Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013."— Præsentationens transcript:

1 Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013

2 2 Hvordan klarer din forretning sig? Vær ærlig over for dig selv – hvad gør du hver dag? Har du en plan? En 3-måneders plan? Tjekker du hver dag, at du har nået de mål, du har sat dig for i planen? ”Hvis du ikke kan måle det, så kan du ikke styre det!”

3 3 Hold styr på forretningens nøgletal 1.Hvorfor holde styr på dem? 2.Hvordan gør jeg? 3.Hvad skal jeg holde styr på?

4 4 Uanset hvor stor din forretning er, er det vigtigt, at du måler dine nøgletal "Iværksættere har ikke svært ved at fokusere på, hvordan de skal skabe et produkt, og de dygtige ved, hvordan man finder og plejer de første kritiske kunder. Mange ved dog ikke, hvordan de skal føre deres mindre forretning videre til næste niveau. Det handler om at have en vis form for disciplin og de nødvendige færdigheder for at kunne indsamle og analysere de relevante forretningsdata – de såkaldte nøgletal." Source: www.forbes.comwww.forbes.com

5 5 Hvorfor skal du holde styr på dem? De fungerer som et vejkort –Giver dig et fokus for dagen/måneden –Viser, hvor tæt på/langt væk du er fra næste trin i marketingplanen –Inddrager dit team. Får dem til at fortælle, hvad de gør Et vejkort til dit team –Giver en daglig plan –Kontrollerer, om målene er nået hver dag –Retter op inden næste dag

6 6 Mark Hughes brugte forkortelsen SINLOA Safety in numbers, law of averages, et gennemsnitsprincip, som indebærer, at jo flere kunder, du har, desto tryggere bliver du Ved at holde styr på nøgletallene, kan du se, hvornår du gør noget godt, og hvor du har brug for forbedringer. Hvorfor skal du holde styr på dem?

7 7 Sådan gør du Du kan kontrollere forretningens nøgletal på flere forskellige måder Papir –Mark Hughes brugte denne metode –Post-It-sedler –Tavle eller whiteboard Elektronisk –På din telefon –På din computer –Via din iPad/tablet –Eller prøv Google Docs Det spiller ingen rolle, hvad du bruger – det vigtigste er, at du gør det!

8 8 Hvad skal jeg holde styr på? Du skal holde styr på forskellige ting, men prøv at starte med følgende: Personlige salgspoints Organisationssalgspoints Antal deltagere til de forskellige arrangementer Daglige forretningsaktiviteter – Hvor mange du inviterede Hvor mange, der deltog Hvor mange, som blev kunder

9 9 Eksempel på ugentlig tjekliste

10 10 Gode råd Download og brug måleværktøjerne fra MyHerbalife Prøv at bruge dem et par måneder – påvirker de din produktivitet? Vær disciplineret og ærlig over for dig selv Vær konsekvent Improviser på baggrund af det, du lærer – skift det ud, der ikke fungerer, og styrk det, som går godt Begræns dig til at bruge nogle få vigtige målinger, da det vil gøre det meget nemmere at holde styr på, hvordan forretningen klarer sig

11 11 Forskellen på at holde sig på sporet... og køre af det

12 12 Sådan bruger du måleværktøjerne fra MyHerbalife

13 13 Derfor kan disse måleværktøjer være nyttige Led din forretning ved hjælp af disse rapporter Registrer dine indtægter og aktiviteter Hold styr på dine kunder, din indtjening og dine mål

14 14 1. Daglig aktivitetsrapport Udfyld denne hver DAG, en linje pr. kunde Hold øje med: 1.Nye og tilbagevendende kunder 2.Hvilke forretningsmetoder, som har givet hvilke kunder 3.Dagligt detailsalg 4.Daglig fortjeneste 5.Daglige salgspoints Her kan du se, om der findes en form for mønster – om du f.eks. er mere fremgangsrig, når du afholder shakeparties 1 234 5

15 15 1. Daglig aktivitetsrapport I slutningen af hver dag lægger du tallene i kolonnen "Købt for" sammen med kolonnen "Fortjeneste" RØD-rude (omkostninger: produkter og forbrugsmateriale): Skriv det samlede beløb i den røde rude sidst på dagen. Prøv at holde dem så lave som muligt. GRØN-rude (fortjeneste – hvor mane penge, du har tjent): Skriv det samlede beløb i den grønne rude sidst på dagen. Her ser du, hvor stort et overskud, du har fået hver dag – her bør der ikke stå et minus!

16 16 2. Rapport over samlet indtjening Udfyldes hver MÅNED Denne rapport hjælper dig med at lægge de samlede bruttoindtægter, som du får fra Herbalife hver måned, sammen Opdater den hver måned, så du kan se, hvordan virksomheden vokser med tiden.

17 17 2. Rapport over samlet indtjening Skriv det ned: 1.Måned 2.Fortjeneste 3.Disse oplysninger finder du på Bizworks eller ved at ringe til forhandlerserviceafdelingen 4.Læg tallene sammen fra trin 2 og 3, og du får din samlede bruttoindtægt 1 3 4 2

18 18 3. Daglig udgiftsrapport Hold styr på, hvilke omkostninger du har hver DAG, da alle udgifter skal trækkes fra indtægterne Skriv det ned: 1.Beskrivelse af udgifter 2.Omkostning pr. enhed 3.Mængde 4.Totalt antal I slutningen af måneden skriver du summen af dine samlede udgifter ind i rapporten "Fortjeneste og tab"

19 19 4. Rapporten for indtægter og udgifter Udfyldes hver MÅNED I denne rapport registrerer du alle månedens indtægter og udgifter

20 20 5. Rapporten for indtægter og udgifter For at generere månedens samlede fortjeneste registrerer du: 1.Bruttofortjeneste fra salg 2.Samlet udbetalt discountrabat og grossistrabat for måneden 3.Samlet produktionsbonusrabat for måneden 4.Samlede omkostninger for måneden (hentes fra rapporten med daglige udgifter) For at beregne nettofortjeneste (3) – trækker du summen af dine samlede udgifter (2) fra summen af dine samlede indtægter (1) 2 1 3

21 21 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 1 Udfyldes hver DAG Denne rapport hjælper dig med at gennemgå dine daglige aktiviteter og finde ud af, hvilke du bør fokusere på

22 22 Udfyld hver række hver dag i løbet af ugen, indtil du har udfyldt for en hel måned 1.Registrer antallet af invitationer, som du har sat som mål at udsende hver dag og det antal, du reelt får sendt ud 2.Registrer, hvor mange du inviterede, og hvor mange der kom 3.Registrer, hvor mange af dem, der deltog, som er blevet henvist 1 2 3 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 1

23 23 Udfyld hver række hver dag i løbet af ugen, indtil du har udfyldt for en hel måned 1.Noter dit daglige mål og antallet af nye kunder, som du har fået via dine arrangementer 2.Denne kolonne hjælper dig med at holde styr på, hvor mange invitationer, du skal bruge, for at en person bliver en kunde, ved at dividere antallet i A med B 1 \\ 2 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 1

24 24 I slutningen af måneden sammenlægger du det samlede antal af: 1.Invitationer du har sendt ud 2.Præsentationer du har givet 3.Henvisninger du har modtaget 4.Nye kunder du har fået 5 12 3 4 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 2

25 25 Divider den samlede sum af hver af ovenstående med antallet af arbejdsdage på en måned, f.eks. 27 dage Skriv antallet af udsendte invitationer (A) ned, og divider med det samlede antal nye kunder (B) for at få (C), som er antallet af invitationer, du skal sende ud Skriv dine MÅL og din HANDLINGSPLAN her 12 3 4 AB C 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 2

26 26 7. Rapport over træning og arrangementer Udfyldes hver UGE Hold øje med: 1.Hvor mange kunder/gæster, der har deltaget i arrangementer og træning 2.Angiv antallet af invitationer, der blev sendt ud, og antallet af gæster, som rent faktisk deltog i arrangementerne og træningen 3.Noter antallet af rekrutterede forhandlere og deres niveau 12 3

27 27 7. Rapport over træning og arrangementer Udfyldes hver UGE Skriv antallet af udsendte invitationer (A) ned, og divider med det samlede antal nye forhandlere (B) for at få (C), som er antallet af invitationer, du skal sende ud for at få en ny forhandler Skriv dine MÅL og din HANDLINGSPLAN her 12 3 AB C

28 28 8. Huset Udfyldes hver MÅNED Hold styr på din forretning ved hjælp af "husmåleren", som kan hjælpe dig med at få en "balanceret" forretning Taget – dette er dit eget produktforbrug Rum A – her finder du dit detailsalg af produkter til nye kunder Rum B – her ser du antallet af tilbagevendende kunder, og det er her, du kan se, hvor god du er til at følge op på kunderne

29 29 8. Huset Rum C – her ser du dine tilbagevendende kunder, og du kan se, hvem der kan blive en stærk tilføjelse til din organisation Rum D & E - her hjælper du dine forhandlere med at udvikle sig til supervisorer Kontroller, hvor meget tid du bruger i hvert rum.


Download ppt "Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google