Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forældrekredsmøde 2015. Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forældrekredsmøde 2015. Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske,"— Præsentationens transcript:

1 Forældrekredsmøde 2015

2 Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 5. Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det andet års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 6.1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. Eventuelt

3 Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 5. Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det andet års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 6.1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. Eventuelt

4 Forældrekredsmøde 2014 Tirsdag den 28/10 Velkommen

5 Skolens særlige værdigrundlag §2 stk. 2 Skolen bygger hele sit virke på det katolsk-kristne livs- og menneskesyn…. Bestyrelse Den frie skole  Vejen ad hvilken…

6 Velkomst-tekst: 1. Hvert barn er en unik del af skaberværket. Derfor må hver enkelt elevs helt særlige kvaliteter fremmes – så eleven kommer til at opleve egentlig selvværd. 2. Men skaberværket er også i sig selv unikt. Elevens ansvarsfølelse for dette skaberværk (fællesskab/samfund), han/hun er en del af, skal derfor også fremmes. Eleven i centrum

7 B estyrelsens arbejdsfelt Mål/vision Strategi Årsplan Handlinger Daglig undervisning

8 Strategi Elever bygninger lærere Økonomi IT Ledelse Øvrige interessenter Strategi til at nå/fastholde værdierne

9 Udfordringer for de frie skoler

10 Fokus i 2016 1. Hvordan udleves vore værdier i praksis ? 2. Selvevaluering 3. Økonomi - Skolepenge - Klassestørrelse - Kvalitet

11 ØKONOMI

12 Resultat 2013 og 2014 Tusind Kr. 20132014 Ændring % Årselever436,7442,01,2 Indtægter29.58829.425-0,6 Udgifter-28.579-30.3546,2 Resultat1008-929- Egenkapital5.4814.552-16,9

13 Resultat 2014 Resultat 2014 Indtægter Stigning i antal årselever (nyt max 23 pr klasse). Der var 437 elever på skolen 5. sept 2013 og der var 449 elever pr. 5. sept 2014. Stigning i antal årselever (nyt max 23 pr klasse). Der var 437 elever på skolen 5. sept 2013 og der var 449 elever pr. 5. sept 2014. Statstilskud er faldet. Elevbetaling og elevtilvækst er begge steget lidt. Statstilskud er faldet. Elevbetaling og elevtilvækst er begge steget lidt.Udgifter Udgift til lærerlønninger blev store sammenlignet med 2013 (lockout) Udgift til lærerlønninger blev store sammenlignet med 2013 (lockout) Andre omkostninger vedr undervisning status quo. Andre omkostninger vedr undervisning status quo. Udgifter til lån erstatter tidligere husleje. Stort set udgiftsneutralt. Udgifter til lån erstatter tidligere husleje. Stort set udgiftsneutralt.Investeringer Større renovering af Ordrupdalvej 24. Vinduer, kviste, tagrender, terrasse. Samlet omk 280 tkr. Større renovering af Ordrupdalvej 24. Vinduer, kviste, tagrender, terrasse. Samlet omk 280 tkr. Projektorer i klasser fuldføres. 40 tkr. Projektorer i klasser fuldføres. 40 tkr.

14 Indtægter 2014

15 Udgifter 2014

16 undervisningsudgifter fordelt

17 Resultat 2014 og Budget 2015 Tusind Kr. R 2014 B 2015 Ændring % Årselever442.0451.5+2,1 Indtægter29.42530.747+4,5 Udgifter-30.354-30.027-0,1 Resultat-929720- Egenkapital45525272-

18 HANDLEPLAN 2015

19 Præmisser for H2015 Væsentlige områder udefra for Handleplan 2015’s fokus er flg.: Lov om inklusion Folkeskolereform Lov 409 (lærernes nye arbejdstidsregler) Ny tilgang til SFO

20 Præmisser for H2015 Områder indefra for Handleplan 15’s fokus: Skolen har udviklingsmæssigt lagt en bestemt master ind for styring, nemlig Selvevalueringsmodellen. I sammenhæng hermed fokuseres løbende på: Pædagogisk udvikling IT-udvikling Organisationsjusteringer

21 Præmisser for H2015 Nye rammemæssige forudsætninger: Rammemæssigt er det en ny forudsætning, at skolen nu er blevet ejer af alle skolens bygninger, hvorfor udgifter er flyttet fra leje til prioritetsydelser. Alt i alt betyder ordningen, at skolen driftsmæssigt som ejer kommer til at sidde nogenlunde ens med niveauet, da skolen var lejer.

22 HANDLEPLAN 2015 Resultat Lockout’ens konsekvenser fra 2013 Af ledelsesberetningen for 2013 fremgår, at R2014 skal ses i sammenhæng med R2013. Grundet lockouten i foråret 2013 udviste regnskabsåret 2013 en besparelse i forhold til lønudgifter. En stor del af denne besparelse blev imidlertid omsat i såkaldte ”erstatningstimer”, som blev lagt ind i skoleåret 2013/2014. For regnskabsåret 2013 betød dette fuld effekt på besparelsen, men kun halv effekt på udgiften, hvilket var en helt væsentlig grund til, at R2013 endte med et resultat, der lå ganske meget over B2013. Hvad angår 2014, slog føromtalte ”erstatningstimer” til gengæld fuldt igennem på udgiftssiden i de første 7/12 af regnskabsåret 2014.

23 HANDLEPLAN 2015 Resultat Folkeskolereformens konsekvenser For hele folkeskoleområdet indførtes et ændret timetal begyndende fra skoleåret august 2014, og som fri skole har vores skole tilsvarende lagt os op ad de timetalsnormer, som er gældende for folkeskolen. Udgiftsbyrden hertil har vi ikke estimeret korrekt i november 2013, da vi lagde B2014, hvilket har givet afvigelser, når B2014 sammenlignes med R2014. De frie skoler fik ikke i 2014 kompensation for udvidelsen af timetallet fra aug. 2014.

24 HANDLEPLAN 2015 Resultat Lov 409’s konsekvenser Da man talte om ”normalisering af arbejdskraften”, inviterede vi på vores skole fsv. angår skoleåret 2014/2015 til, at 6. ferieuge kunne afholdes i stedet for at blive indregnet. Dette var der ikke taget højde for i B2014, og vi glemte simpelthen at overføre 6. ferieuge til feriepengeforpligtelse, hvilket har givet afvigelser, når B2014 sammenlignes med R2014. Ved overgangen (31/7-14) fra OK11 til Lov 409 ”ryddede vi bordet” fsv. angår overtid og undertid, hvilket gav en afvigelse mellem B2014 og R2014.

25 HANDLEPLAN 2015 Resultat Køb af de bygninger, skolen anvender til skoleformål På det afskrivningsmæssige område har skolen estimeret forkert, da B2014 blev lagt, hvilket har givet afvigelser, når B2014 sammenlignes med R2014. Særligt fravær af ansatte Skolen har haft særlig mange tilfælde af længere fravær grundet f.eks. barsel eller særlig sygdom. Af gode grunde har der ikke været planlagt hermed, da B2014 skulle lægges i november 2013. Samlet set har disse ting betydet afvigelser, når B2014 sammenlignes med R2014.

26 HANDLEPLAN 2015 Resultat Statstilskud Skolen har som hele friskoleområdet glædet sig over, at statstilskuddet i 2015 vil kompensere lidt for det merforbrug på lønsiden, som det øgede timetal fra august 2014 har betydet. Omvendt betyder det også, at skolen IKKE i 2014 på statstilskuddet har fået kompensation for det større lønforbrug, som det øgede timetal har betydet for efterårssemesterets 5 måneder af 2014.

27 HANDLEPLAN 2015 Markedsandel/omsætning Etablere et elevantal på 20 klasser à 23 elever = 460 elever. Elevtallet pr. 5/9 2013 var 437 elever. Elevtallet pr. 5/9 2014 var 449 elever Elevtallet pr. 5/9 2015 var 454 elever

28 HANDLEPLAN 2015 Byggeri (eksisterende bygninger) Skolen har i 2014 købt Skovkrogen 17-19 samt Skovgårdsvej 11 samt Ordrupdalvej 24 af Sct. Joseph Søstrenes Ordenssamfund i Danmark Det skete på flg. vilkår: 17,1 mio. realkredit 02,0 mio. gæld til SJO 00,9 mio. udbetalt Skolen vil i sin nye rolle som ejer gennemgå vedligeholdelsesplanen, så den analyseres med ejer- og ikke lejerbriller.

29 HANDLEPLAN 2015 Byggeri (eksisterende bygninger) Ombygningsplaner Købet af bygningerne kickstarter, at der udarbejdes en strategi for den i tidligere Handleplaner omtalte FASE 3. – Det handler om at investere i bygningerne, Skovkrogen 17 (bindingsværksbygningen) samt Skovgårdsvej 11. – På indholdssiden handler det om at forbedre faciliteterne for de praktisk musiske fag. Herunder overveje, om faglokalerne til disse fag bør ligge i SFO’ens nærområde med de muligheder, det vil give for, at både skole og SFO kan anvende fælles faciliteter. Forudsætning: 4 mio. på ”kistebunden” (projekt= 2 mio.)

30 Fase 3 Præmisser: – Her og nu :Vi sparer op, før vi bruger – Antagelse: Budget kan gøres inden for kr. 2 mio. – Præmis: Til enhver tid at have 2 mio. i ”kassen” – Mål: Spare kr. 4 mio. op pr. 31/07 2017 – Tidshorisont:Projekt antages at kunne blive udført sommeren 2017

31 HANDLEPLAN 2015 Priser Januar 2015 – Fra kr. 1585 til kr. 1620 pr. mdr. – Øvrige priser blev forhøjet med samme % stigning MEGET NEGATIVE virkninger af finansloven 2016 Besparelser på Folkeskoleområdet i form af effektiviseringer Januar 2016 – I skrivende stund planlægges prisstigning svarende til – Fra kr. 1620 til kr. xx pr. mdr. – Øvrige priser forhøjes med samme % stigning Fremtid – Kikke på elevtallet igen

32 HANDLEPLAN 2015 Priser SkoleAntal klasserGennemsnitMax elevSkolepenge Kildegårds Privatskole3323,6261625 Bernadotteskolen2622,5241880 Busses Skole1323,6251725 Vidarskolen1326,9301513 Rygaards Skole4723,6252016 Sct. Joseph Sr. Ordrup2022,6231620

33 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen – dagsordenens pkt. 5 Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Inklusion, Målstyret læring ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag – del af selvevalueringens kapitel 1.

34 Evaluering gennem tests Matematik: Tages i starten af skoleåret og inden 23. oktober. Derved tages testen, når alle områder ER indlært, og testresultatet kan bruges til skole-hjem. Dansk: Tages i november/december og maj.

35 Evaluering gennem elevsamtaler Sker 2 gange om året Engelsk i 8. og 9. klasse får som noget nyt også tid til elevsamtaler

36 Evaluering gennem skriftlig bedømmelse. Sker 2 gange om året – For 9. klasser dog 3 gange 3.-6. klasse – En 3 punkts skala 7.-9. klasse – En 7 punkts skala

37 Forældremøder + skole-hjem For 0.- 4. klasse. AntalPeriode(r) Forældremøder2september + marts/april/maj Skole-Hjem2oktober/november + marts/april

38 Forældremøder + skole-hjem For 5.- 7. klasse. AntalPeriode(r) Forældremøder1 (2)september (+ evt. et fyraftensmøde) Skole-Hjem1fra december til vinterferien På dette klassetrin afsættes en pulje, således at lærerne, hvis de skønner behov herfor, kan invitere til en ekstra skole-hjem.

39 Forældremøder + skole-hjem For 8.- 9. klasse. AntalPeriode(r) Forældremøder1september Skole-Hjem2november og februar (9. kl.) / marts (8. kl.) På 8. klassetrin handler den første skole-hjem om parathedsvurdering. På 9. klassetrin er den anden skole-hjem en udskolingssamtale om overgangen til 10. klasse eller gymnasium.

40 Evaluering gennem skole-hjem SKOLE-HJEM-SAMTALER I SKOLEÅRET 2015/2016 KLASSEantaloktnovdecjanfebmaraprFAG TIDantal lærere damaenty/frntfys.hi 0.-4.2XX XX xx 15 min1 hold à 2 lærere 5a1 XXX xxx x 15 min2 hold à 2 lærere 5b1XXX xxx x 15 min2 hold à 2 lærere 6a1 XXX xxx x 15 min2 hold à 2 lærere 6b1 XXX xxx x 15 min2 hold à 2 lærere 7a1 XXX xxxx 15 min2 hold à 2 lærere 7b1 XXX xxxx 15 min2 hold à 2 lærere 8a2 X X xx x x 15 min2 hold à 2 lærere 8b2 X X xx x x 15 min2 hold à 2 lærere 9.2 X X xx x x 15 min2 hold à 2 lærere Generelt: Skole-hjem-samtaler afvikles således, at der er to lærere til stede (ikke 1). I 8. og 9. klasserne afvikles den store mængde fag i efterårssemesteret. I foråret er det i 8. klasse kun da+ma og i foråret er det i 9. klasse udskolingssamtale. 8. klasse: Parathedsvurdering i november / 9. klasse: Parathedsv. i febr.

41 Evaluering gennem Nationale Tests (forsøgtes første gang i november 2013) Fag og klassetrin 2.3.4.5.6.7.8. Dansk, læsningX X X X Matematik X X Engelsk X Geografi X Biologi X Fysik/kemi X

42 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen (ny afdelingsleder i første forløb) Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Inklusion, Målstyret læring) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

43 Organisation Første ForløbAndet forløb SFO0.-4.5.-7.8.-9. René & Georg Indskolingsleder Koordinatorer + tovholdere Teams

44 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Inklusion, Målstyret læring) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

45 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Inklusion, Målstyret læring) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

46 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Inklusion, Målstyret læring) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

47 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Inklusion, Målstyret læring ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

48 Børn og digital adfærd Foredrag for forældrene Mandag den 9. november 2015 kl. 19:00 - 21:00 for 4. og 5. klassernes forældre. Mandag den 7. december 2015 kl. 19:00 - 21:00 for 6. til 9. klassernes forældre. Foredrag for eleverne Tirsdag den 1. december 4 oplæg 4. og 5. klasserne Mandag den 7. december 2 oplæg 6. klasserne Tirsdag den 8. december 6 oplæg 7., 8. og 9. klasserne

49 SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Inklusion, Målstyret læring) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

50 Folkeskolereformen Flere timer Udvidet lektiecafé i to afdelinger Bevægelse Brug af pædagoger i første forløb Understøttende undervisning / SFO Best Practise

51 Skolens opgave: At danne/uddanne Sende – Værdier ud i verden Have værktøjer til det Fællesskab SJS er ”et mødested for mennesker, der vil værdier baseret på det katolsk-kristne menneskesyn” "Dannelse er kultivering af mennesket i overensstemmelse med dets egen bestemmelse, men over for dette står et stigende samfundskrav om at forme mennesket i overensstemmelse med samfundets behov.” (Professor Sven Erik Nordenbo DPU)

52 Den frie skoles frihed ? Den frie skole skal stå mål med, hvad der almindeligvis kræves i Folkeskolen ! Resultat Vejen, ad hvilken Færdigheder og viden/kundskaber Personkarakter Dannelse Værdier Holdninger

53 Den offentlige skoles frihed Over for ministeriet Opfyld reformens 3 mål: – Alle skal blive dygtigere – Knæk sociale arv – Skab trivsel Vejen dertil er fri (ligesom den er det i forhold til de frie skoler) Over for kommunen Opfyld 3 mål: – Alle skal blive dygtigere – Knæk sociale arv – Skab trivsel Vejen dertil er IKKE fri – Kommunale forvaltning centraliserer Kommunen er det nye uvm.

54 IT – medie – plan Teksbehandling 1 2 3 Regneark 1 2 3 Elevintra 1 2 3 Præsentationsmuligheder 1 2 3 Informationssøgning og kildekritik 1 2 3 Web-etik 1 2 3 Billedbehandling 1 2 3 Video og lyd 1 2 3 Computeranatomi 1 2 3 Pligtig medbringen af iPads/Bærbare PC’er fra 5. klasse – Evaluering til foråret i Pædagogisk Råd og Forældrerepræsentantskabet

55 HANDLEPLAN 2015 Kommunikation Skole-Intra – Lærer-intra – Forældre-intra – Elev-intra  Justeres løbende  Elevevaluering sker på INTRA  Fraværsregistrering sker på INTRA  Kontaktbog sker på INTRA  Lektieoplysning sker på INTRA (fra 3. klasse)

56 Spørgsmål / debat

57 Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 5. Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det andet års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 6.1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. Eventuelt

58 Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 5. Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det andet års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 6.1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. Eventuelt

59 Selvevaluering Det første år: 1. Skolens profil. 1. Værdifolder 2. Elevens faglige standpunkt og generelle udbytte af undervisningen (første afdeling)

60 Selvevaluering Det andet år: 1. Elevens faglige standpunkt og generelle udbytte af undervisningen (anden afdeling) 2. Undervisningens mål, tilrettelæggelse og gennemførelse. 1. Fælles mål => Forenklede mål 2. Læring gennem målstyring 3. Fælles konferencer på 6 katolske skoler i Kbh.

61 Selvevaluering Det tredje år: 1. Elevens alsidige udvikling. 1. Drøftelser i årgangsteams 2. Emne til FRSK forår 2016 2. Frihed og folkestyre. 1. Drøftelser ved PR og pædagogisk dag 2. Emne til FRSK forår 2016 3. Specialundervisning og dansk som andetsprog. 1. Inklusion og SJS 4. Elevens videre forløb i uddannelsessystemet. 1. UU-nord

62 Selvevaluering Afslutning: 8: Skolelederens kvalitetssikring og kvalitetsudvikling af undervisningen. 9: Samlet vurdering og handleplan.

63 Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 5. Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det andet års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 6.1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. Eventuelt

64 Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 5. Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det andet års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 6.1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. Eventuelt


Download ppt "Forældrekredsmøde 2015. Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/10 2015 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google