Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort."— Præsentationens transcript:

1 Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort

2 Form Hvert dilemma har sin egen side, hvor dilemmaet er skrevet med svarmuligheder, antal svar pr. svarmulighed, samt en graf, der visuelt viser fordelingen af svar. Sidst er indlagt de frie kommentarer, fra de borde, som nåede det

3 Dilemma 1 Gymnasiet skal grundet de nye udmeldinger fra regeringen spare 2% om året. Hvis skolen fortsat skal have et godt fagligt miljø for alle ansatte, hvad skal så fortsat prioriteres: 1.Faglig efteruddannelse 2.Tid i faggrupperne/fælles forberedelse 3.Pædagogiske dage med fokus på fælles skoleudvikling 125 237 31 Antal besvarelser63

4 Dilemma 2 Gymnasiet skal under de nye vilkår fortsat levere fremragende undervisning. Hvad skal prioriteres højt for sikre fortsat god undervisning: 1.Samme klasseloft/ikke flere elever i klasserne 2.Samarbejde i faggrupper/fælles forberedelse 3.Tid til individuel forberedelse 122 29 330 Antal besvarelser61

5 Dilemma 3 For at sikre økonomien fremover, skal alle undervise mere. Hvad er vigtigt for dig, at der prioriteres i denne sammenhæng: 1.Antal hold holdes så lavt som muligt for den enkelte lærer 2.Parallellæsning af hold 3.Antal forskellige elever jeg møder, holdes så lavt som muligt 123 219 312 Antal besvarelser54

6 Dilemma 4 For at sikre økonomien fremover, skal alle undervise mere. Over en 4-årig periode skal vi spare 2% om året. Hvordan vil du ønske at denne ændring sker: 1.I et hug – hurtig sikring af økonomien 2.Gradvist - i takt med besparelserne 3.I to omgange 16 249 314 Antal besvarelser69

7 Dilemma 5 Grundet de nye økonomiske omstændigheder, skal vi frem mod 2019 spare 9 årsværk. Dette kan gøres på flere måder. Af følgende muligheder, hvilken prioriterer I højest: 1.Samme niveau af ekstra-curriculære aktiviteter og finde 9 årsværk i undervisningen 2.Spare på de ekstra-curriculære aktiviteter og ”kun” finde 8 årsværk i undervisningen 133 228 Antal besvarelser61

8 Dilemma 6 Grundet de nye økonomiske omstændigheder, skal vi overveje vores struktur på uddannelsen, og om vi skal effektivisere her. Dette kan gøres på flere måder. Af følgende muligheder, hvilken prioriterer I højest: 1.Slanke fagrækken 2.Slanke udbuddet af studieretninger 3.Slanke antal valghold 13 241 320 Antal besvarelser64

9 Dilemma 7 Grundet de nye økonomiske omstændigheder, skal vi overveje vores struktur på uddannelsen, og om vi skal effektivisere her. Dette kan gøres på flere måder. I forlængelse af dilemma 6, af følgende muligheder, hvilken prioriterer I højest: 1.Slanke fagrækken/udbuddet af studieretninger/antal valghold 2.Undervise endnu mere og opretholde fagrækken/udbuddet af studieretninger/antal valghold 151 211 Antal besvarelser62

10 Dilemma 8 For at sikre økonomien fremover, skal alle undervise mere. Hvad vil du prioritere i planlægningen af undervisningen, for at kunne undervise mere inden for den samme arbejdstid: 1.Forelæsninger med to klasser 2.Turbohold 3.Anderledes organisering af det skriftlige arbejde 15 211 339 Antal besvarelser55

11 Dilemma 9 Det kan blive nødvendigt at spare på nogle af de mange elevaktiviteter. Hvilke aktiviteter vil I prioritere at bevare: 1.Frivillig idræt, musik, billedkunst mm 2.Introtur 3.3.g valgholdsrejser 121 225 39 Antal besvarelser55

12 Dilemma 10 Vi skal også til at optimere driften. Hvad vil I prioritere at skolen iværksætter: 1.Indfører brugerafgift på undervisningsmidler (maks. 250 kr.) 2.Indfører brugerbetaling på skolebussen 3.Ingen forplejning til møder, personalemøder, pædagogiske dage mm 17 219 318 Antal besvarelser44

13 Dilemma 11 Hvordan sikres det gode arbejdsliv de næste fire år i lyset af krav om besparelser. Hvad prioriterer I højest: 1.Personalegoder (fx frugt, massage mm) 2.Fagligt og socialt fællesskab med kolleger 3.Pædagogisk og didaktisk efteruddannelse 11 233 39 Antal besvarelser43

14 Dilemma 12 Hvis den gode undervisning fortsat skal sikres, hvad prioriterer I så: 1.Faglig og pædagogisk efteruddannelse ud af huset 2.Intern faglig og pædagogisk efteruddannelse 3.Deling af undervisningsmateriale i faggrupperne 119 29 38 Antal besvarelser36

15 Dilemma 13 For at effektivisere ledelsens arbejde, så kan blive nødvendigt at kigge på prioriteringen af ledelsens arbejde. Hvilke af ledelsens nuværende opgaver, vil I prioritere at bevare: 1.Planlægning og service i forhold til undervisningen (fx SRP- og AT-planlægning, organisering af faggruppemøder mm) 2.Dialogsamtaler om arbejdsopgaver (MUS, mini-MUS og tilstedeværelse på kontoret) 3.Deltagelse i pædagogisk udviklingsarbejde herunder supervision af undervisning 123 23 31 Antal besvarelser27

16 Dilemma 14 Det kan blive nødvendigt at udsætte nogle af de løbende renoveringsprojekter. Hvad skal prioriteres først: 1.Lys, lofter, tag og vinduer 2.Badefaciliteter i idrætshallen 3.Elevområder og udearealer 122 28 35 Antal besvarelser35

17 Den frie kommentar Socialt arbejde mellem kolleger skal prioriteres højt. Det er vigtigt at opretholde et godt arbejdsmiljø, selvom der skal spares. Det er vigtigt fortsat at skærpe vores studieretningsprofiler, så vi tiltrækker flere/målrettede elever -> homogent fyldte klasser! Skære i antallet af lærertimer, som bruges på pædagogisk udvikling -> strømline arbejdet. Ingen hold skal oprettes, hvis der er færre end 14 elever.

18 Den frie kommentar Individuel tilrettelæggelse og frihed i prioriteringen af arbejdsopgaver. Sociale arrangementer og kollegiale sammenkomster. Ansættelsespolitik: ansat de rigtige og fyr dem der ikke passer deres job.

19 Den frie kommentar Sammenhold mellem forskellige faggrupper - solidaritet. Mere tid til individuel forberedelse. Undervisning frem for alt.

20 Den frie kommentar Unødvendige indkøb, der bare ligger på en hylde.


Download ppt "Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google