Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 Niels Brocks Kina-projekt. Niels Brock i dag Én af Danmarks største uddannelsesinstitutioner  18.-20.000 årl. brugere  5.500 årselever  800 medarbejdere.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 Niels Brocks Kina-projekt. Niels Brock i dag Én af Danmarks største uddannelsesinstitutioner  18.-20.000 årl. brugere  5.500 årselever  800 medarbejdere."— Præsentationens transcript:

1 1 Niels Brocks Kina-projekt

2 Niels Brock i dag Én af Danmarks største uddannelsesinstitutioner  18.-20.000 årl. brugere  5.500 årselever  800 medarbejdere  60.000 m² skole  Årlig omsætning på ca. 350 mio. kr.  Erhvervsuddannelser  Gymnasium  Erhvervsakademiet: Videregående uddannelser  Kompetencecenter & Ledelsesakademi 2

3 Niels Brock i Kina Niels Brock  Kompetenceudvikling for kin. ledere 1996 –  Joint programmes Shanghai Finance University 2000 Changchun North East Normal University 2005 Og nye på vej i 2009 og 2010  Kina-linjen 2005  Videncenter Kina 2008  Danish Campus Chongqing 2010 3

4 4 Korte videregående uddannelser  Marketing management  Financial management  Logistics management  Trade management  Bachelor education - DeMontfort, England Niels Brock i Kina

5 5 Shanghai Finance University Joint Programme  Three-year practice-related business further education  Combination of Chinese and Danish elements  Student centred and project based learning methods  Chineese and Danish teachers  Classes and materials in English  Double diplomas  Approx. 600 students per year  High job frequency among graduates

6 Niels Brock i Kina Niels Brock 6

7 Kina-linjen Niels Brock Studieretning på HHX siden 2005 Én klasse hvert år ”Grundig og kvalitetsbevidst” visitering > Pakke – ”særlig ordning” Fag: Afsætning A, International økonomi A, Kultur C Sprog: Kinesisk A Valgfag: Mat B, IT eller Medie C 7

8 Kina-linjen Niels Brock Sådan markedsfører vi Kina-linjen  Kinesisk sprog (mandarin)  Kinesisk kultur og forretningskultur  Studieophold i Kina  Internationale kompetencer  Handel på tværs af grænser  Varierede arbejdsformer: tværfaglige projekter, virtuel undervisning … 8

9 Kina-linjen Niels Brock Om studierejserne  1. år: studietur til England 8-10 dage > ruste eleverne til at rejse > vurdere rejseegnethed  2. og 3. år: studieophold i Kina 5-6 uger 9

10 Kina-linjen Niels Brock ” Under turen til Manchester med 1.g vil jeg gerne have, at I bemærker og vurderer følgende mht. elevernes studietursegnethed:  Evne til at have afleveret alt, der skal afleveres forud for turen  Evne til fagligt engagement under hele forløbet  Evne til at bidrage positivt til stemningen på hele turen  Evne til at møde til de tidspunkter, lærerne giver instruks om  Evne til at forstå og efterleve information fra lærerne  Evne til at hjælpe andre i rejsegruppen, hvis de har problemer 10

11 Kina-linjen Niels Brock Code of conduct …  Man kan ikke optræde som en dansker, når man er i et andet land – i Danmark har vi nogle andre normer og skikke, end man har mange andre steder  Lær derfor hvordan man taler høfligt på det sprog, der tales i det land, din klasse rejser til.  Det forventes, at du siger tak, når du modtager noget fx et boardingkort, en nøgle til dit værelse, hjælp til at finde vej etc.  Goddag, godmorgen eller godaften er fraser, som altid forventes benyttet i udlandet. 11

12 Kina-linjen Niels Brock Rejseaftale for klasse xx Vi forventer  at alle deltagere viser respekt for det land, de mennesker og de steder, vi besøger  at alle møder friske og udhvilede til dagens program  at alle bidrager til, at turen bliver en positiv oplevelse for alle deltagere  at alle passer godt på sig selv og hinanden. Ingen går i byen alene og benytter kun autoriserede transportmidler.  at al indtagelse af øl, vin og spiritus ikke finder sted før dagens program er slut, og at dette kun må nydes i meget begrænset omfang. Indtagelse af narkotika af enhver art er forbudt. 12

13 Kina-linjen Niels Brock Til gengæld tilbyder vi,  et veltilrettelagt og varieret program  en god og lærerig oplevelse på en meget spændende destination med udfordringer i forhold til elevernes faglige, sociale og personlige kompetencer.  et rart socialt samvær med deltagende elever og lærere …  Overtrædelse af denne aftale vil kunne medføre øjeblikkelig hjemsendelse for egen regning.  13

14 Kina-linjen Niels Brock Og så af sted til Kina … 1 Shanghai og Changchun …  Fagligt fokus: Kinesisk – 19-20 timer  Øv. fag: Rejselærerne – 4-5 over perioden  Opgavevejledning 3.år  Virtuelle forløb / projekter, ex matematik  Lektiecafé 14

15 Kina-linjen Niels Brock Og så af sted til Kina … 2  Indkvartering: Campus  Virksomhedsbesøg  Udflugter  Sociale arrangementer 15

16 Kina-linjen Niels Brock Man har meget bedre tid til skolearbejdet i Kina end derhjemme… 16 Maden er en voldsom barriere for mange – og hvis man ikke tilpasser sig, er det dårlig stil og det bli’r dyrt... Det kinesiske rykker virkelig efter 6 uger i Kina… Eleverne

17 Kina-linjen Niels Brock Lærerne  Pæn interesse for at komme til Kina  Integreres med joint programmes  Undervisning på KVU !  Kompetenceudvikling  Oplevelser, erfaringer > fællesarrangementer  Tætte relationer til eleverne  Variation / udfordring 17

18 Kina-linjen Niels Brock Erfaringer 1  5-6 uger er max. i Kina  Eleverne er ikke klar på 1. år  Nogle elever kommer til at kede sig  Kræver disciplin, modenhed  Kulturel forståelse er vigtig 18

19 Kina-linjen Niels Brock Erfaringer 2  Vi skal selv stå for undervisningen  Sikker planlægning – ledelse og lærerne skal ha’ styr på det  Udfordringer: bekendtgørelseskrav og logistik  Det er dyrt 19

20 20 Niels Brock i Kina  Joint programmes  Danish Campus  Videncenter  Kina-linjen > Globale uddannelsestilbud > Niels Brock-lærere i Kina > Vi tjener på det > Positiv imageeffekt Niels Brock

21 21


Download ppt "1 Niels Brocks Kina-projekt. Niels Brock i dag Én af Danmarks største uddannelsesinstitutioner  18.-20.000 årl. brugere  5.500 årselever  800 medarbejdere."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google