Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKlaus Bech Redigeret for ca. et år siden
1
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag, international økonomi, matematik Samfundsfaglig område Afsætning, virksomhedsøkonomi, matematik Erhvervsøkonomisk område INTERN PRØVE I STUDIEOMRÅDET DEL 1 (SO1) SYNOPSISKURSUS
2
SYNOPSIS BETYDER ’SAMLET SYN’ ELLER ’OVERBLIK ’
3
SYNOPSIS + MUNDTLIG FREMLÆGGELSE = EKSAMENSGRUNDLAG EKSAMEN PÅ BAGGRUND AF SYNOPSIS SKRIFTLIG DELMUNDTLIG DEL SYNOPSIS (SKRIFTLIGT OPLÆG) MUNDTLIG FREMSTILLING UDDYBER OG SUPPLERER DET SKRIFTLIGE OPLÆG DIALOG/ DISKUSSION (EKSAMINATION)
4
SYNOPSIS + MUNDTLIG FREMLÆGGELSE = EKSAMENSGRUNDLAG DEN SKRIFTLIGE OG DEN MUNDTLIGE DEL SUPPLERER HINANDEN OG SKAL TILSAMMEN UDGØRE EN HELHED. I DEN MUNDTLIGE FREMSTILLING SKAL DU TRÆKKE TRÅDE TILBAGE TIL SYNOPSEN OG LÆGGE OP TIL EFTERFØLGENDE DIALOG/DISKUSSION
5
DET VIL SIGE, AT DU HAR MULIGHED FOR AT PLANLÆGGE HVILKE EMNER, DU GERNE VIL UDDYBE UNDER DEN EFTERFØLGENDE DISKUSSION/DIALOG! DE 3 P’er: PLANLÆGNING, PLANLÆGNING, PLANLÆGNING Ved grundig planlægning kan du minimere risikoen for uforudsete spørgsmål
6
LIGHEDER MELLEM RAPPORT OG SYNOPSIS BEGGE INDEHOLDER NEDENSTÅENDE… Kilde: Beck, S et. al. Studiebogen til HHX … MEN PRÆSENTATIONEN ER FORSKELLIG! ANALYSE OG FORTOLKNING KONKLUSION OG PERSPEKTIVER TEORIOGMETODE PROBLEM- FORMU- LERING INDLEDNING
7
FORSKELLE MELLEM RAPPORT OG SYNOPSIS RAPPORTSYNOPSIS B ASERER SIG ALENE PÅ SKRIFTLIG KOMMUNIKATION ALLE ’MELLEMREGNINGER’ OG DELRESULTATER ER BESKREVET FOR LÆSEREN EKSEMPEL: SRP KORT SKRIFTLIGT OPLÆG TIL MUNDTLIG FREMLÆGGELSE OG DISKUSSION IKKE ET FÆRDIGT PRODUKT! INDEHOLDER OVERSIGT SOM SÆTTER LÆSEREN IND I UNDERSØGELSENS INDHOLD OG LÆGGER OP TIL UDDYBNING VED DEN MUNDTLIGE FREMLÆGGELSE
8
VIGTIGT!
9
FORMELLE KRAV TIL SYNOPSIS
10
OPGAVEFORMULERING HER SKRIVER DU BLOT DEN OPGAVEFORMULERING, DU HAR VALGT
11
METODE OG KILDEKRITIK H ER SKAL DU REDEGØR FOR, OG KRITISK REFLEKTERE OVER, DE METODER OG KILDER, SOM DU ANVENDER : H VILKE METODER OG KILDER ANVENDER DU ? H VORFOR HAR DU VALGT DE METODER OG KILDER, SOM DU HAR ? H VORFOR HAR DU EVENTUELT FRAVALGT ANDRE METODER OG KILDER ? H VAD VAR DINE OVERVEJELSER / KRITERIER, DA DU VALGTE METODER OG KILDER ? H VILKE EVT. VANSKELIGHEDER HAVDE DU MED AT SKAFFE KILDER / INFORMATIONER ?
12
HOVEDAFSNIT: KONCENTRAT AF BEHANDLINGEN AF FAGLIGE PROBLEMSTILLINGER K UN DE ALLERVIGTIGSTE RESULTATER PRÆSENTERES A LLE ELEMENTER I OPGAVEFORMULERES BEHANDLES L ÆG OP TIL VIDERE UNDERSØGELSE / DISKUSSION VED DEN MUNDTLIGE EVALUERING.
13
KONKLUSION
14
BEDØMMELSESKRITERIER VED MUNDTLIG EVALUERING
15
BRUG DE 4 BEDØMMELSESKRITERIER SOM CHECKLISTE! 1 2 3 4
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.