Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen."— Præsentationens transcript:

1 Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen

2 Kopimateriale med 6 færdige forløb klar til brug:  Me and my preferences  Sport  Fashion  Friends  School  Teenage life Helle Kirstine Petersen

3 Strukturer  Find Someone Who  Fan-N-Pick  Flach Card Game  Three Step Interview  Match Mine Helle Kirstine Petersen

4 1. Alle deltagere har et stykke papir med personer, der skal findes 2. De står op og rækker hånden i vejret 3. De finder en ledig partner, som også har hånden i vejret 4. De hilser pænt på deres partner 5. Partner A tjekker om partner B passer på nogen af opgaverne 6. Hvis han/hun gør, underskrives dette felt 7. Partner A tjekker om partner B passer på nogen af opgaverne 8. Hvis han/hun gør, underskrives dette felt 9. Der underskrives kun et felt ad gangen 10. De siger pænt farvel til hinanden 11. Trin 2 til 10 gentages til alle felter er underskrevet Partner A er den med de største hænder;-) Helle Kirstine Petersen

5 1. Deltager 1 holder kortene i en vifte og siger: “Vælg et kort.” 2. Deltager 2 vælger et kort og læser det op. Derefter gives der lidt tænketid. 3. Deltager 3 svarer på spørgsmålet. 4. Deltager 4 hjælper deltager 3, hvis der er behov for det og roser deltager 3 for svaret. 5. Rollerne flyttes en deltager frem i næste runde 6. Trin 1 – 5 gentages, til der ikke er flere spørgsmål, eller læreren stopper altiviteten. 7. Deltager 1 er personen med det korteste hår, deltager 2 den til højre for osv. Helle Kirstine Petersen

6  Deltagerne arbejder sammen to og to  Læreren siger, hvem der er partner A  Partner A har alle kort  Partner A læser der første spørgsmål  Hvis partner B kan svare på spørgsmålet, vinder partner B kortet, og partner A roser  Hvis partner B ikke kan svare, fortæller partner A svaret og lægger kortet bagerst i bunken  Når partner B har vundet alle kortene, bytter deltagerne roller Partner A er den med flest knapper på tøjet Helle Kirstine Petersen

7 1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. Læreren giver et emne til interview, sætter en tidsramme og angiver hvem der er partner A 3. Partner A interviewer partner B i den aftalte tid 4. Partner B interviewer partner A i den aftalte tid 5. Alle teamets medlemmer bruger efter tur lige lang tid på at fortælle resten af teamet, hvad de fandt ud af i deres interview. 6. Deltager 3 starter. Helle Kirstine Petersen

8 1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. Læreren giver et emne til interview, sætter en tidsramme og angiver hvem der er partner A 3. Partner A interviewer partner B i 1 minut 4. Partner B interviewer partner A i 1 minut 5. Alle teamets medlemmer bruger efter tur 6. 30 sekunder på at fortælle resten af teamet, hvad de fandt ud af i deres interview. 7. Partner A er den højeste. 8. Emnet er: 9. Should teenagers have the right to vote? 10. Why/why not? Helle Kirstine Petersen

9 1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. De to partnere sidder med ryggen mod hinanden 3. Hver partner har en plade og nogle kort 4. Partner A placerer sine kort på pladen, mens han fortæller, hvor og hvordan han placerer dem 5. Partner B placerer sine kort på samme måde 6. Når alle kort er placeret, sammenlignes pladerne 7. Derefter er det partner B, der placerer sine kort og fortæller Helle Kirstine Petersen

10 1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. De to partnere sidder med ryggen mod hinanden 3. Hver partner har en tegneplade 4. Partner A tegner på sin plade og forklarer imens, hvad og hvor på pladen der tegnes 5. Partner B tegner det samme 6. Når tegningen er færdig, sammenlignes pladerne 7. Derefter fortæller partner B, hvad der skal tegnes. Partner A er den ældste Helle Kirstine Petersen

11  Deltagerne arbejder sammen i teams af 4  Læsekortet lægges midt på bordet  The reader læser et stykke af teksten  The keyword master finder keywords i det læste tekststykke  The summary master giver er referat af det læste tekststykke  The headline master giver en overskrift til det læste tekststykke  Læsekortet drejes en kvart omgang, så alle får nye roller, og der læses igen  The reader er den yngste Helle Kirstine Petersen

12  8. og 9. klasse  Forbereder eleverne til eksamen  Tekstarbejde  Debattering  Præsentation  Evaluering  Færdige undervisningsforløb klar til brug Helle Kirstine Petersen


Download ppt "Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google