Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN 2015-2020 1600 x 900.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN 2015-2020 1600 x 900."— Præsentationens transcript:

1 NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN 2015-2020 1600 x 900

2 STRATEGI- GRUPPEN: Bestyrelsen:Jan Fibæk Torben Jandorf Jens Haugaard Ungdomsafdelingen:Colin Carr Jørn Grønlund Hans Kurt Jakobsen Menige medlemmer:Kurt Jakobsen Ole Olsen Niels Høirup Bjarne Kristensen

3 STORMØDE 22. OKTOBER 2014 Temaer til drøftelse i grupperne: Vi har ingen aktiviteter at tilbyde unge på 15-16 år, når de er vokset ud af nuværende joller. Rekruttering til bestyrelsen og det frivillige arbejde? PR – arbejde. Hvordan gøres foreningen mere synlig og attraktiv? Klubhus – er klubhuset attraktivt som det er? Kapsejlads – Hvad gør kapsejlads/tursejlads mere attraktivt i klubregi? Hvordan kan Sejlforeningen påvirke og deltage i Nyborg Kommunes havne strategiplan Sejlerskole – bør Sejlforeningen have bredere uddannelsestilbud?

4 STRATEGI-GRUPPENS VALGTE TEMAER (HVOR STÅR VI? HVAD ER VORES UDFORDRINGER?) 1.Gennemsnits alder på 53 år 2.For lidt åbenhed 3.Aktiviteter i klubben 4.For lille synlighed 5.For lidt interesse til frivilligt arbejde 6.Klubbens aktiver

5 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Ønsket situation Hvor vil vi hen? Handlingsplaner for at opnå ønsket situation

6 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Ønsket situation Hvor vil vi hen? Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Gennemsnits alder på 53 år 2.For lidt åbenhed 3.Aktiviteter i klubben 4.For lille synlighed 5.For lidt interesse til frivilligt arbejde 6.Klubbens aktiver

7 NYBORG SEJLFORENINGS MEDLEMSSAMMENSÆTNING I RELATION TIL ALDER

8 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Gennemsnitsalder på 53 år Ønsket situation Hvor vil vi hen? Inden udgangen af 2018 opnå en gennemsnitsalder på under 50 år Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Indkøb af 2 sportsbåde og 1 RIB i 2015 og evt. 1 sportsbåd yderligere i 2016 2.Etablere kapsejladslinje for 2. års sejlerskoleelever 3.Attraktivt klubhus med sociale aktiviteter for målgruppen

9 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For lidt åbenhed Ønsket situation Hvor vil vi hen? Tilstræbe en åben og imødekommende klub Handlingsplaner for at opnå ønsket situation I 2015: 1.etableres MENTOR ordning 2.fremstilles foldere til sejlere, som ikke er medlem af NSF/nye sejlere 3.hilsepligt 4.etableres gastebørs på hjemmesiden 5.indkøbes gasgrill

10 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For få aktiviteter i klubben Ønsket situation Hvor vil vi hen? Fremme kapsejlads, tursejlads og sociale arrangementer Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Lade klubbåde deltage i tirsdagssejladser fra sæson 2015 2.Tilstræbe afholdelse af 1 årligt stævne – f.eks. DM med start i 2015 3.Fastholde min. 2 fælles tursejladsarrangementer hvert år 4.Afholde min. 5 sociale arrangementer hvert år fra 2015

11 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For lille synlighed Ønsket situation Hvor vil vi hen? Fremme synlighed i omgivende samfund og internt i klubben, samt at integrere sig i havnens udvikling. Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Artikel i lokalmedier min. 1 gang pr. måned angående NSF aktiviteter 2.PR materiale (folder m.v.) klar til maj 2015 3.Udsende nyhedsmails til alle medlemmer regelmæssigt, start 2015 4.Igangsætter identitetsskabende aktiviteter: Caps/Stander – start 2015 5.Fremme færdigudvikling af havneplanen i 2015

12 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For lidt interesse til frivilligt arbejde Ønsket situation Hvor vil vi hen? Gøre det attraktivt at påtage sig frivilligt arbejde Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Udarbejde jobbeskrivelser for klubbens funktioner i 2015 2.Alle udvalgsposter skal kunne besættes på generalforsamling 2016 3.Praktiske gøremål for 2016 skal fastlægges primo 2016

13 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Klubbens aktiver Ønsket situation Hvor vil vi hen? Klubbens aktiver skal til enhver tid fremtræde tidssvarende. Fremme planer for vedligehold Handlingsplaner for at opnå ønsket situation Der udvikles i 2015 en rullende vedligeholdsplan af alle klubbens aktiver med input fra udvalg til ikrafttræden fra 2016

14 Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Gennemsnitsalder på 53 år Ønsket situation Hvor vil vi hen? Inden udgangen af 2018 opnå en gennemsnitsalder på under 50 år Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Indkøb af 2 sportsbåde og 1 RIB i 2015 og evt. 1 sportsbåd yderligere i 2016 2.Etablere kapsejladslinje for 2. års sejlerskoleelever 3.Attraktivt klubhus med sociale aktiviteter for målgruppen

15 ØGE ANTAL SEJLERE I ALDEREN 15-50 ÅR SÅLEDES GENNEMSNITSALDEREN I NSF FALDER TIL UNDER 50 ÅR I 2018 Fastholde egne ungdomssejlere Tilbyde sejlads til uddannelsesinstitutioner i Nyborg først og fremmest Efterskolen ved Nyborg, Nyborg Gymnasium, Nyborg-Kerteminde Handelsskole og U-Centeret (10. klasse centeret) Udbrede interessen for sejlads for ”unge” voksne: f.eks. forældre til ungdomssejlere. Desuden tilbydes foreninger og virksomheder (= sponsorer) teambuilding og markedsføring For 2. års sejlerskoleelever etableres en linje med fokus på kapsejlads

16 PROJEKTET OMFATTER Indkøb af 2 sportsbåde i 2015 og eventuel 1 sportsbåd i 2016 Indkøb af 1 følgebåd: 3,8-4,2m RIB med 20-25 HK motor og trailer Indkøb af bærbar VHF radio Markedsføring: fremstilling af plakater og flyers

17 BUDGET 2015Eventuelt i 2016 Brugte sportsbåde á 90.000 kr..180.00090.000 Transportudgift af sportsbåde á 18.000 kr.36.00018.000 3,8 – 4,2 m RIB med motor og trailer50.000 1 stk. håndholdt VHF radio2.500 Fremstilling af markedsføringsmaterialer4.000 Redningsveste, almindelige2.4001.200 Redningsveste, oppustelige1.500 I alt276.400109.200

18 FINANCIERING LAG-midler: dækkende 50% af budgettet Sikkerhedsudstyr (RIB, VHF radio og redningsveste): TRYG fonden Sportsbåde: private virksomheder, fonde osv. Sponsorer får logo på fribord og storsejl. Sponsorers navn synliggøres på NSF’s hjemmeside og i Tågehornet. Sponsorer tilbydes 2 sejladser årligt mhp. teambuilding og markedsføring. Resten financieres over NSF’s midler

19 PROJEKTETS SKØNNEDE EFFEKT Fastholde egne ungdomssejlere. Mindst halvdelen fortsætter, dvs. 1 halvårligt Tilbyde sejlads til uddannelsesinstitutioner i Nyborg først og fremmest Efterskolen ved Nyborg, Nyborg Gymnasium, Nyborg-Kerteminde Handelsskole og U-Centeret (10. klasse centeret). Ved projektstart skønnes at kunne rekruttere minimum 10 sejlere i alderen 15 – 20 år, herefter halvårligt 3 sejlere Udbrede interessen for sejlads for ”unge” voksne: f.eks. forældre til ungdomssejlere. Desuden tilbydes foreninger og virksomheder (= sponsorer) teambuilding og markedsføring. Minimum 1 nyt medlem halvårligt i alderen 30 – 45 år For 2. års sejlerskoleelever etableres en linje med fokus på kapsejlads. Halvdelen af 2 års elever tager imod tilbuddet.

20 Periode: 01/07-15 - 31/12-2015 IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere1250500 Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner1025005000 Rekruttere nye unge voksne1350500 Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads0009100 UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde215003000 Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde225005000 Vedligehold RIB (service motor)11500 Brændstof (liter)251025012750 Overskud-3650

21 Periode: 01/01-16 - 30/06-2016 IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere25001000 Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner1332506500 Rekruttere nye unge voksne27001000 Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads2700150015150 UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde215003000 Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde225005000 Vedligehold RIB100 Brændstof (liter)251025011250 Overskud3900

22 Periode: 01/07-16 - 31/12-2016 (3. båd anskaffet) IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere37501500 Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner1640008000 Rekruttere nye unge voksne310501500 Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads2700150019000 UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde315004500 Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde325007500 Vedligehold RIB13000 Brændstof (liter)251025018250 Overskud750

23 Periode: 01/01-17 - 30/06-2017 IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere410002000 Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner1947509500 Rekruttere nye unge voksne414002000 Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads41400250024550 UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde315004500 Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde325007500 Vedligehold RIB115003000 Brændstof (liter)251025016750 Overskud7800

24 EVALUERING Hvis projektet udvikler sig som antaget, vil der efter 2 år være rekrutteret 31 medlemmer med en gennemsnitsalder på 19 år Antal nye medlemmer skal følges nøje specielt med henblik på behov for anskaffelse af 3. sportsbåd I tilfælde af udmeldelser fra målgruppen skal der foretages interview for at klarlægge årsag hertil


Download ppt "NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN 2015-2020 1600 x 900."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google