Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager."— Præsentationens transcript:

1 Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager

2 Hvad koster reklame, markedsføring og grafisk arbejde?

3 Forventninger og behov 1.Min virksomheds behov for reklame og kommunikation set i forhold til målsætningen? 2.Jo mere konkret information du kan give dit reklamebureau - jo billigere bliver det. 3.Gøre det rigtigt første gang.

4 Reklamebureau/ Kommunikation Grafisk produktion/ Tryk PR/management/andet Film/Tv- spot produktion

5 Reklame og kommunikation i praksis Reklamebureauet Research / analyse Strategi Koncept Ide / layout Grafisk design Tekstforfatter Web-systemer / Internet Storyboard Fotooptagelser Medieplanlægning PR-support Grafisk Produktion Scanning Produktionsstyring Billedbehandling Grafisk design/ desktop publishing Website programmering Dokumentdatabasen / ImageBank PDF workflow Farve- og posterprint Tryk

6 Konkrete priser Reklamebureau baseret på timepris. Timepris: kr. 800,- – 2.000,- Grafisk produktion består af forrentning af produktionsanlæg, materialer og timepris. Timepriser: kr. 600,- - 1.200,-

7 Eksempler på priser: Den lille design-linie Salgsbrevet Brochuren

8 Godt begyndt – med navn/logo Findes der andre virksomheder med samme navn? (kontrol hos bl.a. erhvervs- og selskabsstyrelsen) Hvor skal logo/navnet markedsføres – lokalt, nationalt eller internationalt ? Hvor skal det benyttes? – f.eks. papirlinie, trykt reklame, trafikreklame, tøj, TV, Internet etc. Hvilke signaler skal det sende? Skal der laves en analyse på målgruppen?

9 Logo-design

10 Startpakke design Design af logo Visitkort - 2 x 200 stk. Brevpapir side 1 - 3.000 stk. Brevpapir side 2 – 1.000 stk. Kuverter C4 - 1.000 stk. Kuverter M65 – 1.000 stk.

11 Den lille design-pakke Briefing:2 timer a kr. 750,- kr.1.500,- Design:8 timer a kr. 750,- kr.6.000,- Dtp:4 timer a kr. 600,- kr.2.400,- Tryk: Visitkort, brevpapir og kuverter kr. 10.500,- Total kr. 20.400,-*) *) er baseret på at hele analysearbejdet udføres af virksomhedens selv..

12 Brochure

13 Godt begyndt – Brochure/tilbudsavis Hvorfor vil jeg lave netop en brochure? Hvem skal den henvende sig? Hvad er målet og den ønskede effekt? Hvad er målgruppens behov? Hvad skal der til for at skabe effekt? Hvad indtryk/image efterlader brochuren? (indholdet: tilbud, nyhed, Image, information til interessegrupper, velgørenhed etc.)

14 Priseksempel på brochure: Strategi og planlægning: 16 timer a kr. 750,- kr. 12.000,- Tekstforfatter: 16 timer a kr. 800,-kr. 12.800,- Fotooptagelser: 32 stk. a kr. 800,-kr. 25.600,- Design/layout: 16 timer a kr. 750,- kr. 12.000,- Dtp: 16 timer a kr. 600,-kr. 9.600,- Korrektur: 4 timer a kr. 500,-kr. 2.000,- Tryk: 16 sider, A4, 4+4 farvet 150 gr. papir kr. 26.800,- 10.000 stk. Total kr. 100.800,-*) *) ekskl.. moms og distribution.

15 Salgsbrevet

16 Opbygning af salgsbrevet Attention - fang opmærksomheden Interest - skab interesse Desire - få kunden til føle behov/sympati Action - anspor til handling/køb AIDA model – opbygning af salgsbrevet

17 Hvorfor kan du absolut ikke klare dig uden et salgsbrev? Hvilken reaktion ønsker man at opnå hos kunden? – f.eks. køb, møde, ændret holdning og kundeloyalitet. Kunderne vil vide hvordan produktet /en ændret holdning gavner dem. Hvilke problem det løser. De vil have mere information. Flere detaljer. Mere overbevisning. Opbyg en historie, der skaber værdi for produktet. Prisen på et salgsbrev (rå tekst) vil typisk være kr. 4.800 – 20.000,-

18 Råd om salgsbrevet Hold dig så vidt muligt til en enkelt A4 med minimum 9 pkt. skrifttype. En kort kontant overskrift – helst kun 1 linie. ”Tal” værdien op. Beskriv produktet/serviceydelsen grundig. Bed om accept. Bed om action.

19 Samarbejdet med dit reklamebureau

20 Giv klar besked om Opgaven (opgavebeskrivelse) Målsætningen Ressourcerne (medarbejdere og økonomi) Dine forventninger Deadlines

21 Drøft følgende med dit reklamebureau: Målgrupper Afsætningskanaler

22 Få klar besked om referencer know how / specialer hvad det første møde koster hvordan bureauet samarbejder med deres øvrige kunder bureauets forventninger priser (få et specificeret tilbud)

23 Tak Held og lykke med jeres forretninger! Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S


Download ppt "Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google