Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnne Karlsen Redigeret for ca. et år siden
1
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen
2
Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter reformen
3
Hvordan løste vi (op) gaven?
4
Spørgsmålet vi har drøftet: Hvordan ser den sammenhængende og attraktive skoledag ud for eleverne?
5
Overordnet princip ”Elevernes læring og trivsel er styrende for skoledagens tilrettelæggelse og organisering”
6
Det betyder fx i praksis: Behov for fleksible, men forudsigelige planer Planen bygget op af moduler og blokke Fælles morgenmodul for alle elever med fokus på læsning, motion og bevægelse, ”morgengal” m.m. Længere spise - og bevægelsespause for fase 1 + 2 Sprogfag fordeles tidsmæssigt over flere dage
7
Bonusspørgsmål vi har drøftet: Hvilke opgaver løser teamene? Hvordan kan teamstrukturen se ud? Hvad kendetegner kompetencer og opgaver for den enkelte medarbejder? Hvad har teamene brug for fra ledelsen?
8
Hvad blev vi (også ) optaget af? Fra undervisning til læring – et paradigmeskifte? Læringsmål og feedback
9
Eksempel på ugeplan
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.