Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:"— Præsentationens transcript:

1 Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:

2 Hvad anvendes pengene til?

3 Markedsføring for foreninger og forbund Kommunikationskonsulent, (Camilla) hjælper foreninger og forbund med alle tænkelige kommunikations- og markedsføringsopgaver, eksempelvis: Markedsføringsplaner og -strategier, informations- og reklamekampagner, målgruppebeskrivelser, foldere, plakater, annoncer, artikler, tekstbearbejdning m.m. Udvikler og gennemfører kommunikations- og markedsføringskurser for foreningernes frivillige ledere

4 Markedsføring af foreninger og forbund Kreativ desktopper, (Michael) hjælper foreninger og forbund med design af markedsføringsmaterialer Udvikler og vedligeholder Dansk Firmaidrætsforbunds designlinje, så materialerne har et ensartet og genkendeligt udtryk Sekretær, (Pia) anvender 50 % af sin tid på produktion af markedsføringsmaterialer for foreninger og forbund

5 Markedsføring af foreninger og forbund Afdelingsleder, (Jesper) er presseansvarlig for Dansk Firmaidrætsforbund Profilering af foreninger og forbund via kronikker, artikler, læserbreve og anden optræden i medierne Beløbet til markedsføring af foreninger og forbund dækker også driftsomkostninger til indkøb af markedsføringsmateriale og tryksager Hjælp til lokal kommunikation og markedsføring er en service foreningerne anvender meget – vi arbejder løbende for ca. 75 % af foreningerne

6 Bladet Firmaidræt Redaktør på Dansk Firmaidrætsforbunds medier, herunder ansvarlig for bladet Firmaidræt Ud af de 1,4 millioner kr. til Firmaidræt, anvendes 700.000 kr. til trykning og porto af de seks årlige udgivelser Bladet udkommer 6 gange om året i 12.000 eksemplarer Kommunikationskonsulenten, webjournalisten og afdelingslederen understøtter efter behov redaktøren med artikler til Firmaidræt

7 Hjemmeside og elektroniske udsendelser Webjournalist, (Peter) er ansvarlig for Dansk Firmaidrætsforbunds hjemmeside, herunder: Løbende udvikling af Dansk Firmaidrætsforbunds webkommunikation Synliggørelse af foreningsaktiviteter på hjemmesiden Understøttelse af foreningernes webkommunikation i det omfang de ønsker det Redaktøren producerer og udsender Foreningsservice, Nyhedsbreve og LederNyt elektronisk Afdelingslederen skriver klummer/nyheder til hjemmesiden

8 Diverse sekretæropgaver Sekretæren arbejder, udover markedsføringsopgaver for foreningerne, med: Hæderstegn, diplomer og registrering Redigering/korrekturlæsning generelt Udsendelse af referater, foreningsservice, nyhedsbreve, pressemeddelelser, Mail Motion Udtræk fra virksomhedsadressedatabase Arkivering Sekretær for historisk udvalg

9 Strategiske mål og mødeomkostninger Kommunikationsudvalget, kontoen dækker i mindre grad udgifter til møder, telefon m.m. Dækker i højere grad midler afsat til indfrielse af strategiske mål: eksempelvis udvikling af ny hjemmeside, effektmålinger m.m.

10 Fremadrettede udfordringer Understøtte foreninger og forbunds udvikling af aktiviteter, der har en bred folkelig appel Videreudvikle markedsføringsindsatsen for foreninger og forbund – fokus på uddannelse af foreningsledere og bevarelse af et højt serviceniveau fra forbund til forening Videreudvikle hjemmeside og samspillet mellem vore elektroniske og trykte medier Fokus på anvendelse af nye (sociale) medier Fokus på effektmålinger af indsatsen på kommunikationsområdet

11 Ordet er frit


Download ppt "Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google