Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

PR KAMPAGNE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "PR KAMPAGNE."— Præsentationens transcript:

1 PR KAMPAGNE

2 PR KAMPAGNE PR Kampagne Rotary International har valgt at genfortælle og genoplive Rotarys historie, da alt for få mennesker kender til den historie, som er Rotarys kernekoncept

3 Baggrund for PR Kampagne?
For at skabe synlighed og øge kendskabet til Rotary Danmark og jeres klub iværksættes en større PR kampagne i det meste af landet. Hvis du vil vide mere om bevillingen af et PI grant til hele forløbet, så læs decembers leder på hjemmesiden

4 Mål med kampagnen (på landsplan)
PR KAMPAGNE Mål med kampagnen (på landsplan) Tiltrække nye medlemmer i alderen 30 – 45 år (begge køn) Medlemsvækst på 3 % i hvert af de næste 3 år Øge antallet af kvinder med 1,8 % til 13.5 % Sænke gennemsnitsalderen fra 59 til 57,5

5 PR KAMPAGNE Landsdækkende medier PR bureauet Access vil over for landsdækkende og lokale medier skabe interesse omkring Rotary De vil fortælle den gode historie De vil sørge for et øget pressefokus omring Rotary – lokalt og nationalt De vil samtidig fokusere på markedsføring via de sociale medier

6 Hvad får din klub ud af det?
PR KAMPAGNE Hvad får din klub ud af det? Din klub kan udnytte den synergi, der er forbundet med den landsdækkende PR kampagne. Din klub kan blive mere kendt i dit lokalsamfund Synlighed via landsdækkende PR kampagne Værktøjer til selv at påvirke lokalpressen både nu og i fremtiden Mulighed for medlemsvækst

7 Fokusområder Vise at Rotary ikke er en lukket loge
PR KAMPAGNE Fokusområder Vise at Rotary ikke er en lukket loge Vise at Rotary et verdensomspændende netværk Vise at Rotary’s medlemmer repræsentere stort set alle erhvervstyper Vise værdien af et medlemskab der giver unik netværk, venskaber og faglig sparring Vise at Rotary udvider din horisont

8 Aktiviteter Åbent Hus arrangement Iværksætterkampagne PR værktøjskasse
PR KAMPAGNE Aktiviteter Åbent Hus arrangement Iværksætterkampagne PR værktøjskasse

9 Hvad får din klub ud af det?
PR KAMPAGNE – ÅBENT HUS Hvad får din klub ud af det? Der vil i forbindelse med Rotary’s fødselsdag d. 23. februar sættes fokus på Rotary i Danmark Vi vil anbefale at din klub inden d. 30/6 i denne forbindelse arrangere et åbent hus arrangement, hvor de lokal kan se hvad I laver Arrangementet kan afholdes på jeres normale klub dag

10 Forberedelser til Åbent Hus
PR KAMPAGNE – ÅBENT HUS Forberedelser til Åbent Hus Forestil jer den optimale sammensætning og antal medlemmer Hvor mange skal vi være – realistisk? Hvilke brancher skal vi repræsentere? Hvilke brancher mangler vi? Hvilke Unique Selling Points skal vi fremhæve overfor de potentielle medlemmer? Hvad eller hvem skal være trækplaster til åbent hus arrangementet?

11 Hvad får vi ud af det Skabe interesse omkring jeres klub
PR KAMPAGNE – ÅBENT HUS Hvad får vi ud af det Skabe interesse omkring jeres klub Få nye medlemmer Inviter pressen – de skal se hvad I laver

12 PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER
Iværksætter kampagne Der er fokus på iværksætter kultur i Danmark – det er de gode idéer, der skal løfte os ud af den økonomiske krise, skabe arbejdspladser og internationalt skal vi have sat fokus på de skarpe hoveder der findes i Danmark

13 PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER
Iværksætterkonkurrence Eksempel på annoncering:

14 PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER
Hvad får vi ud af det? Presseomtale i lokale medier Landsdækkende presseomtale om jeres iværksætter Øget kendskab Flere medlemmer Hjælper en spændende virksomhed i gang

15 PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER
Hvad gør vi nu? Hvordan fordeler vi opgaverne i klubben? Hvem gør hvad? Hvem kan hjælpe jer i gang? Assisterende Guvernør eller Formanden for distriktets PR Udvalg

16 PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER
Milepæle D. 15. maj indstilles iværksætterne til distriktets dommerkomite D. 15. juni indstiller distriktet en vinder D. 15. august findes den endelige vinder D. 6. september (Rotary Dagen) kåres vinderen

17 PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER
Beslutninger: Hvordan finder vi frem til de helt rigtige iværksættere? Hvordan kvalificerer iværksætterne sig til at være med? Hvor mange iværksættervirksomheder kan vi hjælpe? Hvordan skal vi håndtere/supportere virksomheden? I hvor lang tid skal vi hjælpe virksomheden?

18 PR KAMPAGNE – PR værktøjskasse
PR værktøjer til klubberne Sammen med Access PR har vi udviklet en lang række værktøjer, som kan bruges af klubbens PR-udvalg Manual for arbejdet i PR-udvalget Effektive tips og tricks til den effektive PR indsats Skabeloner og modeller Visuelle hjælpemidler Brug af logoer og billeder

19 PR KAMPAGNE – PR værktøjskasse
Indholdet i værktøjskassen: Håndbog for PR udvalget Effektiv PR håndbog Fakta om Rotary Skabelon til pressemeddelelse Brevpapir og logoer Nyhedsbrevsskabelon Indholdsplan for sociale medier PowerPoint skabelon Rotarydagen 6. september

20 PR KAMPAGNE – PR værktøjskasse
Afholdelse af workshop: I hvert distrikt afholdes der workshop for klubbernes PR ansvarlige med følgende indhold: Hvorfor fokus på branding og image? Hvordan gør vi i Rotary Danmark? PR organisation og PR aktivitetskalendeer Hvad er PR? Hvordan syrer vi Rotarys brand og image i Danmark? De sociale medier Workshop

21 PR KAMPAGNEN Hvis du vil vide mere: Se under Mit Rotary på den åbne del af hjemmesiden Kontakt klubbens formand for PR-udvalget Kontakt distriktets formand for PR-udvalget Kontakt din assisterende guvernør i minidistriktet Kontakt din distriktsguvernør


Download ppt "PR KAMPAGNE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google