Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,"— Præsentationens transcript:

1 Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen, Niclas Schmidt, Signe Dresler

2 Agenda Business Model Environment Analysis Business Model Canvas Key trends Market forces Macro-economic forces Industry forces 5 opportunities and 5 threats

3

4 Business Model Canvas

5 Key trends - PESTEL P: Stor flygtningestrøm (op til 1 mio.) Krisen i Sydeuropa (Grækenland, Portugal), hvor det er primært Tyskland, der støtter med den største del  Usikkerhed i befolkningen omkring nye fordelingspolitikker og forhøjede skatter E: Skat i Tyskland: Min. 14 % Topskat 42% Højeste skat 45%

6 Key trends - PESTEL S: Stor middelklasse i Tyskland Demografiske ændringer i Tyskland God købekraft blandt Tyskere Online handel i vækst T: Nye betalingsmidler (mobilepay, swipp) er under kraftig udvikling

7 Key trends - PESTEL E: Miljøbevidsthed og bæredygtighed vigtig for tyske forbrugere 90 % af befolkningen opfatter, at varer af høj kvalitet er mere bæredygtig 76 % i tysk undersøgelse omkring luksusvarer forventer mere bæredygtighed af luksusmærker L: Medlem af EU: Fri import/eksport mellem landene og der skal ikke betales told mellem køb og salg af vare Der skal betales moms i de pågældende land Tysk moms på ikke-fødevare 19 %.

8 Segmenter: Absolute De absolut rigeste Kvalitet, godt håndværk Ingen logoer Købsproces – diskret 3.500$ - 35.000$

9 Segmenter: Aspirational Top 10 rigeste Kvalitet Eksklusiv købsproces 750$ - 3.500$

10 Segmenter: Accessible De har råd til det Følelse af medlemskab Prisfølsomme Kvalitet bakket op af eksklusivt mærke 300$

11 Macroeconomics Med udgangspunkt i MAD-modellen Største land i Europa indbyggertal – 80,8 mio.

12 Macroeconomics Arbejdsløsheden er faldende

13 Macroeconomics BNP vækst sammenlignet med inflation

14 Macroeconomics Gini koefficient - 0,289 Unit labor cost – 1,9

15 Macroeconomics Procentvis vækst af disponibel indkomst

16 Macroeconomics Økonomien ligger i de større byer Turisterne besøgere de større byer og brugte i 2014 – 21,9 mia. € Stigning på 4% i forbruget af luksus accessories

17 Nye indtrængere: Høje indtrængningsbarrierer Købere: Stor prisfølsomhed Konkurrenter: Stor kapitalbinding Industry forces

18 Key trends OpportunitiesThreats Kraftig udvikling af nye betalingsmidler – kan betyde mulighed for en mere diskret købsprocess. Befolkningen bliver ældre → pensionsalderen hæves → arbejdsstyrken øges → flere købedygtige 76 % adspurgte forventer mere bæredygtighed fra producenter af luksusvare Kendskabsgrad – Lavere til LV i forhold til konkurrenter som Prada og Gucci

19 Key trends Legal & political OpportunitiesThreats Fri/import eksport mellem EU-landeUro i flere Sydeuropæiske økonomier. Massiv flygtningestrøm – usikkerhed omkring nye fordelings- og skattepolitikker → Privatopsparing øges → privatforbrug kan falde

20 Market forces OpportunitiesThreats Segmentet Accessible ønsker høj kvalitet, og et brand der afspejler eksklusivitet. Indkomstelastiske produkter i dele af Accessible- segmentet – Stiger indkomsten stiger privatforbruget Priselastiske produkter i dele af Accessible- segmentet Følsomme overfor større prisændringer.

21 Macro-economic forces OpportunitiesThreats Samme Valuta - ingen omkostninger v. veksling Ligeligt fordelte ressourcer – Stort accessible segment Stor turismeindustri – turisterne bruger mange penge BNP stiger – et land og en økonomi i vækst Sydlige delstater har højeste gns. Indkomst – Accessible segment, mulige Aspirational kunder Unit Labour Cost (enhedslønomkostningerne) har været svingende – uforudsigelige omkostninger i forbindelse med drift.

22 Industry forces OpportunitiesThreats Svære indgangsbarrierer – kræver stort distributionsnetværk samt store investeringer. Europæisk markedsleder Marketchallengers ønsker at opnå større markedsandele LV og konkurrenter har store kapitalbindinger og høje faste omkostninger – kan skærpe konkurrencen Opkøb og fusioner i branchen – kan betyde at konkurrenter hurtigt kan vokse sig store.


Download ppt "Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google