Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEmma Madsen Redigeret for ca. et år siden
1
Åbent Værksted 11.11.2015
2
Agenda -Tradium som Skole -Åbent Værksted ”svejs og plade” -Historik -Hvordan virker det? -Hvilke elever anvender værkstedet? -Hvad er de pædagogiske og didaktiske overvejelser? -Hvordan reagere eleverne? -Resultater -Hvad har vi ellers af tilbud og arbejder på.
3
Tradium som Skole -Tradium er et uddannelsesmæssigt kraftcenter med centrum i Randers -525 fuldtidsansatte og 3.350 elever. -Stort uddannelsesudbud. -Herunder AMU og Efteruddannelse.
4
Historik - Fra hold til åbent værksted
5
Hvordan virker det? -Fleksibelt -Hvem vil -Hvor vil du? -Hvor meget vil du? -Hvornår vil du? -Praktisk
6
Praktisk
7
-Kursusvarighed er normalt 5 arbejdsdage -Ca. 150 kursusnummer konstant i udbud i svejseværkstedets åbningstider. -Ca. 50 kursusnummer i vores tegne, konstruktion og pladeværksted -Og hvordan gør man så det? -Undervisning, visitering, ventetid, teoriundervisning og praktisk udførelse
8
Praktisk
9
Hvilke Elever anvender Værkstedet Aldre fra 17- Hovedsagligt fra Industrien Fra ufaglært til faglært, enkelte med højre teknisk baggrund. Motiverede/ikke motiverede Mange med læsevanskeligheder.
10
Hvad VAR de pædagogiske og didaktiske overvejelser? -INGEN -Hvad er de pædagogiske og didaktiske resultater, udfordringer og overvejelser nu? Og hvad kan andre lærer af vores erfaring.
11
Hvordan reagere eleverne?
12
Resultaterne Mere Fleksibelt Bedre økonomi Ingen aflyste kursus Den Gode Elev kan afslutte hurtigere. Manglende netvorking Svært at få den umotiverede eller tunge elev igennem. Kan være en udfordring for læreren med konstant differencerne imellem eleverne.
13
Hvad er der ellers`?
14
Spørgsmål ?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.