Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden 07.01. – 18.01 2008  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden 07.01. – 18.01 2008  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden."— Præsentationens transcript:

1 Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk

2 Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden 07.01. – 18.01 2008  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden dfif.dk samt via udsendelse i nyhedsbrevet ’Mailmotion’.  I alt 678 har svaret på spørgeskemaet.  Af dem er 68% kvinder, & 32% mænd

3 Respondentprofil

4 Respondentprofil - aldersfordeling Hvad er din alder?

5 Respondentprofil - geografi Baseret på postnumre Det røde mærke markerer befolkningstallet i regionerne.

6 Respondentprofil - beskæftigelse Hvad er din beskæftigelse?

7 Respondentprofil – brug af øvrige informationstilbud Hvordan bruger du DFIFs øvrige informationstilbud?

8 Respondentprofil – roller som besøgende I hvilken rolle har du senest besøgt dfif.dk?

9 Roller som besøgende – ’andet’ Begrundelser i vægtet rækkefølge  Mailmotion  Aldrig  Motionsmail  Privatperson  Opgave

10 Relation til DFIF Hvordan vil du beskrive din relation til DFIF? (Mulighed for flere svar)

11 Brug af dfif.dk

12 Hvordan oplever du dfif.dk generelt?

13 Respondentprofil – Motiv for at besøge dfif.dk Hvad er dit primære motiv for at besøge dfif.dk?

14 Motiv for at besøge dfif.dk – ’andet’ Begrundelser i vægtet rækkefølge  Mailmotion  Intet  Øvelser for stive led og lemmer  Afmelde  Kursusudbud  Medlemstal  Nyheder  Nysgerrighed  Spørgeskemaundersøgelse

15 Motiv for at besøge dfif.dk –kryds på køn Hvad er dit primære motiv for at besøge dfif.dk? Lys blå: Kvinder Mørk blå: Mænd

16 Besøgsfrekvens på dfif.dk Hvor ofte besøger du dfif.dk?

17 Kender dfif.dk gennem.. Hvorfra kender du dfif.dk? (Mulighed for at sætte flere kryds) %

18 Første besøg vs. Kendskab til dfif. Hvorfra kender du dfif.dk? Gennem.. Lys blå: Første besøg Mørk blå: Flere besøg

19 Brug og indhold på dfif.dk

20 Hvordan vurderer du samlet dfif.dk?  Hjemmesiden er altid nem at finde rundt på  Hjemmesiden har alt det indhold, jeg har brug for  Teksterne er skrevet i et letforståeligt sprog  Billederne er inspirerende  Hjemmesiden afspejler, at organisationen bag er professionel Vurdering – samlet dfif.dk Neutral Enig Meget enig

21 Hvad får du ud af at besøge dfif.dk?  dfif.dk giver mig inspiration til firmaidræt på min arbejdsplads  dfif.dk giver mig overblik overblik over DFIFs idrætstilbud  dfif.dk giver mig overblik over DFIFs kursustilbud  dfif.dk giver mig overblik over DFIFs sundhedstilbud  dfif.dk giver mig overblik over resultater og stillinger  dfif.dk giver mig et overblik over hvad DFIF står for  dfif.dk giver mig konkrete forslag til bevægelse og sund mad  dfif.dk giver mig let adgang til kontaktoplysninger til DFIF Udbytte af brug af dfif.dk Meget enig Neutral Enig

22 Hvilket indhold på dfif.dk er vigtigst for dig? Vigtigste indhold

23 Hvilket indhold på dfif.dk er vigtigst for dig? Lys blå: Første besøg Mørk blå: Højfrekvente besøgende (mindst en gang om ugen) Sort: Lavfrekvente besøgende (højst flere gange pr. Måned) Vigtigste indhold

24 Hvordan oplever du at finde følgende information på dfif.dk? Rød: Gennemsnit Informationssøgning på dfif.dk Meget Let Neutral Let

25 Brug af undersider

26 Besøg på undersider Har du besøgt..:..forsiden af dfif.dk?..siden ’mailmotion’ på dfif.dk?..temasiderne om ’Futsal’ på dfif.dk? 26

27 Hvordan oplever du forsiden af dfif.dk?  Jeg får hurtigt overblik over, hvad jeg kan finde på dfif.dk  Jeg bliver inspireret til at læse mere om DFIFs tilbud  Jeg får hurtigt et overblik over, hvad DFIF står for  Jeg får hurtigt et overblik over, hvilke aktiviteter DFIF afholder  Jeg får lyst til selv at dyrke firmaidræt Vurdering - forsiden Meget enig Neutral Enig

28 Hvordan oplever du siden ’Mailmotion’?  Jeg bliver motiveret til at lave dagens øvelse  Jeg får lyst til at gøre brug af dagens opskrift  Jeg får lyst til at gøre brug af dagens motionsråd  Jeg får lyst til at læse mere om andre af DFIFs tilbud  Jeg får lyst til at dyrke mere idræt Vurdering - Mailmotion Meget enig Neutral Enig

29 Hvordan oplever du temasiderne om ’Futsal’?  Jeg finder de oplysninger, jeg har brug for  Jeg får lyst til at vide mere om Futsal  Jeg får lyst til selv at spille Futsal  Jeg får et overblik over, hvor der er DFIF Futsal-stævner  Jeg får lyst til at læse mere om DFIFs øvrige tilbud Vurdering - Futsal Meget enig Neutral Enig

30 Hovedpointer  Dfif.dk har en overvægt af besøgende i alderen 40+  De er fordelt ligeligt over hele landet  Dfif.dk er for andre end foreningsledere: Ca. 10% besøger siden i rollen som foreningsleder/instruktør. Ca. 30% som medlemmer af en forening, & ca. 30 som ansatte på en virksomhed.  Dfif.dk er kendt gennem ’mailmotion’ og fra arbejdspladsen. 30

31 Hovedpointer  Motivet for at besøge dfif.dk er for rigtig mange ’forslag til bevægelse og sund mad’ (givetvis mailmotion)  Hos kvinderne gælder det 49%  Mændene søger i højere grad resultater og stillinger og oplysninger om DFIFs tilbud. 31

32 Hovedpointer  Det vigtigste indhold er konkrete træningsøvelser:  Det gælder især højfrekvente brugere, samt førstegangsbesøgende  De lavfrekvente brugere søger især overblik over lokale aktiviteter samt kontaktoplysninger  Det er ligeledes vigtigt at siden indeholder inspiration til idræt på arbejdspladsen samt sundhedstilbud fra DFIF. 32

33 Hovedpointer  Dfif.dk opleves generelt meget positivt:  Siden tillægges næsten kun positive værdier.  De førstegangsbesøgende er dog de mest kritiske  Det er generelt let at finde information på dfif.dk  Forsiden giver et godt overblik, men mangler noget i inspiration.  Siden ’mailmotion’ inspirerer til konkrete øvelser, men ikke til at læse mere.  Siden ’Futsal’ giver overblik og indsigt, men er ikke inspirerende. 33

34 Peytz&Co. Rentemestervej 80 2400 København NV +45 1234 5678 www.peytz.dk


Download ppt "Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden 07.01. – 18.01 2008  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google