser Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland


Download ppt "Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google