Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMichael Bagge Redigeret for ca. et år siden
1
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk
2
Baggrund Undersøgelsen er gennemført i perioden 07.01. – 18.01 2008 Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden dfif.dk samt via udsendelse i nyhedsbrevet ’Mailmotion’. I alt 678 har svaret på spørgeskemaet. Af dem er 68% kvinder, & 32% mænd
3
Respondentprofil
4
Respondentprofil - aldersfordeling Hvad er din alder?
5
Respondentprofil - geografi Baseret på postnumre Det røde mærke markerer befolkningstallet i regionerne.
6
Respondentprofil - beskæftigelse Hvad er din beskæftigelse?
7
Respondentprofil – brug af øvrige informationstilbud Hvordan bruger du DFIFs øvrige informationstilbud?
8
Respondentprofil – roller som besøgende I hvilken rolle har du senest besøgt dfif.dk?
9
Roller som besøgende – ’andet’ Begrundelser i vægtet rækkefølge Mailmotion Aldrig Motionsmail Privatperson Opgave
10
Relation til DFIF Hvordan vil du beskrive din relation til DFIF? (Mulighed for flere svar)
11
Brug af dfif.dk
12
Hvordan oplever du dfif.dk generelt?
13
Respondentprofil – Motiv for at besøge dfif.dk Hvad er dit primære motiv for at besøge dfif.dk?
14
Motiv for at besøge dfif.dk – ’andet’ Begrundelser i vægtet rækkefølge Mailmotion Intet Øvelser for stive led og lemmer Afmelde Kursusudbud Medlemstal Nyheder Nysgerrighed Spørgeskemaundersøgelse
15
Motiv for at besøge dfif.dk –kryds på køn Hvad er dit primære motiv for at besøge dfif.dk? Lys blå: Kvinder Mørk blå: Mænd
16
Besøgsfrekvens på dfif.dk Hvor ofte besøger du dfif.dk?
17
Kender dfif.dk gennem.. Hvorfra kender du dfif.dk? (Mulighed for at sætte flere kryds) %
18
Første besøg vs. Kendskab til dfif. Hvorfra kender du dfif.dk? Gennem.. Lys blå: Første besøg Mørk blå: Flere besøg
19
Brug og indhold på dfif.dk
20
Hvordan vurderer du samlet dfif.dk? Hjemmesiden er altid nem at finde rundt på Hjemmesiden har alt det indhold, jeg har brug for Teksterne er skrevet i et letforståeligt sprog Billederne er inspirerende Hjemmesiden afspejler, at organisationen bag er professionel Vurdering – samlet dfif.dk Neutral Enig Meget enig
21
Hvad får du ud af at besøge dfif.dk? dfif.dk giver mig inspiration til firmaidræt på min arbejdsplads dfif.dk giver mig overblik overblik over DFIFs idrætstilbud dfif.dk giver mig overblik over DFIFs kursustilbud dfif.dk giver mig overblik over DFIFs sundhedstilbud dfif.dk giver mig overblik over resultater og stillinger dfif.dk giver mig et overblik over hvad DFIF står for dfif.dk giver mig konkrete forslag til bevægelse og sund mad dfif.dk giver mig let adgang til kontaktoplysninger til DFIF Udbytte af brug af dfif.dk Meget enig Neutral Enig
22
Hvilket indhold på dfif.dk er vigtigst for dig? Vigtigste indhold
23
Hvilket indhold på dfif.dk er vigtigst for dig? Lys blå: Første besøg Mørk blå: Højfrekvente besøgende (mindst en gang om ugen) Sort: Lavfrekvente besøgende (højst flere gange pr. Måned) Vigtigste indhold
24
Hvordan oplever du at finde følgende information på dfif.dk? Rød: Gennemsnit Informationssøgning på dfif.dk Meget Let Neutral Let
25
Brug af undersider
26
Besøg på undersider Har du besøgt..:..forsiden af dfif.dk?..siden ’mailmotion’ på dfif.dk?..temasiderne om ’Futsal’ på dfif.dk? 26
27
Hvordan oplever du forsiden af dfif.dk? Jeg får hurtigt overblik over, hvad jeg kan finde på dfif.dk Jeg bliver inspireret til at læse mere om DFIFs tilbud Jeg får hurtigt et overblik over, hvad DFIF står for Jeg får hurtigt et overblik over, hvilke aktiviteter DFIF afholder Jeg får lyst til selv at dyrke firmaidræt Vurdering - forsiden Meget enig Neutral Enig
28
Hvordan oplever du siden ’Mailmotion’? Jeg bliver motiveret til at lave dagens øvelse Jeg får lyst til at gøre brug af dagens opskrift Jeg får lyst til at gøre brug af dagens motionsråd Jeg får lyst til at læse mere om andre af DFIFs tilbud Jeg får lyst til at dyrke mere idræt Vurdering - Mailmotion Meget enig Neutral Enig
29
Hvordan oplever du temasiderne om ’Futsal’? Jeg finder de oplysninger, jeg har brug for Jeg får lyst til at vide mere om Futsal Jeg får lyst til selv at spille Futsal Jeg får et overblik over, hvor der er DFIF Futsal-stævner Jeg får lyst til at læse mere om DFIFs øvrige tilbud Vurdering - Futsal Meget enig Neutral Enig
30
Hovedpointer Dfif.dk har en overvægt af besøgende i alderen 40+ De er fordelt ligeligt over hele landet Dfif.dk er for andre end foreningsledere: Ca. 10% besøger siden i rollen som foreningsleder/instruktør. Ca. 30% som medlemmer af en forening, & ca. 30 som ansatte på en virksomhed. Dfif.dk er kendt gennem ’mailmotion’ og fra arbejdspladsen. 30
31
Hovedpointer Motivet for at besøge dfif.dk er for rigtig mange ’forslag til bevægelse og sund mad’ (givetvis mailmotion) Hos kvinderne gælder det 49% Mændene søger i højere grad resultater og stillinger og oplysninger om DFIFs tilbud. 31
32
Hovedpointer Det vigtigste indhold er konkrete træningsøvelser: Det gælder især højfrekvente brugere, samt førstegangsbesøgende De lavfrekvente brugere søger især overblik over lokale aktiviteter samt kontaktoplysninger Det er ligeledes vigtigt at siden indeholder inspiration til idræt på arbejdspladsen samt sundhedstilbud fra DFIF. 32
33
Hovedpointer Dfif.dk opleves generelt meget positivt: Siden tillægges næsten kun positive værdier. De førstegangsbesøgende er dog de mest kritiske Det er generelt let at finde information på dfif.dk Forsiden giver et godt overblik, men mangler noget i inspiration. Siden ’mailmotion’ inspirerer til konkrete øvelser, men ikke til at læse mere. Siden ’Futsal’ giver overblik og indsigt, men er ikke inspirerende. 33
34
Peytz&Co. Rentemestervej 80 2400 København NV +45 1234 5678 www.peytz.dk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.