Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”"— Præsentationens transcript:

1 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”

2 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light DAGENS PROGRAM ​ / Præsentation ​ / Øvelse: Beredt på spørgsmål ​ / Kendetegn ved god vejledning ​ / Pause ​ / Refleksionsrummet ​ / ”Hvad kan jeg blive” – vejledning om jobperspektiver ​ / Elevernes næste skridt ​ / Afslutning

3 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVEM ER VI? Hvad vil I gerne have ud af dagen?

4 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light ØVELSE: BEREDT PÅ SPØRGSMÅL ​ Gå sammen tre og tre. ​ Snak om de spørgsmål, I forventer at få fra elever - hvad vil I gerne spørges om (og hvorfor)? Hvad vil I ikke så gerne spørges om (og hvorfor)? ​ 10 min ​ Opsamling

5 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light KENDETEGN VED GOD VEJLEDNING PÅ AU Værdier: Respekt Ansvar Tillid Ligeværdighed Troværdighed

6 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light KENDETEGN VED GOD VEJLEDNING ​ Det gode match – ikke sælge!

7 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light KENDETEGN VED GOD VEJLEDNING ​ Anerkend at uddannelsesvalget er svært – også for dem, der virker skråsikre

8 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU KENDETEGN VED GOD VEJLEDNING ​ Tale (rådgivning) ​ Du er informator / bedre-vidende? ​ Studerende er modtager ​ Du: ​ Giver gode råd ​ Informerer ​ Samtale (vejledning) ​ Du er facilitator /mer-vidende ​ Studerende er deltager ​ Du: ​ Giver gode råd ​ Informerer ​ Spørger ind ​ Understøtter ​ Udfordrer

9 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light KENDETEGN VED GOD VEJLEDNING Du ved ikke alt! "Hvis Einstein går til møde i sin ejerforening, bliver han måske bedt om at udtale sig om tømning af containere med plastaffald og man vil lytte til ham med respekt, fordi han er klogere end andre. Men det kan sagtens tænkes, at det, Einstein har at sige om plastaffald, er noget vrøvl. Han er ikke et orakel hvad det emne angår.” Umberto Eco

10 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light REFLEKSIONSRUMMET ​ Uddannelsesvalget er svært! ​ - identitet (hvem er jeg?) ​ - realisme (hvad kan jeg?) ​ - mange forventninger (hurtigt i gang, være ambitiøs) ​ - mange muligheder ​ - jobmarkedet

11 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light REFLEKSIONSRUMMET ​ Hvordan kan du hjælpe? ​ Introduktion til vores værktøj

12 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light

13 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVAD KAN JEG BLIVE? JOBPERSPEKTIVER

14 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVAD KAN JEG BLIVE? JOBPERSPEKTIVER ​ - Find de gode fortællinger. ​ …. Hvordan finder man dem? Find dem på LinkedIn. ​ Eller brug dig selv! ​ WARNING: Pas på med fluff-ord.

15 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVAD KAN JEG BLIVE? JOBPERSPEKTIVER ​ … Hvad er generelle akademiske kompetencer? ​ - F.eks. Kritisk sans, refleksivitet, videnskabsteori, evidens. ​ - En teoretisk brille ​ Generelle akademiske kompetencer + faglig kunnen + personlige kompetencer

16 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVAD KAN JEG BLIVE? JOBPERSPEKTIVER ​ Karriere fungerer IKKE lineært. ​ Fortæl gerne, at der er mange ​ valg undervejs.

17 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVORDAN KOMMER DE VIDERE? ​ Bruger metroen! ​ Besøger bachelor.au.dk og/eller ug.dk ​ Besøger AU til u-days eller Studiepraktik ​ Kontakter en studievejleder – vi har 100 af dem og en del er selv studerende

18 9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AFRUNDING ​ Hvad har I fået ud af dagen?

19 AARHUS UNIVERSITET AU


Download ppt "9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google