Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv."— Præsentationens transcript:

1 GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv forskel for sig selv, mennesker og klode.

2 UNDER CONSTRUCTION En konstant tilstand af udvikling og forandring gennemsyrer arbejdet i fremtiden. Intet betragtes som færdigt, men som under konstant forbedring. Alle må blande sig.

3 HIGH TECH - HIGH TOUCH Jo mere teknologisk verden bliver - jo mere længes vi efter “berøring” - menneskelig interaktion, natur, kærlighed, dybe relationer etc. Når vi ikke længere bliver nødt til at se vores kollegaer, kan vi ikke leve uden dem.

4 DIGITALT FODSPOR Dit rygte online NQ vil blive afgørende for din succes og rigdom. Det sætter en ny-puritansk bevægelse igang. Ingen vil træde forkert.

5 CROWDFUNDING Medinvestering så alle oplever ejerskab. Ikke kun for at få penge. Det handler om bedre produkter, hurtigere udvikling, at lære kunderne at kende og større engagement.

6 NYE LIVING SPACES Vi benytter offentlige steder som en udvidelse af vores hjem og kontor. I takt med at vi bliver mere mobile vil vi mødes der hvor det er lettest og rarest.

7 SELF-TRACKING Vi måler i stigende grad på os selv og sammenligner resultaterne med andre så vi kan forbedre os selv og vores handlinger.

8 NO-AGEING I 2020 er over 50% mere end 65 år gamle! No-aging og ønsket om at holde sig igang har ændret alderdomsbegrebet. Det er en gruppe med tid og penge, som vi ikke har råd til at sende på pension.

9 LEDERSKAB TIL FØLGESKAB Man er kun en leder i fremtiden, hvis der er nogen, der følger efter én, fordi man skaber en visionær retning - ikke fordi det står på visitkortet eller man har fået en lederuddannelse.

10 INTERNET VERSION 200,0! Revolution af hverdagen. Connections, salg etc bliver LANGT mere omsiggribende og den globale verden bliver 100 % afhængig af internettet og de softwareløsninger der udvikles.

11 BUTIK TIL OPLEVELSER Ledere skal hjælpe medarbejderne til levere viden og oplevelser i attraktive rammer og til gode vilkår for kunderne. Alt andet kan fikses på nettet.

12 3 D-PRINT 3D-print har en markant udvikling i vente. Det vil skabe ændringer for produktions-virksomheder, for markedet og for samfundet og forbrugere. Vi får vores egne produktioner.

13 DELEØKONOMI Deleøkonomien vil påvirke forbruget og efterspørgslen efter nye varer. Og den vil skabe en ny type medarbejdere.

14 KOMPETENCELØFT Forandringshast, globalisering og stigende kompleksitet skaber behov for at øge vores lærings-, forandrings-,menings- og relationskompetencer.

15 LØNMODTAGEREN UDDØR Manglende risikovillighed og udbredt lønmodtagerkultur står i vejen for innovation, kreativitet og selvstændighedskultur

16 INDE ELLER UDE Sammenhængskraften i DK vil blive udfordret i takt med urbanisering. “Os og dem udenfor” udkantsretorik vil stigmatisere yderligere.

17 ØGET SAMARBEJDE Stærke alliancer mellem offentlige og privat aktører vil blive afgørende for at sikre øget innovation, effektivitet og kvalitet.

18 DISTANCE LEDELSE Virksomheder vil opsøge de rette mennesker i stedet for omvendt. Det vil stille yderligere krav til at udfordre og fastholde medarbejderne

19 INTELLIGENT ORGANISATION Fremtidens organisationer bliver mere intelligente. Alle funktioner har et vindue til verden og vi griner af dengang, hvor vi ikke vidste hvad de andre lavede.

20 IVÆRKSÆTTERI Den løst koblede "arbejdstager" er bliver mere almindelig. Det bliver en udfordring at bibeholde viden i virksomheden


Download ppt "GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google